WaterMarked Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hvordan får jeg både HDR og AA til å fungere på Far cry? Bruker HDR nå, men savner litt AA... Har x1800xt viss noen lurer... Har skrudd på aa i catalyst, men det nytter ikke. Endret 1. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kan HDR kombineres med AA i det hele tatt? Driver update kanskje Nvidia kan iallefall ikke det. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Vil tro det er en patch for FarCry på samme vis som at Oblivion ikke støtter HDR/AA, men kun igjennom tredjeparts patch. Er litt usikker på om X1800-serien støtter både HDR og AA, men X1900-serien gjør dette vet jeg. nVidias 7800- og 7900-serier støtter ikke HDR og AA samtidig. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Nvidia kan iallefall ikke det. 7400752[/snapback] Jo, nVidia kan det med G80 Edit: De kan det også med Geforce 6- og GeForce 7-serie i flere spill, bla. Half-Life 2 Endret 1. desember 2006 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hva er HDR? hva står det for og hva gjør det? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Edit: De kan det også med Geforce 6- og GeForce 7-serie i flere spill, bla. Half-Life 2 7401341[/snapback] Mulig jeg blander med X800/X850, men jeg mener å huske at verken GF6 eller GF7 kan gjøre ordentlig FP16 HDR og AA samtidig, men HDR kan emuleres med pixelshadere, slik som også X800/X850 får "HDR" (mer bloom-effekt å regne). Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hva er HDR? hva står det for og hva gjør det? 7401350[/snapback] High dynamic range rendering edit: endret navn på linken Endret 1. desember 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Mulig jeg blander med X800/X850, men jeg mener å huske at verken GF6 eller GF7 kan gjøre ordentlig FP16 HDR og AA samtidig, men HDR kan emuleres med pixelshadere, slik som også X800/X850 får "HDR" (mer bloom-effekt å regne). 7401562[/snapback] Alle SM2.0 kort og høyere har søtte for INT16 lys presisjon og kan dermed utføre HDR (med de begrensingene integer og uten støtte for blending gir). GeForce6 og 7 serien har full støtte for FP16 blending HDR, men kan ikke bruke MSAA samtidig med dette. X1x00 serien til ATi kan, hvis tilrettelagt for det, kjøre MSAA med alle HDR formatene. The_Free_Man: Du må ha patch 1.4 til Farcry. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Bare så det er sagt, så er ikke HDR i Farcry særlig imponerende. Kan like så godt ha det av. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 HDR er altså en måte å få høyere kontrast, uten å sette opp kontrast på? hehe Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 GeForce6 og 7 serien har full støtte for FP16 blending HDR, men kan ikke bruke MSAA samtidig med dette. 7403732[/snapback] Trodde NV70/G70 taklet HDR med pixelshader basert AA, ble vist under en konferanse av nVidia om jeg ikke tar helt feil. Husker desverre ikke hvor den presentasjonen ligger hen... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 GeForce6 og 7 serien har full støtte for FP16 blending HDR, men kan ikke bruke MSAA samtidig med dette. 7403732[/snapback] Trodde NV70/G70 taklet HDR med shader basert AA, ble vist under en konferanse av nVidia om jeg ikke tar helt feil. Husker desverre ikke hvor den presentasjonen ligger hen... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Trodde NV70/G70 taklet HDR med shader basert AA, ble vist under en konferanse av nVidia om jeg ikke tar helt feil. Husker desverre ikke hvor den presentasjonen ligger hen... 7405293[/snapback] Ja nVidia har kommentert at AA vil bli gjordt i PS i fremtiden, men tydligvis er ikke dette noe som står for døren mtp G80 sin "Lumenex Anti-Aliasing Engine". Det er forresten NV47/G70. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ja nVidia har kommentert at AA vil bli gjordt i PS i fremtiden, men tydligvis er ikke dette noe som står for døren mtp G80 sin "Lumenex Anti-Aliasing Engine". Det er forresten NV47/G70. 7405414[/snapback] Hehe, takker for korreksjonen, husket ikke helt det "gamle" navnet på den kjerna. =) Så dette betyr at shaderbasert AA ikke vil komme? Vet du noe om evt. ytelsestap/drawbacks med en slik metode. Tar cycles fra PS ALU's? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Godt mulig dette vil komme i en ikke så alt for fjern fremtid, det kan jeg ikke si så mye om, heller ikke om ytelsetap med dette. Men det burde være en fordel å gi denne kontrollen over til spill utviklerene med at dem kan tilpasse AA til sitt eget spill. Edit: Se denne tråden: http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=22472 Endret 3. desember 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
ttt Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 The_Free_Man: Du må ha patch 1.4 til Farcry. 7403732[/snapback] 1.4 patchen har bare endringar som påvirker multiplayer. HDR til Ati-kort som skulle vere ein del av patchen vart droppa frå den endelege versjonen. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Regner med det er denne patchen folk tenker på: http://www.gamershell.com/download_12049.shtml men jeg forsto ikke hvordan man faktisk skrudde på HDR+AA med den, noen som har en bedre forklaring enn det som sto i readme'en ? Den patchen fucka forresten litt til for meg etter instalasjon, jeg har evig skudd og mr. jack trenger ikke og reloade lengere jeg overskrev jo selvfølgelig over alle de gamle filene med de nye så jeg må vel reinstalere driten Jeg anbefaler dere og ikke gjøre det om dere skal instalere det. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du finn ei forklaring her: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1293 Men hugs at det er snakk om ein beta, og som sagt vart dette fjerna frå den endelege versjonen (pga. problem med CryEngine). Så det kan vere ein fordel å ta backup av viktige filer før ein instalerer. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Du finn ei forklaring her: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1293Men hugs at det er snakk om ein beta, og som sagt vart dette fjerna frå den endelege versjonen (pga. problem med CryEngine). Så det kan vere ein fordel å ta backup av viktige filer før ein instalerer. 7417072[/snapback] Hvor er den Console-greia finner ikke no console her Edit: backup er for pyser Endret 3. desember 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
ttt Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Har ikkje Far Cry instalert på denne maskina, men om eg ikkje hugsar feil får du fram konsollen ved å trykkje | (ved sidan av 1). Rett meg gjerne om eg tek feil. edit: Instalerte Far Cry for å sjekke korleis ein fekk fram konsollen, og det var rett det eg sa. Endret 3. desember 2006 av ttt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå