Rescue me Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg trenger en øvelse jeg kan gjøre inne uten noe spsielt utstyr som trener opp balansen. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kjøp en balanseplate (er ikke helt sikker på om det heter dette) Det er en plate med "halvmåne" under, slik at du står å vipper på denne halvmånen. Hvis du har dårlig balanse, kan du forsøke å stå på den med begge føttene for å finne balansen, etter en stund, en fot. Hvis du vil ha en utfordring, kan du forsøke med en fot for så å lukke øynene. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Vil tipse om å gå til innkjøp av "vanskelig" balansebrett, da det lette er så lett at det er helt rått. Jeg suger når det gjelder balanse, grunnet at jeg har tråkket mye over ute i skogen, men det lette brette er alt for lett til og med for meg. De er ca bygd opp slik __________ \_____/ __________ \_/ Under er de så klart mer runde,og det "bildet" jeg prøvde å skape ble det ikke noe av, men det er kanskje mulig å forstå det?(bare å tenke seg de to midt under.) Har brukt det et par ganger og skal nå også kjøpe meg et sånn at jeg kan ta 10 minutter om dagen med trening av ankel og balanse. Endret 3. desember 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Hvor får man kjøpt balansebrett? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Reknar med at du finn det i din lokale sportsforretning. G-sport har det i alle fall. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 finnes også skummgummifirkanter som man skal stå på med ett ben. De blir visst brukt av idrettsfolk for å trene opp anklene etter skader Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Kjøp et Abilica balansebrett. Det funker bra. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Begynn på Capoeira! Lenke til kommentar
LasH Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Stå på stamfoten din, eller den andre, Løft det andre benet over bakken og holdt henda rett ut. Lukk øyene og se hvor lenge du klarer. Her gjelder de og konsentrere seg, synes denne øvelsen er den fin måte og øve balansen på. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg vurderer å kjøpe meg enhjulssykkel til nettopp dette formålet. Balansetrening er vanvittig bra for ryggen. På SATS-en jeg går på har de både tykke matter og mindre, luftfylte baller man kan stå på. Ballene er ganske vriene å holde seg oppreist på, og man kan variere vanskelighetsgraden ved å legge til eller fjerne luft. Prøv å stå på ett ben på en balansedings. Finn balansen. Så lukker du øynene. Lett, eller hva? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Begynn på Capoeira! 7489229[/snapback] For mye synging og fokus på andre ting enn treningen/sporten i seg selv. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Begynn på Capoeira! 7489229[/snapback] For mye synging og fokus på andre ting enn treningen/sporten i seg selv. 7510031[/snapback] Finnes steder hvor de bare fokuserer på spark og kaving. Men syngingog spilling på instrumenter er jo en del av sporten. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Vil anbefale deg å prøve å gå litt på line Utrolig god balansetrening, og sinnsykt gøy! Edit: erm, ser du nevner "uten spessielt utstyr" og "inne", da blir det litt vanskeligere, Endret 31. desember 2006 av PandaMartin Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg fikk brett til jul og startet dagen etter med å trene. Har allerede forbedret meg mange hakk når det gjelder balanse på ett bein. Lenke til kommentar
Pink-Action Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) kjøp core ball.. sånn stor ball du ser på treningsstudioene.. da trener du balansen, core musklaturen og masse mer.. Noen øvelser krever mye av deg. Får vondt i hodet og blir kvalm når jeg tar noen av øvelsene.. Endret 11. januar 2007 av Pink-Action Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Noen øvelser krever mye av deg. Får vondt i hodet og blir kvalm når jeg tar noen av øvelsene.. 7696540[/snapback] Får du lett det av andre øvelser og aktiviteter også? Mulig at du har for lite væske eller energi i kroppen og at det er derfor du får vondt i hodet og blir kvalm.. Er ikke meningen å bli dårlig av noen slags øvelser. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Balanser på et bein, og senk deg opp og ned med det beinet du står på. Det bygger opp muskler i beinet som igjen gjør at du får bedre balanse. Tren magemuskler og rygg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 http://basistrening.no/basistrening/koordi...se/page109.html Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Balansebrett funker fett. Brukt rimelig mange timer på det etter at jeg rev av et leddbånd i ankelen for noen år siden. Få noen til å kaste en ball til deg mens du står på det, evt. kast i veggen. Lukk øynene. Ta knebøy. Mange ting du kan gjøre på det, og det hjelper.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå