parleur Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Sigma eller Tamron 70-300mm? Hvem er best når det gjelder lyssterk, kvalitet og raskhet? Er originalttilbehør bedre? Hva er USM på linsa? Noen som vet? Det finnes også 70-200mm, blir den bedre? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ville gått for Sigma 70-300mm APO Både Sigma og Tamron er like lyssterke (svake!!?) med f4.0-5,6. Orginalutstyr er... tryggere. Uorginalt vil kanskje ikke virke på fremtidige modeller. Hvilket kamera har du? Canon, Nikon..... Lenke til kommentar
parleur Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 km 5d, har prøvd originaloptikk med 70-300 mm , men den var veldig unøyaktiv med fokuseringen. Tamron fikk jeg prøve og den var ganske rask, men plastikkaktig. Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg har selv blant annet en slik en: Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 for Nikon Er meget fornøyd med denne. Bildene blir overraskende skarpe den lave prisen tatt i betraktning. Hvis det er noe konkret du lurer på, så spør gjerne. Christopher Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Så på noen bilder tatt med sigmaen, og den har macro og APO, så det ble den Lenke til kommentar
parleur Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Sigma og Tamron har mange linser i like zoomklasser. Tamron er noenlunde billigere, men vet ikke om det i det hele tett går ut over bildekvaliteten? Trur det kansje blir Tamron som er blitt nevnt med 55-200mm. Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Tamron har 18-200 også tror jeg... Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Bestillte Sigmaen til a100 fra Fotovideo. Stod først at det var 1 igjen på lageret, men etter en uke fikk jeg mail om usikker levering 31.12 Er redd det blir langt ut i januar før jeg ser noe til den linsen Mulig jeg bare avbestiller og kjøper fra utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå