Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Melding om eierskifte og forsikring

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tryggeste er om dere signerer to salgsmeldinger, og begge leverer. Den som leverer sist vil få beskjed om at det allerede er lagt inn i systemet (og dermed trengs ikke den lenger), men statistikk viser at ofte noen glemmer å levere inn melding, og så er surrballet igang. :)

Har du bare en salgsmelding, ville jeg valgt at selger leverer den. Kjøper har ofte "god" tid med å levere slikt, og kjører da bilen med ditt vognkort.

I teorien skal ikke forsikringsselskapet kunne si opp forsikringen før ny eier har omregistrert bilen, evt bilen blir avskilta. Dog, det er mulig i praksis å si den opp, men det blir opp til forsikringsselskapet. De har regler de må følge, men jeg har vært borti begge deler. :)

Lenke til kommentar

I teorien skal ikke forsikringsselskapet kunne si opp forsikringen før ny eier har omregistrert bilen, evt bilen blir avskilta. Dog, det er mulig i praksis å si den opp, men det blir opp til forsikringsselskapet. De har regler de må følge, men jeg har vært borti begge deler. :)

7405552[/snapback]

I dette landet kan man faktisk si opp sine forsikringer når det måtte passe forsikringstaker. Men for å si opp en forsikring utenom salg av kjøretøy, må bilens skilter innleveres en trafikkstasjon

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

7405552[/snapback]

I dette landet kan man faktisk si opp sine forsikringer når det måtte passe forsikringstaker. Men for å si opp en forsikring utenom salg av kjøretøy, må bilens skilter innleveres en trafikkstasjon

7416706[/snapback]

Ja, det var vel sånn ca akkurat det jeg skrev..? :)

"I teorien skal ikke forsikringsselskapet kunne si opp forsikringen før ny eier har omregistrert bilen, evt bilen blir avskilta."

Skriver "i teorien" fordi jeg har vært borti selskaper som praktiserer forskjellige ting.

Cluet er uansett at et kjøretøy skal ikke kunne være registrert uten forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...