Amos Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Jeg har 2 NFTS partisjoner på ca 9GB hver, og ca 11GB ledig diskplass som er upartisjonert. Jeg prøver å opprette en ny FAT32 partisjon i PM 6, men får feilmelding når PM 6 kjører batch-programmet sitt etter restart. Det skal vel ikke være noe problem å kombinere FAT32 og NTFS ved bruk av PM 6? Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 PM er egentlig ment for FAT(x) disker.Og PM har alltid hatt problemer med å mekke på NTFS-disker. både PM 6 og 7 har seriøse problemer med å konvertere fra NTFS til FAT32 (æ har i allefall de probleman), nokka som er et stort problem når man skal bruke WinXP og Win2k med ntfs, for skal man då formatere og starte på nytt, må man ha en disk som er FAT(x) konvertert for disketter kan bare ha FAT som filsystem. Å hjelpe deg kan æ desverre ikkje :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Eller la mæ rette litt på det...PM har problema med å konvertere hvis det ligger OS'et du kjører. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 10:02, Amos skrev:Jeg har 2 NFTS partisjoner på ca 9GB hver, og ca 11GB ledig diskplass som er upartisjonert. Jeg prøver å opprette en ny FAT32 partisjon i PM 6, men får feilmelding når PM 6 kjører batch-programmet sitt etter restart. Det skal vel ikke være noe problem å kombinere FAT32 og NTFS ved bruk av PM 6?Noen som har vært borti lignende? Jeg vet ikke hvorfor du ikke får partisjonert de 11GB i FAT32. Du kan partisjonerer med FDISK fra DOS eller fra Disk Manager i Windows 2000/XP. Lenke til kommentar
Amos Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Det viser seg at Partition Magic har problemer med å behandle NTFS partisjoner når XP er installert, og når service pack 2 til Win2000 er lagt inn. Dette gjelder visstnok Partition Magic 7 også. Jeg dualbooter med XP og Win2000 (SP2) så dette var visst en dårlig kombinasjon iflg. Powerquest. Feilmeldingen jeg får er "Error 1527 Bad sequence numbers" e.l. Får prøve FDISK... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå