Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva er en montør?

Anbefalte innlegg

hei jeg fikk en regning på 999 kr fra ventelo bluecom.

Men hva er en montør? Jeg klarte jo å koble sammen utstyret selv. Det var ingen montør som kom hjem til meg. De påstår at du montøren måtte koble meg på sentralen.

Endret av DaJev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det blir bestilt adsl så må ein telemontør inn i sentralen å koble den fysiske kobbarlinja som går inn til huset ditt til dslamen i sentralen.

For øvrig den prosessen som har mest feil på seg i heile leveransen ;)

Sidan du har fått rekning på montør så rekner eg med at du ikkje har fasttelefon.

Denne montøren er faktisk bestilt av Telenor på vegne av Ventelo då dei la inn bestillinga på adsl til deg. Dette er uavhengig om det er eige utstyr eller leige av telenors utstyr. Så fakturaen kjem eigentleg frå telenor men bluecom vidarefakuterer kunden.

Fra adressesjekken til Bluecom:

NB! Installasjon uten aktivt fasttelefoniabonnement krever montør(999,-).

Lenke til kommentar
hei jeg fikk en regning på 999 kr fra ventelo bluecom.

Men hva er en montør? Jeg klarte jo å koble sammen utstyret selv. Det var ingen montør som kom hjem til meg. De påstår at du montøren måtte koble meg på sentralen.

7400378[/snapback]

Det er nok slik i verden at det faktisk ikke er oss (Ventelo Bluecom) som har valgt denne løsningen. Og montøravgiften pleier som regel bare å være der når du kobler deg opp via en TN (Telenor) sentral. Grunnen til dette er at vi ikke styrer sentralen og har derfor ingen oversikt. Vi har jo egne sentraler, men ikke alle som kan koble seg opp på disse desverre. For se hva fremtiden bringer ;) Håper du er fornøyd med nettet du har ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Det er nok slik i verden at det faktisk ikke er oss (Ventelo Bluecom) som har valgt denne løsningen. Og montøravgiften pleier som regel bare å være der når du kobler deg opp via en TN (Telenor) sentral. Grunnen til dette er at vi ikke styrer sentralen og har derfor ingen oversikt. Vi har jo egne sentraler, men ikke alle som kan koble seg opp på disse desverre. For se hva fremtiden bringer ;) Håper du er fornøyd med nettet du har ihvertfall :p

7404408[/snapback]

Vel, selv om dere har egene sentraler må det vel noen ut å koble linjen fra utstyret deres og mot kundens linje i sentralen uansett.

Og i de tilfellene hvor man ikke er sikker på hvor linjen fra kundens kontakt ender opp, eller denne ikke er koblet opp en gang må jo en montør uansett koble opp en helt ny linje fra sentralen og frem til kontakten til kunden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...