Gå til innhold

Nokia E61 tråden - spørsmål og erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått konfiguerert e-post knappen til en annen applikasjon? Jeg har søkt over alt om dette og ser det er flere som venter på en slik simpel applikasjon...

Jeg bruker Profimail og ikke e-post leseren som sitter i E61.

PS! Noen som kan svare meg på hvordan jeg kan oppdatere en e-post konto som allerede er tilkople i E&1-klientent? ALLE, NYE... hjelper ikke og om jeg kopler meg ned og opp igjen, kommer de nye e-postene. Det må da være en funksjon som oppdatrerer kontoen når man er tilkoplet? Dette er en av grunnene til at jeg bruker Profimail også.

Lenke til kommentar
Noen som har fått konfiguerert e-post knappen til en annen applikasjon? Jeg har søkt over alt om dette og ser det er flere som venter på en slik simpel applikasjon...

Jeg bruker Profimail og ikke e-post leseren som sitter i E61.

PS! Noen som kan svare meg på hvordan jeg kan oppdatere en e-post konto som allerede er tilkople i E&1-klientent? ALLE, NYE... hjelper ikke og om jeg kopler meg ned og opp igjen, kommer de nye e-postene. Det må da være en funksjon som oppdatrerer kontoen når man er tilkoplet? Dette er en av grunnene til at jeg bruker Profimail også.

7594642[/snapback]

Du har en POP3 konto antar jeg? IMAP kontoer oppdateres automatisk så lenge du er pålogget. Det jeg antar Profimail gjør anderledes er at de kobler opp mer eller mindre kontinuerlig for å aktivt sjekke om du har ny mail, mens den innebygde klienten går over til å være inaktiv mot POP kontoer etter at den har logget på èn gang. Noe som er noe dritt.. Har selv POP konto via Gmail, men har rett og slett satt Gmail til å videresende alle mailer jeg får til en IMAP basert konto jeg har, og dermed løst problemet slik. Har ikke styra med å skaffe annen klient.

Hva det første spørsmålet angår har ihvertfall ikke jeg sett en slik applikasjon enda, men den er etterlengtet også fra denne kanten. Ingen som skriver s60 apps her da? Kan vel ikke være SÅ innvikla? <- Kommer fra en som ikke kan en DRITT, så er det sagt! :p

Lenke til kommentar

Hei,

takk for svar. Jeg bruker POP det stemmer og da er Nokia klienten like ubrukelig som jeg trodde... litt synd da jeg liker å bruke de innebygde Nokia applikasjonene.

Profimail er utrolig fleksibel og det kan settes opp regler osv for innkomne e-post. Den lar deg oppdatere etter ønsket intervaller, eller at du oppdaterer manuelt. Dette programmet har fulgt meg igjennom mange telefoner. Det er absolutt verdt å teste ut!

:)

Lenke til kommentar

Jeg testet med en IMAP konto i Nokia klienten og dette fungerte jo utmerket! Søker den etter nye e-post hele tiden når den er koplet på serveren med IMAP eller sender serveren kun data når det trengs slik at telefonen ikke trenger å bruke for mye datatrafikk?

Lenke til kommentar
Jeg testet med en IMAP konto i Nokia klienten og dette fungerte jo utmerket! Søker den etter nye e-post hele tiden når den er koplet på serveren med IMAP eller sender serveren kun data når det trengs slik at telefonen ikke trenger å bruke for mye datatrafikk?

7604732[/snapback]

Det er jeg faktisk ikke sikker på. :hmm: Har egentlig bare brukt uten å tenke noe særlig over forbruket. Men skal ta en sjekk, så kommer jeg tilbake til det! :)

---

Nå har jeg anskaffet TomTom mobile/navigator 6 til E61. :dribble: Det funker knallbra sammen med Holux GPSlim 236, så om noen lurer på å skaffe, så kan jeg bekrefte at denne kombinasjonen er knall!.. :thumbup:

Lenke til kommentar

hmm.... tror det er noe rart med min e61.... tror ikke minnebrikken sitter ordentlig på plass :S noen ganger går bakgrunnen tilbake til orginalt og det kommer den meldingen som kommer når man setter inn minnebrikken :S

Men så lurer jeg også på om det finnes noen freeware alarmer til mobilen??? Den om følger med er ikke avansert nok (har en tendens til å glemme å sette på alarmen vær natt xD )

Lenke til kommentar
hmm.... tror det er noe rart med min e61.... tror ikke minnebrikken sitter ordentlig på plass :S noen ganger går bakgrunnen tilbake til orginalt og det kommer den meldingen som kommer når man setter inn minnebrikken :S

7629538[/snapback]

Hvilken type minnekort bruker du? Prøvde TwinMOS kort i min, og det var dødfødt.. :(

Lenke til kommentar
Hvilken type minnekort bruker du? Prøvde TwinMOS kort i min, og det var dødfødt..

Er et Sandisk minnekort

7636160[/snapback]

:ermm:

Da er jeg jaggu ikke sikker. Har SanDisk kort selv, og det funker over all forventning (2GB). Med mindre du har et 4GB kort (som i utgangspunktet er for stort for telefoner), så skal det jo ikke akkurat oppføre seg sånn. :hmm:

Siste utvei før service slik jeg ser det er den berømmelige FW upgraden.

Lenke til kommentar

hmm.... bryter ikke det med garant eller noe sånnt? virker ikke som om det er software feil... er når mobilen får seg en liten dytt..... som når den ligger i senga og du slår på senga.... :S

er 512 btw.... skal kjøpe 2 gb snart

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
hmm.... bryter ikke det med garant eller noe sånnt? virker ikke som om det er software feil... er når mobilen får seg en liten dytt..... som når den ligger i senga og du slår på senga.... :S

er 512 btw.... skal kjøpe 2 gb snart

7640891[/snapback]

Høres desverre ut som en service sak ja..

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som opplever at telefonen har blitt tregere etter siste firmware oppdatering? Det er spesielt når jeg skrur av tastelåsen. Telefonen har vært veldig responsiv fra dag en, så dette irriterer meg litt.

Når jeg installerer noen programmer og temaer får jeg oppdateringsfeil eller at programmet ikke kan installeres. Dette er programmer jeg hadde før firmware oppdatering.

Er det flere som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar
Er det andre enn meg som opplever at telefonen har blitt tregere etter siste firmware oppdatering? Det er spesielt når jeg skrur av tastelåsen. Telefonen har vært veldig responsiv fra dag en, så dette irriterer meg litt.

Når jeg installerer noen programmer og temaer får jeg oppdateringsfeil eller at programmet ikke kan installeres. Dette er programmer jeg hadde før firmware oppdatering.

Er det flere som opplever noe lignende?

7732299[/snapback]

den tregheten er fordømt irriterende ja. :( men installeringsproblemer har jeg ikke. Programbehandling -> instillinger -> programvareinstallering -> alle ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...