Gå til innhold

Nokia E61 tråden - spørsmål og erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Link

3GSM er i Februar, jeg vil anta at man kan kjøpe den i Mai/Juni, slik som E61 i fjor, eller :whistle: ?

7870721[/snapback]

La oss håpe det! ...og at den prismessig kommer til å ligge rundt det E61 gjorde da den kom ifjor. Da er jeg rimelig sikker på at dette blir min neste mob.

Om noen har brukt/bruker den som GPS så er jeg svært takknemlig for innspill på den fronten.

Lenke til kommentar

Link til Amobil.no s siste artikkel på E61i + kommentarer

@DandyAndy:

Bruker selv TomTom 6 og Holux GPSlim 236 sammen med min E61, og det fungerer smertefritt. Opplever faktisk raskere oppdateringstid på skjermen enn både TomTom One enhet og en testet Garmin Nüvi (eller noe, husker ikke hva den siste het). Det eneste minuset med dette systemet er at telefonen ikke har touchscreen, men det tar den igjen ved at man lettere skriver inn gateadresser osv med fult tastatur. Personlig ser jeg ingen grunn til å legge ut masse penger for et dedikert gps system til fordel for det oppsettet jeg selv har. Telefonen henger i bilen takket være et magnetsystem jeg kjøpte på Clas Ohlson til en skarve 50-lapp og telefonen og gps-enheten har vesentlig bedre batteritid enn samtlige dedikerte gps enheter for bil jeg har testet fram til dags dato. De nevnte TomTom og Garmin systemene er totalt avhengige av 12V strøm ved bruk i bil da de innebygde batteriene flater ut etter utrolig kort tid. Dette var det jeg var mest skuffet over på fatters TomTom One, hvor batteriet flatet ut etter smålige 2 timer (+/-). Holux GPSlim 236 (enheten min) holder ut ca 10 timer uten lading, og telefonens batteritid er det lite å utsette på.

Hva fotoboksvarslig angår er det noe jeg fremdeles har til gode å prøve. Ønsker meg et godt system, men har ikke tatt meg tid til å finne reviews på slike systemer og heller ikke tatt meg tid til å teste ut noe.

Kan sikkert poste en screenshot eller to fra bruk av TomTom 6 på telefon om det er ønskelig, også får du gi en lyd fra deg om du lurer på noe mer. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har bestilt meg denne tlf med 2GB minnekort fra Sandisk.

Noen som kan anbefale et billig BT handsfri til denne tlf?

8303021[/snapback]

Jeg kjøpte nokia bh-900 til min telefon. Den henger godt på øret og man slipper å ha en propp i øret, noe jeg synes er ubehagelig over lengre tid. Den er også veldig lett. God talekvalitet og batterikapasitet. Den koster ca. 1000 kr, men den er verdt det etter min mening.

Lenke til kommentar

heihei.. har fått et drastisk problem med min E61!

mobilen slår seg automatisk på når jeg setter inn batteri, den slår seg ikke av når jeg trykker slå av, og når jeg blar i menyen kommer plutselig "slå av menyen" og mobilen starter automatisk på nytt.

og når den ikke slår seg av og jeg setter på tastelåsen, forblir lyset i skjermen der hele tiden.

håper noen kan hjelpe.

dessuten har jeg første firmware version, og ikke oppdatert noe som helst pga av mangel på usbkabel.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette er en svær bump men jeg satser på at det går bra allikevel.

Jeg driver å snuser på denne telefonen for min SE Z310i holder ikke helt mål.

Etter hva jeg forstår er E61 veldig mye telefon for pengene, 2000 uten abonnement.

Kamera trenger jeg ikke så det er ikke noe problem.

Hvordan er det å skrive på tastaturet?

Blir litt forvirret av tester jeg har lest,

det virker som noen liker det og mener det er en vanesak mens andre mener det ikke er bra.

Er det noenlunde problemfritt og enkelt å spille av video på den?

Hvor stort minnekort støtter den?

Nå, selv om den er litt gammel, ville dere anbefalt meg å kjøpe den i dag?

Endret av mamama
Lenke til kommentar

Gode E61.. :)

Hadde ikke min blitt stjålet i Tyrkia hadde jeg hatt E61 enda! Lang batteritid, stor og god skjerm, knallgode taster, uten knirk og slark, lang batteritid osv. Video var null problem, brukte selv 2GB minnekort fra SanDisk.

Får du en billig og setter pris på telefon med qwerty og landskapsskjerm, så kjøp denne. :)

Lenke til kommentar
Gode E61.. :)

Hadde ikke min blitt stjålet i Tyrkia hadde jeg hatt E61 enda! Lang batteritid, stor og god skjerm, knallgode taster, uten knirk og slark, lang batteritid osv. Video var null problem, brukte selv 2GB minnekort fra SanDisk.

Får du en billig og setter pris på telefon med qwerty og landskapsskjerm, så kjøp denne. :)

Ufattelig irriterende å få frastjålet ting, spesielt sånne dyre ting :/ 2000 uten abonnement/binding, er ikke det greit?

Først og fremst er det tastataturet og batteriet som frister :)

Wifi, 3G og alt det andre kommer i tillegg :p

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Jeg gav faktisk 2200 kr for min E61 i desember 2006, da var den brukt i 1-2 måneder, fremdeles med plasten på skjermen. Ser at den ikke har sunket stort i pris siden da faktisk, ihvertfall ikke brukt! Tenk alternativkostnad; Hva annet får du for 2000 kr?

Brukte ting synker veldig i pris da, hvor mye kostet den ny?

E61 er den eneste telefonen med fullt tastatur til 2000 kr :)

Endret av mamama
Lenke til kommentar

Kostet vel 3500 kr ny tror jeg? Ser du får E61i brukt til 1300 - 2000 kr også, om du syntes brukt er et alternativ. Da får du en hakket bedre telefon, med kamera, microSD kortspor osv. Men så er det gleden av å ha NY telefon da.. ;)

Både E61 og E61i, brukte som nye gitt at de er i god stand, er bra telefon for pengene i mine øyne. Gleder meg til oppfølgeren allerede, blir nok en sånn på meg! :)

Lenke til kommentar
Kostet vel 3500 kr ny tror jeg? Ser du får E61i brukt til 1300 - 2000 kr også, om du syntes brukt er et alternativ. Da får du en hakket bedre telefon, med kamera, microSD kortspor osv. Men så er det gleden av å ha NY telefon da.. ;)

Både E61 og E61i, brukte som nye gitt at de er i god stand, er bra telefon for pengene i mine øyne. Gleder meg til oppfølgeren allerede, blir nok en sånn på meg! :)

Dårligere batteri på i'en etter hva jeg har hørt. Dessuten trenger jeg ikke kamera og jeg foretrekker å kjøpe nytt når det er telefon, spesielt hvis jeg ikke kjenner selgeren.

Sjansene for at noe skjer er små men dog.

Bestiller den nå :)

Lenke til kommentar

E61:

Taletid i GSM-nettet:

9.5 timer

Taletid i 3G-nettet:

5.5 timer

Hviletid, maks:

456 timer

E61i:

Taletid i GSM-nettet:

5 timer

Taletid i 3G-nettet:

5 timer

Hviletid, maks:

456 timer

Litt forskjell :) i'en koster mer og har kamera som jeg ikke trenger så den første passer best for meg. Gleder meg til jeg får den :)

Lenke til kommentar
E61:

Taletid i GSM-nettet:

9.5 timer

Taletid i 3G-nettet:

5.5 timer

Hviletid, maks:

456 timer

E61i:

Taletid i GSM-nettet:

5 timer

Taletid i 3G-nettet:

5 timer

Hviletid, maks:

456 timer

Litt forskjell :) i'en koster mer og har kamera som jeg ikke trenger så den første passer best for meg. Gleder meg til jeg får den :)

Det skal være 9 timer taletid i GSM-nettet, kan tenke meg du har funnet din info på amobil.no/prisguide.no? :whistle: Korrekturlesning er ikke deres sterkeste side. Se Nokias sider for "rett" batteritid. Har altså hatt begge og syntes begge var like KNALLbra på batteri i forhold til hva jeg var vant med på S60. Det jeg likte mye bedre med E61 var at den har et beskyttelsesglass over skjermen, hvor E61i hadde en såkalt ripefri skjerm uten beskyttelsesglass. Problemet var at det samlet seg opp så utrolig mye drit rundt skjermen på E61i som det noe tungvint å fjerne.

Men som sagt; godt valg av telefon, håper du blir fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Det skal være 9 timer taletid i GSM-nettet, kan tenke meg du har funnet din info på amobil.no/prisguide.no? :whistle: Korrekturlesning er ikke deres sterkeste side. Se Nokias sider for "rett" batteritid. Har altså hatt begge og syntes begge var like KNALLbra på batteri i forhold til hva jeg var vant med på S60. Det jeg likte mye bedre med E61 var at den har et beskyttelsesglass over skjermen, hvor E61i hadde en såkalt ripefri skjerm uten beskyttelsesglass. Problemet var at det samlet seg opp så utrolig mye drit rundt skjermen på E61i som det noe tungvint å fjerne.

Men som sagt; godt valg av telefon, håper du blir fornøyd! :)

Jepp, prisguide.no. E61 var tidligere oppført med 260000 farger eller noe :p

Beskyttelsesglass over skjermen høres veldig greit ut! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...