Gå til innhold

Snowblades, TwinTip eller Carvingski?

Master_GF

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Siden du har stått i bakken før som du sier anbefaler jeg twintip, som de fleste andre. Særlig hvis du har tenkt å stå mye i bakken, da er det stor sjangse for at du fort blir lei og vil prøve litt hopp og triks.

Har kjørt carving en kort stund nå og bruker og snu meg litt rundt det går helt fint men ikke å hoppe og ta 180 (måtte til legen)

skiene knakk begge to men kan vel ha hatt noe med landingen og gjøre

Twintip er leker for og hoppe med snowblades er for 10 -

Endret av Myre
Lenke til kommentar

Dei har forskjellige bruksområder, men eg anbefaler carving og/eller twintip. Å byrje rett på twintip kan være litt drastisk, så det kan være lurt å kjøpe nokre alpinski først og lære seg å kjøre før ein eventuelt kjøper twintip om det er interesse for den slags. Ingenting i vegen med å kjøpe twintip med ein gang om du er meir interessert i den slags køyring. Du kan sjølvsagt køyre normalt med dei og, men ikkje like optimalt som vanlege alpinski.

Snowblades er eg ikkje noko fan av, som ein del andre her inne.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det går jo an å berre kjøpe nokre billege carvingski og bruke dei over alt :p

Eg har nokre head ski (trur eg) Heile pakken med ski, sko og bindingar kosta 3000 og skia fungerer fint i det meste, alt frå laussnø og hopp til køyring i preparerte løyper.

No må det også seiast at eg hadde køyrt på nokre gamle drittski frå før uten innsving der kvar einaste kvadratcentimeter hadde riper, så alt anna var betre:P

Desse carvingskia eg har no er lite i bruk fordi eg har kjøpt meg telemarkski :love: og det gjer at ski med fast hæl blir gløymt :)

edit: Det går faktisk an å køyre baklengs med ski uten tupp bak dersom du køyrer i preparerte løyper ;)

Endret av Assbear
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anbefaler deg å kjøpe twintip.. JEg kjøpte et par i fjor. tecno pro eller no, til 500 kr.. Var sånn konkurs-salg av no slag.. Leste på nettet etter jeg hadde kjøpt de, at de var helt ræva..

Men jeg syntes faktisk de er behagelige, og så er de veldig lette:)

Skal kjøpe meg nye i år, så lillebror tar over mine : )

Forslag til noen billige, men gode twintip? ikke over 3500 helst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...