Gå til innhold

Far cry med HDR og AA?!

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro det er en patch for FarCry på samme vis som at Oblivion ikke støtter HDR/AA, men kun igjennom tredjeparts patch.

Er litt usikker på om X1800-serien støtter både HDR og AA, men X1900-serien gjør dette vet jeg.

nVidias 7800- og 7900-serier støtter ikke HDR og AA samtidig.

Lenke til kommentar
Edit: De kan det også med Geforce 6- og GeForce 7-serie i flere spill, bla. Half-Life 2

7401341[/snapback]

Mulig jeg blander med X800/X850, men jeg mener å huske at verken GF6 eller GF7 kan gjøre ordentlig FP16 HDR og AA samtidig, men HDR kan emuleres med pixelshadere, slik som også X800/X850 får "HDR" (mer bloom-effekt å regne).

Lenke til kommentar
Mulig jeg blander med X800/X850, men jeg mener å huske at verken GF6 eller GF7 kan gjøre ordentlig FP16 HDR og AA samtidig, men HDR kan emuleres med pixelshadere, slik som også X800/X850 får "HDR" (mer bloom-effekt å regne).

7401562[/snapback]

Alle SM2.0 kort og høyere har søtte for INT16 lys presisjon og kan dermed utføre HDR (med de begrensingene integer og uten støtte for blending gir). GeForce6 og 7 serien har full støtte for FP16 blending HDR, men kan ikke bruke MSAA samtidig med dette. X1x00 serien til ATi kan, hvis tilrettelagt for det, kjøre MSAA med alle HDR formatene.

The_Free_Man: Du må ha patch 1.4 til Farcry.

Lenke til kommentar
GeForce6 og 7 serien har full støtte for FP16 blending HDR, men kan ikke bruke MSAA samtidig med dette.

7403732[/snapback]

Trodde NV70/G70 taklet HDR med pixelshader basert AA, ble vist under en konferanse av nVidia om jeg ikke tar helt feil.

Husker desverre ikke hvor den presentasjonen ligger hen...

Lenke til kommentar
GeForce6 og 7 serien har full støtte for FP16 blending HDR, men kan ikke bruke MSAA samtidig med dette.

7403732[/snapback]

Trodde NV70/G70 taklet HDR med shader basert AA, ble vist under en konferanse av nVidia om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Trodde NV70/G70 taklet HDR med shader basert AA, ble vist under en konferanse av nVidia om jeg ikke tar helt feil.

7405293[/snapback]

Ja nVidia har kommentert at AA vil bli gjordt i PS i fremtiden, men tydligvis er ikke dette noe som står for døren mtp G80 sin "Lumenex Anti-Aliasing Engine".

Det er forresten NV47/G70. ;)

Lenke til kommentar
Ja nVidia har kommentert at AA vil bli gjordt i PS i fremtiden, men tydligvis er ikke dette noe som står for døren mtp G80 sin "Lumenex Anti-Aliasing Engine".

Det er forresten NV47/G70. ;)

7405414[/snapback]

Hehe, takker for korreksjonen, husket ikke helt det "gamle" navnet på den kjerna. =)

Så dette betyr at shaderbasert AA ikke vil komme? Vet du noe om evt. ytelsestap/drawbacks med en slik metode. Tar cycles fra PS ALU's?

Lenke til kommentar

Regner med det er denne patchen folk tenker på:

http://www.gamershell.com/download_12049.shtml

men jeg forsto ikke hvordan man faktisk skrudde på HDR+AA med den, noen som har en bedre forklaring enn det som sto i readme'en ? :innocent:

Den patchen fucka forresten litt til for meg etter instalasjon, jeg har evig skudd og mr. jack trenger ikke og reloade lengere :hmm: jeg overskrev jo selvfølgelig over alle de gamle filene med de nye så jeg må vel reinstalere driten :mad:

Jeg anbefaler dere og ikke gjøre det om dere skal instalere det.

Lenke til kommentar
Du finn ei forklaring her: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1293

Men hugs at det er snakk om ein beta, og som sagt vart dette fjerna frå den endelege versjonen (pga. problem med CryEngine). Så det kan vere ein fordel å ta backup av viktige filer før ein instalerer.

7417072[/snapback]

Hvor er den Console-greia :blush:

finner ikke no console her :p

Edit: backup er for pyser :whistle:

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Har ikkje Far Cry instalert på denne maskina, men om eg ikkje hugsar feil får du fram konsollen ved å trykkje | (ved sidan av 1). Rett meg gjerne om eg tek feil.

edit: Instalerte Far Cry for å sjekke korleis ein fekk fram konsollen, og det var rett det eg sa.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...