untouch4ble Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Altså, jeg har en karaoke sang her. Og lurer på hvordan jeg får til å legge til mine egen stemme/sang til den? Noen forslag? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Du har to muligheter, å spille den av og ta opp resultatet (altså alt sammen) eller å synge inn vokalene uten at du tar opp instrumentallåta på nytt. Det siste vil gi deg mye mer friheter med tanke på effekter og slikt, og vil nok kunne gi deg best resultat. Men det er kanskje vanskeligere å synge det inn på den måten, dersom man ikke er vant med det. Hvis jeg gjør sånt pleier jeg å sitte med headset på ene øret med backingen og ikke ha headsettet på på andre øret for å kunne høre meg selv. Du kan selvsagt gjøre det mer avansert ved å kjøre opptaket inn i pcen og ut igjen i øretelefonene mixet inn med musikken, det vil kanskje bli mer naturlig men litt mer vrient. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Åja. Men hva trenger jeg av software her egentlig? Anbefalinger, og som er brukervennlig. Endret 4. desember 2006 av untouch4ble Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du trenger en software hvor du har mulighet til å spille inn og legge to spor oppå hverandre, samt legge på litt effekter. Her finnes det mange. Jeg er glad i Cubase, men det er kanskje ikke det letteste som finnes (dyrt er det også). Sikkert andre som har flere tips her, FL Studio kan kansje brukes. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg får teste di! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå