Gå til innhold

kommer det noe nyere enn pci-ex? -når

nabbskall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ikke Agp Express snart da? /Ironi...

Kjekt å vite at det kommer en nyere rev. av Pci-e , kan jo være verdt å vente til disse hovedkortene er ute da, men tviler på at noen skjermkort får bruk for det enda.

Hvis jeg husker riktig så skal neste Rev. åpne for langt større levering av strøm over pci-e bussen, og flere / større kommunikasjonskanaler noe som kan være bra for fremtidens pc-er med Gpu + dedikerte Fpu's.

Lenke til kommentar
Kommer ikke Agp Express snart da? /Ironi...

Kjekt å vite at det  kommer en nyere rev. av Pci-e , kan jo være verdt å vente til disse hovedkortene er ute da, men tviler på at noen skjermkort får bruk for det enda.

Hvis jeg husker riktig så skal neste Rev. åpne for langt større levering av strøm over pci-e bussen, og flere / større kommunikasjonskanaler noe som kan være bra for fremtidens pc-er med Gpu + dedikerte Fpu's.

7401894[/snapback]

synd det :& er MINST 5 år til jeg skaffer ny pc tror jeg nok :/ jaja.. sli og dobbelkjerne holder jo litt da^^

Lenke til kommentar
et skjermkort yter vell som 2 skjermkort da?

7401770[/snapback]

Det er det nok ganske sikkert at de ikke gjør vil jeg tro :)

Dagens skjermkort klarer vel ikke og bruke opp all båndbredden til PCIe 16x ennå (ikke engang G80 vel?)

men du har 2stk. 7600GT i SLi (?) de klarer ihvertfall ikke og bruke opp det PCIe-portene dine har og gi så du vil nok ikke tjene noe på og finne deg et nytt PCIe 2.0-HK når de kommer med mindre du finner noen nye veldig sultne skjermkort også da :p

Det første brikkesettet med PCIe 2.0 kommer vel fra Intel i Q3-4 2007 tror jeg det var

litt info fra News.com:

The central feature of the base version of PCI Express 2.0 is a speed boost. It doubles each serial line's data transfer rate from 2.5 gigabits per second to 5Gpbs.

But future enhancements also are in the works. One will support high-end graphics cards that slurp 225 or 300 watts of power, said The 451 Group analyst Greg Quick in a report Friday.

Lenke til kommentar
et skjermkort yter vell som 2 skjermkort da?

7401770[/snapback]

Det er det nok ganske sikkert at de ikke gjør vil jeg tro :)

Dagens skjermkort klarer vel ikke og bruke opp all båndbredden til PCIe 16x ennå (ikke engang G80 vel?)

men du har 2stk. 7600GT i SLi (?) de klarer ihvertfall ikke og bruke opp det PCIe-portene dine har og gi så du vil nok ikke tjene noe på og finne deg et nytt PCIe 2.0-HK når de kommer med mindre du finner noen nye veldig sultne skjermkort også da :p

Det første brikkesettet med PCIe 2.0 kommer vel fra Intel i Q3-4 2007 tror jeg det var

litt info fra News.com:

The central feature of the base version of PCI Express 2.0 is a speed boost. It doubles each serial line's data transfer rate from 2.5 gigabits per second to 5Gpbs.

But future enhancements also are in the works. One will support high-end graphics cards that slurp 225 or 300 watts of power, said The 451 Group analyst Greg Quick in a report Friday.

7405478[/snapback]

jepp :) har 7600gt i sli, men så har jeg 512mb ram da :no: får ikke noe ut av de før jeg får oppgradert til 2 gig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...