Gå til innhold

Softwaredesign, bachelorgradsstudium. Noen spm

Overguard

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden Ikt-driftsfag, det er forsåvidt en grei linje å gå på men jeg vil ha noe mer ut av utdanningen min. Så i det siste har jeg fisket litt her å der. Så jeg kom innom hjemmesiden til Hint (Høyskolen i Nord-Trøndelag) hvor jeg fant studiet Softwaredesign. Det ser interesant og morsomt ut, men det er noen ting jeg lurer på. Er det mye matte på et slikt studium? På inntakskrav står følgende:

Generell studiekompetanse eller realkompetanse. Ved realkompetansevurdering vil det bli lagt vekt på at søkeren har grunnleggende dataferdigheter tilsvarende datakortet, engelskkunnskaper slik at man er i stand til å lese engelsk faglitteratur og norskferdighet slik at man er i stand til å skrive rapporter.

Når jeg leste dette ble jeg nesten glad, siden matte ikke er nevnt. Matte er et fag jeg overhodet ikke liker. Så det jeg lurer på er om det er mye og vanskelig matte på denne linjen? Må man ha 3mx for å komme inn?

Takker for svar, legger til mer når jeg kommer hjem ifra skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge Samordnaopptak trenger du kun generell studiekompentanse og ingenting mer.

Siden denne graden heller ikke er en ingeniørgrad tror jeg ikke matten er spesielt overveldende i forhold til f.eks informatikkstudier på universitet hvor man har rene matteemner i graden, men ingen realfagskrav.

Har du f.eks 2MX/2MZ eller 3MZ vil jeg tro matten ikke vil bli noe stort problem.

Scroller du litt ned på denne siden vil du finne emnene og beskrivelse av emnene som inngår i den graden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det foreligger absolutt ingen krav til mattekunnskaper til softwarestudiet i Steinkjer, verken 2 eller 3 mx/my. :) Krav til mattekunnskaper stilles i forbindelse med ingeniørutdanning eller informatikk, og denne utdanningen kommer ikke innunder den betegnelsen. Så bare begynn :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...