nabbskall Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hei, lurte på om det er noen som vet om det kommer noe som er nyere enn pci express? noen som vet når? forresten, hvor lenge har pci express eksistert? Endret 1. desember 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Mit Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 PCIe kom i 2004 PCIe 2.0 skal komme i 2007, det skal være bakoverkompatibelt med dagens PCIe etter hva jeg har lest. Litt enkelt men håper det oppklarer noe Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 PCIe kom i 2004 PCIe 2.0 skal komme i 2007, det skal være bakoverkompatibelt med dagens PCIe etter hva jeg har lest. Litt enkelt men håper det oppklarer noe 7400372[/snapback] gjør vell det altså, jeg kan bruke PCIe kort i PCI 2.0 ? blir det noe ekstra ytelse da? Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tipper PCIe 2.0 øker overføringshastigheten fra 16X til 32X? eller er jeg helt på skauen her? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Tipper PCIe 2.0 øker overføringshastigheten fra 16X til 32X? eller er jeg helt på skauen her? 7401568[/snapback] noe sånt? aner ikke XD blir ivertfall MYE bedre da :/ synd.... jeg som akkurat skaffet meg sli... Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 et skjermkort yter vell som 2 skjermkort da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kommer ikke Agp Express snart da? /Ironi... Kjekt å vite at det kommer en nyere rev. av Pci-e , kan jo være verdt å vente til disse hovedkortene er ute da, men tviler på at noen skjermkort får bruk for det enda. Hvis jeg husker riktig så skal neste Rev. åpne for langt større levering av strøm over pci-e bussen, og flere / større kommunikasjonskanaler noe som kan være bra for fremtidens pc-er med Gpu + dedikerte Fpu's. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Kommer ikke Agp Express snart da? /Ironi... Kjekt å vite at det kommer en nyere rev. av Pci-e , kan jo være verdt å vente til disse hovedkortene er ute da, men tviler på at noen skjermkort får bruk for det enda. Hvis jeg husker riktig så skal neste Rev. åpne for langt større levering av strøm over pci-e bussen, og flere / større kommunikasjonskanaler noe som kan være bra for fremtidens pc-er med Gpu + dedikerte Fpu's. 7401894[/snapback] synd det :& er MINST 5 år til jeg skaffer ny pc tror jeg nok :/ jaja.. sli og dobbelkjerne holder jo litt da^^ Lenke til kommentar
Mit Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 et skjermkort yter vell som 2 skjermkort da? 7401770[/snapback] Det er det nok ganske sikkert at de ikke gjør vil jeg tro Dagens skjermkort klarer vel ikke og bruke opp all båndbredden til PCIe 16x ennå (ikke engang G80 vel?) men du har 2stk. 7600GT i SLi (?) de klarer ihvertfall ikke og bruke opp det PCIe-portene dine har og gi så du vil nok ikke tjene noe på og finne deg et nytt PCIe 2.0-HK når de kommer med mindre du finner noen nye veldig sultne skjermkort også da Det første brikkesettet med PCIe 2.0 kommer vel fra Intel i Q3-4 2007 tror jeg det var litt info fra News.com: The central feature of the base version of PCI Express 2.0 is a speed boost. It doubles each serial line's data transfer rate from 2.5 gigabits per second to 5Gpbs. But future enhancements also are in the works. One will support high-end graphics cards that slurp 225 or 300 watts of power, said The 451 Group analyst Greg Quick in a report Friday. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 et skjermkort yter vell som 2 skjermkort da? 7401770[/snapback] Det er det nok ganske sikkert at de ikke gjør vil jeg tro Dagens skjermkort klarer vel ikke og bruke opp all båndbredden til PCIe 16x ennå (ikke engang G80 vel?) men du har 2stk. 7600GT i SLi (?) de klarer ihvertfall ikke og bruke opp det PCIe-portene dine har og gi så du vil nok ikke tjene noe på og finne deg et nytt PCIe 2.0-HK når de kommer med mindre du finner noen nye veldig sultne skjermkort også da Det første brikkesettet med PCIe 2.0 kommer vel fra Intel i Q3-4 2007 tror jeg det var litt info fra News.com: The central feature of the base version of PCI Express 2.0 is a speed boost. It doubles each serial line's data transfer rate from 2.5 gigabits per second to 5Gpbs. But future enhancements also are in the works. One will support high-end graphics cards that slurp 225 or 300 watts of power, said The 451 Group analyst Greg Quick in a report Friday. 7405478[/snapback] jepp har 7600gt i sli, men så har jeg 512mb ram da får ikke noe ut av de før jeg får oppgradert til 2 gig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå