Duqe Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hva er tryggest for meg som selger å melde om skiftet eier av bilen min eller la kjøper selv melde ifra? Kan jeg og si opp min forsikring før melding om skiftet eier? Takk for all svar. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det tryggeste er om dere signerer to salgsmeldinger, og begge leverer. Den som leverer sist vil få beskjed om at det allerede er lagt inn i systemet (og dermed trengs ikke den lenger), men statistikk viser at ofte noen glemmer å levere inn melding, og så er surrballet igang. Har du bare en salgsmelding, ville jeg valgt at selger leverer den. Kjøper har ofte "god" tid med å levere slikt, og kjører da bilen med ditt vognkort. I teorien skal ikke forsikringsselskapet kunne si opp forsikringen før ny eier har omregistrert bilen, evt bilen blir avskilta. Dog, det er mulig i praksis å si den opp, men det blir opp til forsikringsselskapet. De har regler de må følge, men jeg har vært borti begge deler. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) I teorien skal ikke forsikringsselskapet kunne si opp forsikringen før ny eier har omregistrert bilen, evt bilen blir avskilta. Dog, det er mulig i praksis å si den opp, men det blir opp til forsikringsselskapet. De har regler de må følge, men jeg har vært borti begge deler. 7405552[/snapback] I dette landet kan man faktisk si opp sine forsikringer når det måtte passe forsikringstaker. Men for å si opp en forsikring utenom salg av kjøretøy, må bilens skilter innleveres en trafikkstasjon Endret 3. desember 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 I teorien skal ikke forsikringsselskapet kunne si opp forsikringen før ny eier har omregistrert bilen, evt bilen blir avskilta. Dog, det er mulig i praksis å si den opp, men det blir opp til forsikringsselskapet. De har regler de må følge, men jeg har vært borti begge deler. 7405552[/snapback] I dette landet kan man faktisk si opp sine forsikringer når det måtte passe forsikringstaker. Men for å si opp en forsikring utenom salg av kjøretøy, må bilens skilter innleveres en trafikkstasjon 7416706[/snapback] Ja, det var vel sånn ca akkurat det jeg skrev..? "I teorien skal ikke forsikringsselskapet kunne si opp forsikringen før ny eier har omregistrert bilen, evt bilen blir avskilta." Skriver "i teorien" fordi jeg har vært borti selskaper som praktiserer forskjellige ting. Cluet er uansett at et kjøretøy skal ikke kunne være registrert uten forsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå