Pysj Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 I følge analytikerne vil flertallet av alle mobiltelefoner ha GPS innen få år. Les mer Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg har akkurat fått min P3300 med TomTom 6 og kart over Skandinavia. Selvom man ikke bruker det volsomt mye, er det utrolig kjekt når man skal finne noe man ikke vet hvor er eller er på reise. Er helt enig i at man kommer til å finne GPS i fler og fler mobiler, og at innen et år vil dette være rimelig standard i proff-segmentet. Jeg velger GPS lett, foran feks kamera. Ellers "anbalytikerne"? Fin typo:P Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Ellers "anbalytikerne"? Fin typo:P 7402034[/snapback] Rettet Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Noen land er allerede godt i gang med å implementere GPS til mobiltelefoner, som for eksempel USA, hvor lovverket krever at det skal være mulig å se koordinatene til en mobiltelefon. dette lover bra, NOT! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Noen land er allerede godt i gang med å implementere GPS til mobiltelefoner, som for eksempel USA, hvor lovverket krever at det skal være mulig å se koordinatene til en mobiltelefon. dette lover bra, NOT! 7402440[/snapback] Stilte meg også svært kritisk til dette. Hva betyr dette? At myndighetene krever at alle mobiltelefoner skal ha gps? Helt vilt (på en negativ måte for de som ikke tok den)! Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Noen land er allerede godt i gang med å implementere GPS til mobiltelefoner, som for eksempel USA, hvor lovverket krever at det skal være mulig å se koordinatene til en mobiltelefon. dette lover bra, NOT! 7402440[/snapback] Stilte meg også svært kritisk til dette. Hva betyr dette? At myndighetene krever at alle mobiltelefoner skal ha gps? Helt vilt (på en negativ måte for de som ikke tok den)! 7403568[/snapback] Ikke sant. Gjør det enklere for dem å overvåke folk på meteren. Men hadde det enda vært med på å fange de "onde onde menneskene" hadde det jo enda vært noe, men de vet som oftest bedre enn å bruke telefoner som kan spores på den måten. Så igjen blir det så de overvåker privatpersoner uten god grunn. Er positiv til å få gps muligheter i telefonen, men må da være mulig å slå av helt og fult. Ellers får jeg bare ta vare på noen av de gamle jeg har, og hamstre batterier så jeg kan bruke de til jeg dør Lenke til kommentar
NCIMEI200 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Noen land er allerede godt i gang med å implementere GPS til mobiltelefoner, som for eksempel USA, hvor lovverket krever at det skal være mulig å se koordinatene til en mobiltelefon. dette lover bra, NOT! 7402440[/snapback] Det kan man vel strengt tatt også gjøre her hjemme via triangulering i mobilnettet.... Ingen er trygg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Nå kommer det ennå mindre GPS-mottagere. Ypperlige for innbygging i mobiltelefoner: Verdens minste GPS-mottaker 3,75 * 3,59 * 0,6 mm Det vil si tynnere enn et micro SD minnekort, og at det er plass til 13 GPS-mottagere på ett micro-SD-kort. Her er et bilde av en euro, et micro-SD-kort og 8 GPS-mottagere (forstørret mer enn det andre bildet): Så det ser ikke ut til at GPS vil gi en stor økning av vekt og størrelse på mobilene akkurat. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Nå kommer det ennå mindre GPS-mottagere. Ypperlige for innbygging i mobiltelefoner: Verdens minste GPS-mottaker 3,75 * 3,59 * 0,6 mm Det vil si tynnere enn et micro SD minnekort, og at det er plass til 13 GPS-mottagere på ett micro-SD-kort. Her er et bilde av en euro, et micro-SD-kort og 8 GPS-mottagere (forstørret mer enn det andre bildet): Så det ser ikke ut til at GPS vil gi en stor økning av vekt og størrelse på mobilene akkurat. 7707002[/snapback] Trengs det ikke mer enn det der (og programvare og ledninger og tilkobling på "hovedkortet" i mobilen) for å få GPS på mobilen? Endret 14. januar 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Joda, programvare trengs, men det tar heldigvis ikke noe fysisk plass. Plass på kretskortet trengs også, men det er jo snakk om omtrent like stor plass som selve brikken. Altså rundt 4*4 mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg