MittParadoX Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Av en eller annen grunn har jeg ikke ip adresse på pc'n min lenger har akuratt flyttet og ikke få internet enda, men har prøvd og koble pc'n opp hos broren min. det funker dårlig. jeg har koblet den opp der mange ganger før og aldri hatt noen problemer, helt til nå da jeg har ikke gjort noe spesielt på pc'n som skulle ha tukla med ip'en min så vidt jeg vet men. har dessuten satt i nytt netverkskort, tenkte kansje det var det som var problemet, men samme problemet har jeg enda noen som vet hva som er galt her? jeg står uten ideer. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Har han DHCP da? Hva er dere koblet imot? switch? PC til PC? Lenke til kommentar
MittParadoX Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg er koblet rett på modemet. det er 3 pc'er koblet til der og kun jeg som ikke får net. og det har altid virket før, ingen ting er forandret bortsett fra at jeg ikke får koblett meg på da =/ Jegf vet ikke hva DHCP er, men det står DHCP når jeg skrur på pc'n under oppstarten: Client mac addr: 00 16 (og mer tegn husker ikke hva) GUID: FFFFFF-FFFFFFFF-FFFF DHCP../ står lenge og søker eller laster her før den begynner og laste inn windows. noe i den duren. jeg har satt inn en ny harddisk og så trudde kansje det hadde noen med den og gjøre. håper det går ann og forstå noe av det jeg skriver Lenke til kommentar
Steina Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Lurer på om du har noe "Onboard NIC" på boot sequense i BIOS, derfor prøver den å boote fra nettverk. Skru isåfall av dette så slipper du den søkingen før den booter Windows. Er du sikker på at det er LAN Connection 3 du har koblet modemet til da? Prøv å sett kabelen i den andre nettverksporten på hovedkortet. Lenke til kommentar
MittParadoX Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 ja lan connection 3 kom fram da jeg satt inn det nye nettverkskortet. har prøvd begge nå, får det samme på begge. skjønner ikke en dritt alle pc'er skal vel ha ip adresse vel pc'en min hater meg den slår seg altid vrang på et eller annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå