Den Polse Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Noen andre enn meg som har lagt merke til de skrekkelige innleggene som har kommet på Dagbladet.no den siste tiden? Snakker om de innleggene uten bilder og forfatter, så jeg regner med at det er en ny redaktør det er snakk om som er glad i sine egne meninger. Med skrekkelige mener jeg subjektivt vås, synsing, dårlig kildehenvisning og til tider vil jeg påstå at de er ganske politisk partiske. Anyone? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er samarbeidet mellom Dagbladet.no og Blogging.no. Hvem som helst kan få en blogg på forsiden av DB. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Oi, det fikk jeg ikke med meg, det forklarer en god del Uansett, trist utvikling i mine øyne. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Oi, det fikk jeg ikke med meg, det forklarer en god del Uansett, trist utvikling i mine øyne. 7400037[/snapback] Absolutt. Mye idiotisk kommer på forsida av DB nå. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror trådstarter tenker på Lederartikkler. Disse er i de fleste aviser usignert, subjektive og partiske. Men det kan jo også være blogger, men disse har jo ofte bilder og er tydelig markert som blogger. Kanskje trådstarte kunne lenket til en av disse artiklene? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Nå skal jeg være den første til å innrømme at ikke alle bloggene DB.no putter på forsiden er spesielt gode, men det er også feil å si "alle er helt fæle", siden det egentlig ikke er sant. Det sies mye interessant og tankevekkende i noen av bloggene. Kanskje en burde ansette nye personer for å velge dem ut? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 every night is amature night @ dagbladet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Fascinerende hvor mye folk i avisene dytter over på bloggere... Et helt fantastisk eksempel på talentløs artikkel; http://www.na24.no/naeringsliv/article822253.ece der de faktisk kjører en artikkel om en mann men tar bilde av en dame fordi de ikke gidder å google han og faktisk finne et skikkelig bilde av han Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Du kan jo prøve å "google" navnet hans, jeg fant ingenting i bildeseksjonen Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Hegnars verdenannonse Søndag 03.12.2006, 05:40 På sin førsteside i går ga VG plass til Trygve Hegnars krav om at vår kulturredaktør Hege Duckert må gå av. Bakgrunnen er at Dagbladet trykket et debattinnlegg innsendt av Ari Behn i fjor, en sarkastisk kritikk av Hegnar. Hegnar mener dette viser at Duckert lyver når hun sier hun unngår å håndtere saker som angår kongehuset. Både kulturredaktøren og den daværende sjefredaktøren ble involvert i saken på den måten at Hegnar og hans kjæreste flere ganger ringte dem for å forhindre at innlegget ble trykket. De hevdet blant annet at innlegget ikke var skrevet av Behn. Da dette var avkreftet av innleggsforfatteren, var det Dagbladets debattredaktør som på sedvanlig vis tok en avgjørelse, og besluttet at Behns innlegg skulle trykkes. Trygve Hegnar synes åpenbart det er overraskende at det ikke er i hans makt å redigere Dagbladets debattsider. Vi tror nå engang det er best slik, på samme måte som vi føler oss komfortable med at det ikke er Hegnars jobb å ansette eller avsette redaktører i Dagbladet. Høyt skattetannonse Søndag 03.12.2006, 05:40 Det er ikke enestående at bløtkaker brukes som politisk ytring, mener Harald Stabell som forsvarer BI-studenten som kastet bløtkake på Kristin Halvorsen. Hun ville heller ha bamsemoms. Tror det er en ny redaktør som jobber nattskiftet på DB.no som har skylden. Tidlig hver morgen er det en masse elendig skrevet innlegg som ofte blir fjernet fra forsiden i løpet av påkommende dag. Disse eksemplene er absolutt ikke ille i forhold til tidligere, men de er absolutt ikke bra skrevet heller etter min mening. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Mer kritikk fra Israel Tirsdag 05.12.2006, 05:40 I går skrev den israelske ambassaderåden Aviad Ivri her i avisa at Dagbladet ikke dekker konflikten mellom israelere og palestinere på en rettferdig måte og heller ikke bringer leserne hele historien i dens fulle sammenheng. Ambassaderåd Ivri skriver om «fakta» som enten er fortiet eller undertrykt. Israels talsmenn i Norge har lang tradisjon for å hevde at norske medier har presentert en vridd og feilaktig framstilling av denne konflikten. Arkivene bugner av innlegg fra disse. Den nåværende ambassadør Miryam Shomrat har nå ved flere anledninger markert en svært skarp tone i sin versjon av den tradisjonelle, israelske kritikken. Slik ble det opplevd da ambassadør Shomrat kommenterte nedskytingen av demonstrerende, palestinske kvinner utenfor moskeen i Beit Hanoun ved å si at kvinnene visste hva de gikk til. Hun sa også at Israel gjør det landet gjør for å forsvare seg. Ambassaderåd Ivri siterer Golda Meir som sa at Israel ikke kan tilgi araberne for å tvinge Israel til å drepe arabiske barn. Det vil ikke bli fred før araberne elsker sine barn mer enn de hater israelerne, sa den tidligere statsministeren. Sitatet er brutalt og nedstemmende. Men det sjokkerende er at ambassaderåd Ivri finner det passende som innledning til en artikkel under tittelen «Fakta om Israel» som han skriver i sorg over de mange drepte i Beit Hanoun. I Beit Hanoun i Gaza ble 70 mennesker drept under angrepene fra Israels styrker i den knappe uka mellom 1 og 7 november. 25 var kvinner og barn. De materielle skadene er beregnet til 19 millioner kroner. Årsaken til at så mange ble drept og ødeleggelsene ble så store, er ifølge den israelske ambassaden at «kjeltringene» og «terroristene» dekker seg bak sivile. Dagbladet dekker konflikten i Midtøsten ved å bringe alle tilgjengelige opplysninger fra alle de stridende parter. Det gjør inntrykk på oss og på leserne når soldater i panservogner skyter inn i en demonstrerende gruppe av kvinner. Slike overgrep og brudd på internasjonale konvensjoner, folkerett og krigens lover vil fortsatt bli beskrevet i denne avisa med alt vi kan få tak i av dokumentasjon. Det skal sies at jeg ikke er noe mer eller mindre positiv til Israels del av konflikten i midtøsten enn de fleste andre, begge parter driver med mye svineri og det ser bare ut til å fortsette. Men er det bare jeg som synes dette innlegget blir noe latterlig når en redaktør i dagbladet avfeier kritikken om at Dagbladet er partiske og Israelfiendlige med et veldig Israelfiendlig innlegg som etter min mening er alt annet enn objektivt med tanke på partene? Endret 5. desember 2006 av Den Polse Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Link? Og de innleggene er jo uansett ikke annet enn blogger, det er Dagbladets forsøk på å få innspill fra lesere sett, på en måte få frem folk flests meninger. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Det ser veldig ut som lederartikkler. Lederartikkler SKAL være subjektive. Endret 5. desember 2006 av olsen Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 link: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/05/485027.html Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg klarer ikke å se problemet. Det er en lederartikkel. Og jeg setter ti kroner på at den står i dagens Dagblad. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 I går var det en test av brød, i sjangeren 10 av 10 er syke, test deg. Og husk, det er ikke så grovt som du tror. Politisk partiske artikler er faktisk det jeg vil lese i avisen. Egentlig forventer jeg meg ikke så mye av dagbladet. De har visst kvittet seg med siden der de annonserte folk som det er dyrt å ringe, så det er ihvertfall et skritt i riktig retning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det ser veldig ut som lederartikkler. Lederartikkler SKAL være subjektive. 7428385[/snapback] Hvorfor det? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 "Føreren" skal vel gi noen retningslinjer til de som ikke klarer å forholde seg til resten av avisa..? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 "Føreren" skal vel gi noen retningslinjer til de som ikke klarer å forholde seg til resten av avisa..? 7466998[/snapback] Hva i alle dager mener du? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Nei, si det. Begynner å bli trøtt. Hvis du hadde sluttet å svare på _alle_ postene mine så kanskje jeg kunne gått å lagt meg, jeg holder deg personlig ansvarlig. /tar kveld eeeh, ot: dagbladet kunne holdt alt det useriøse til ett av de innleggene de sender med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå