Gå til innhold

På jakt etter ny mp3-spiller

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny mp3-spiller. Har hatt iPod Mini et par års tid nå tror jeg, syns den har for liten plass + at lyset på spilleren har streika. + et andre små ting.

Hva bør jeg ønske meg/skaffe meg? Skal ikke ha iPod.

Creative Zen Vision:M syns jeg hadde litt dårlig batteritid + at fingermerkene blir sittende så lett. Fingermerkene er egentlig bare en bagatell da, men.

Er på utkikk etter en ny, et ukjent merke kanskje?

Skal ønske meg spilleren til jul, og plass er jeg på jakt etter 30GB eller noe i den duren.

Takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Creative Zen Sleek? Dan kan også fåes med fargeskjerm.

Så har du jo Iaudio X5(L). Hvis jeg ikke husker feil så har X5L lengere bateri tid en X5.

Men har blar du deg gjenom menyene med en joystick, noe jeg personlig ikke liker. Joysticken vil jo ogsp bli slittopp ganske fort av og bla gjenom x antal sanger.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp en Creative Zen:M, jeg angrer hvertfall ikke på kjøpet. Den ser bra ut (etter min mening), menyene er geniale, touchpadden funker bra. Det var mange som klaget over touchpadden, om at den var for følsom og slikt, men det er bare bs etter min mening, den fungerer perfekt til meg.

Lyden er bra, bruker et par EC5-plugger, å lyden er fantastisk, dette kommer jo an på hvilke hodetelefoner/plugger du har, men det er positivt at Zen M har en egen equalizer å rutte med, og mange 'lyd-freaks' sier at den har bedre lyd enn iPod, dette kan ikke jeg svare på, har ikke hørt en iPod på 4-5 år nå.

Jeg får ikke fettmerker på spilleren min, da den er hvit. Den får fort striper på skjermen etter hva jeg har lest, men jeg har beskyttelse over skjermen, så det er ikke noe jeg klager over.

Man har video-ut på den, så du kobler den på tv'en, har ikke fått testet det enda, men folk sier kun positive ting om det, dog noen ikke forstår forskjellen på pal/ntsc-greia. Dette er noe du må kjøpe, da kabelen følger ikke med spilleren, koster rundt 200 kroner +/-.

Radioen er helt ok, den får inn signaler bra, og den søker etter kanalene automatisk, dette går utrolig fort, og er meget lettvint, man kan også recorde radioen og lagre det på spilleren.

Video-titting er også greit, liten skjerm men bra kvalitet på farger og slikt. Bruker ikke dette så ofte da jeg har en psp.

Det er egentlig ikke så mange spillere med 30GB å velge imellom, hvertfall ikke når man tenker på anerkjente merker, jeg måtte velge mellom Zen: M og iPod 30 GB, å da valgte jeg Creative'n, pga. garanti, innebygd radio, bedre batterikapasitet, bedre skjerm, egen equalizer og at mange sier at den har bedre lyd enn iPod.

Alt i alt så er dette en bra spiller, angrer ihvertfall ikke på at jeg kjøpte den. Håper dette gir deg en pekepinn, men du burde høre på hva folk sier om iPod før du gjør en mening. :)

Én ting til, batteriet varer lenger enn 14 timer hos meg, jeg skrur alltid av skjermen når jeg ikke skal bla rundt i menyene. Dette sparer mye strøm.

Som Thomas ll sa; så er det bare å spørre om du lurer på noe, jeg vil gjerne hjelpe.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Takk for det Bertelsen. Synes det høres veldig bra ut, så Creative Zen Vision:M (White) står på ønskelisten i år. :p

Har egentlig ingen flere spørsmål. Takk for tips og lignende, velger nok ikke iPod på nytt. Har hatt iPod mini i et par år nå. En del skavanker, lyset virker ikke, og en del slike små ting. Har også hørt om folk som har mange problemer med iPod som må på verksted, ganske kjedelig.

Så blir Creative på meg.

Lenke til kommentar

MR-100 er en super spiller, men i tillegg til at den er på kun 5GB, og ikke oppfyller trådstarters krav, er den gått ut av produksjon. Synd at Olympus valgte å droppe satsingen på noe annet enn kameraavdelingen, det var slett ikke mislykkede forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...