dao Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Når jeg har kjørt bilen relativt hardt så lukter det rett og slett brent og svidd. Blir litt smånervøs for slik skal det vel ikke være.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hvilken bil er det snakk om? motor km stand osv.. Lenke til kommentar
dao Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Hvilken bil er det snakk om? motor km stand osv.. 7400475[/snapback] Mazda 323, 1993 modell, 1,6 liter injection, 109 000 km ca Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kjører du en bil hardt så lukter det som regel brent/svidd, den svetter ikke olje ved bunnpanna eller andre steder? det kan forsterke denne lukten, det samme kan et tett luftfilter gjøre. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kan også være clutchen som lukter.. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Eller godt varme bremser kan vel også avgi en litt svidd lukt? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Sjekk lyddempe-platene som sitter festet på undersiden av panseret, kan være at de tar borti toppen enkelte steder. Har vært borti dette på andre biler. Lenke til kommentar
dao Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Takk for tipsene hittil. Er i hvertfall ikke bremsene, det kan jeg slå fast. Lenke til kommentar
dao Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Sjekk lyddempe-platene som sitter festet på undersiden av panseret, kan være at de tar borti toppen enkelte steder. Har vært borti dette på andre biler. 7401402[/snapback] Neppe det heller. Sjekket dem og de var i hvertfall ikke svidd, noe jeg regner med at de ville vært dersom det var grunnen Lenke til kommentar
illest Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg satser på at lukten kommer av brent olje. Har du sjekka om bilen lekker litt olje eller? Lenke til kommentar
WonderChild Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Vil tippe oljesøl på motor.. Trenger ikke være lekasje, kan være litt søl... Blandes olje med vann blir den varmere fortere og lukter slik jeg forestiller meg en stor haug svidde ledninger... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kan også være clutchen som lukter.. 7400932[/snapback] garantert det trådstarter tenker på. kjent lukt. mitt råd er kjør hensynsfullt, aktpågivende og varsomt. da lukter ikke bilen så veldig. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Når jeg har kjørt, hva skal vi kalle det, aktivt lukter det alltid svidd gummi lang vei. Det lukter sjeldent brent utenom dette. Bremser, clutch, eller olje er vel ting som kan lukte ganske bra sånn som det allerede er nevnt i tråden her. Gi bilen en skikkelig motorvask og sjekk i ettertid (når alt er vasket rent) om det kommer oljesøl under bilen eller på motor/gir etter bruk. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Dersom ejg kjører bilen veldig hadt lukter det også litt svidd, men da er det dekk, clutch og bremser som lukter. Bilen står og knitrer etterpå. Lukta er veldig svak og er der aldri ved vanlig kjøring. Ta en titt under motor, girkasse og understell.. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Når min bil lukta brent og svidd, så var det i tillegg gnistrelyder som fortsatte etter motoren var stoppet. Da var katalysatoren OG partikkelfilteret potte tett. Du har ikke partikkelfilter på din da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå