Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan trene opp balansen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp en balanseplate (er ikke helt sikker på om det heter dette) Det er en plate med "halvmåne" under, slik at du står å vipper på denne halvmånen. Hvis du har dårlig balanse, kan du forsøke å stå på den med begge føttene for å finne balansen, etter en stund, en fot. Hvis du vil ha en utfordring, kan du forsøke med en fot for så å lukke øynene.

Lenke til kommentar

Vil tipse om å gå til innkjøp av "vanskelig" balansebrett, da det lette er så lett at det er helt rått. Jeg suger når det gjelder balanse, grunnet at jeg har tråkket mye over ute i skogen, men det lette brette er alt for lett til og med for meg. De er ca bygd opp slik

\_____/

\_/

Under er de så klart mer runde,og det "bildet" jeg prøvde å skape ble det ikke noe av, men det er kanskje mulig å forstå det?(bare å tenke seg de to midt under.) Har brukt det et par ganger og skal nå også kjøpe meg et sånn at jeg kan ta 10 minutter om dagen med trening av ankel og balanse.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vurderer å kjøpe meg enhjulssykkel til nettopp dette formålet. Balansetrening er vanvittig bra for ryggen. På SATS-en jeg går på har de både tykke matter og mindre, luftfylte baller man kan stå på. Ballene er ganske vriene å holde seg oppreist på, og man kan variere vanskelighetsgraden ved å legge til eller fjerne luft.

Prøv å stå på ett ben på en balansedings. Finn balansen. Så lukker du øynene. Lett, eller hva? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Noen øvelser krever mye av deg. Får vondt i hodet og blir kvalm når jeg tar noen av øvelsene..

7696540[/snapback]

Får du lett det av andre øvelser og aktiviteter også? Mulig at du har for lite væske eller energi i kroppen og at det er derfor du får vondt i hodet og blir kvalm.. Er ikke meningen å bli dårlig av noen slags øvelser.
Lenke til kommentar

Balansebrett funker fett. Brukt rimelig mange timer på det etter at jeg rev av et leddbånd i ankelen for noen år siden. Få noen til å kaste en ball til deg mens du står på det, evt. kast i veggen. Lukk øynene. Ta knebøy. Mange ting du kan gjøre på det, og det hjelper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...