Gå til innhold

Nokia E61 tråden - spørsmål og erfaringer

Anbefalte innlegg

Men et nytt problem. Noen som har satt opp hotmail-konto på mobilen?

Har hørt at det skal gå an dersom man har hotmail plus abonnement, og det har jeg. Men sliter med å finne ut av inngående og utgående server.

Noen som kan hjelpe?

7498437[/snapback]

Desverre bradland.. :( det lar seg ikke gjøre. Har vært på jakt etter en løsning i et par måneder nå, og endte opp med å kontakte support i hotmail. Svaret er at de ikke har hverken en pop3 eller imap4, men kun http server. Endte opp med å få mast meg til en gmail invite og måtte rett og slett bytte mailadresse. Hadde også hotmail plus.

Har et par småproblemer med gmail kontoen min mot telefonen også, men den klarer ihvertfall å motta og sende e-post. Ligger noen småfikse pop3 servere til hotmail på internett, men det er et annet firma du gir brukernavn og passord til slik at de henter e-post i hotmail og legger den ut på sin server. Tørte ikke prøve selv, og veit ikke om det er betalingstjeneste elle noe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjørnar: Kan du sende en link hvor jeg kan finne programmet ConvertMovie? klarer nemlig ikke å få vist filmer på mobilen :(

7500206[/snapback]

ConvertMovie

:thumbup:

Men koster 195 kr for dette. Kjøpte det fordi det kan rippe rett fra DVD til 320x240 mpeg-4 og dermed filer som kan spilles av i RealPlayer på telefonen.

Om du vil ha et gratis, men som bare ripper fra fil til fil kan du prøve programmet det er linket til i denne tråden! :) Dette kan også rippe til mpeg-4, men som sagt ikke rett fra DVD.

Lenke til kommentar

Ligger noen småfikse pop3 servere til hotmail på internett, men det er et annet firma du gir brukernavn og passord til slik at de henter e-post i hotmail og legger den ut på sin server. Tørte ikke prøve selv, og veit ikke om det er betalingstjeneste elle noe..

7500100[/snapback]

Har du en link?

--auda, quote ble litt feil..--

Endret av bradland
Lenke til kommentar
EDIT: Hva skjer med quotene?!  :ermm: Blir jo helt  :thumbdown:

@bradland:

Du kan blant annet se her. Dette er folka som tilbyr tjenesten.

Inngående server: pop3hot.com (port 110) (POP3

Utgående sercer:  pop3hot.com (SMTP)

Si ifra åssen det funker om du prøver!  :)

7501621[/snapback]

Skal teste linkene i løpet av dagen. Gir tilbakemelding da.

Har oppstått et nytt problem på mobilen min.

Programmer som jeg har innstallert på minnekortet vil ikke åpnes.

Programmer innst. på mobilens minne åpner uten problemer.

Noen som har samme problem? Og evnt. en løsning på problemet..

Lenke til kommentar
Bjørnar: Så i en annen post at du annbefalte spillet doom til mobilen (som freeware) lurte på om du kunne vis litt til hvilke filer jeg skal laste til PCen??

7524499[/snapback]

Skulle jeg gjerne gjort, men slik er saken:

c2doom til s60 v2 var gratis (dette var mens jeg hadde 6680 og N70), men når denne Markus Mertama mekka doom port til s60 v3 bestemte han seg tydeligvis for å ta penger for den siste. :( Så om man skal ha doom nå må man først betale for telefonprogrammet og SÅ betale for selve spillet for å skaffe de nødvendige .wad filene (om ikke man bare vil spille "episode 1" som demo da, da er det bare telefonprogrammet du trenger).

Så, desverre, vi med s60 v3 slipper ikke billig unna! :(

EDIT:

Hmm.. Rettelse! Fullversjonen koster peng (40 kr, ikke all verden, gjorde tydeligvis ikke veldig imponerende research når jeg fikk telefonen min.. :blush: ) Du kan laste ned core versjonen herfra, den mangler multiplayer delen og du kan muligens bare spille demodelen av doom (skal forske litt på dette). Skal teste litt inngående i løpet av morgendagen jeg, så kommer jeg tilbake til det! Har siste eksamen i morra (teknisk sett i dag) før juleferien, så får ENDELIG plenty av tid til å forske litt ordentlig på telefonen! :D

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

hehe... lykke til da... (om jeg rakk å si det:P)

Får ikke den #0000# funksjonen til å virke jeg :S :(

etter jeg har skrivd #0000# og trykt på ringeknappen står det annmodning ikke fullført :S

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
hehe... lykke til da... (om jeg rakk å si det:P)

Får ikke den #0000# funksjonen til å virke jeg :S :(

etter jeg har skrivd #0000# og trykt på ringeknappen står det annmodning ikke fullført :S

Noen som vet hva jeg gjør feil?

7528468[/snapback]

Dhack, kjære venn: *#0000#, les "stjerne-firkant-null-null-null-null-firkant" :thumbup: Bedre? :) Eksamen er over by the way! Business english, oral exam: B

Oh yes.. :cool:

Lenke til kommentar

Avklaring ang c2doom på E61/S60 v3 devices

c2doom core version (1.04) lar deg spille doom1.wad, dvs demoversjonen av PC spillet doom 1. I denne "core" versjonen er UI totalt luket ut, all støtte for multiplayer og annet er fjernet og det er som sagt kun demobrettene som er åpne for spilling. Testet og fungerer fint på E61!

c2doom full versjon (1.05) på sin side lar deg spille alle dine *.wad filer (doom I & II, TNT osv) og har i tillegg fått et S60 brukergrensesnitt og støtte for multiplayer av ymse slag over BT. Denne versjonen er i motsetning til "core" versjoen ikke gratis, men koster €5 (Omtrent 40 kr) og betales via PayPal. Ikke testet, men mulig det blir til det om jeg syntes det er kult etter å ha kronglet meg gjennom demobrettene..

Generelt kronglete tasteoppsett, men man lærer med litt godvilje.

Lenke til kommentar

Ny FW! Sjekk 1. post.. :thumbup:

EDIT:

Oppdatert og funker flott! Ikke HELT sikker på hva som er forbedret her siden 2.x, men er det noen som veit hvor man finner en oversikt? :hmm:

EDIT 2:

Egentlig litt skuffa nå merker jeg! Hadde håpa på FOTA i denne oppdateringspakken, men ser ut til at vi er stuck med oppdatering via kabel en stund til (om det NOEN gang kommer FOTA til denne telefonen er jo usikkert, men hadde store forhåpninger til denne oppdateringen!) :(

Æsj..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Dhack, kjære venn: *#0000#, les "stjerne-firkant-null-null-null-null-firkant"  Bedre?  Eksamen er over by the way! Business english, oral exam: B

Hehe greit å kunne lese xD :p

Gratulerer med vell overstått da ;)

BTW: Takk for tipset om Doom da :D

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Opplever et annet problem på E61 nå. Enten så er batteriindikatoren litt ustabil, eller så bruker den svinemye strøm på å starte/restarte!

manglet 1 strek på å ha fult batteri når jeg skrudde av telefonen, men plutselig når jeg skrudde den på igjen hadde jeg bare 3 streker igjen! 3 streker mindre enn når jeg skrudde den av 20 sek tidligere det!

Skjønner mindre.. Forklaring anyone?

7476653[/snapback]

Dette er et kjent problem som jeg trodde kun gjaldt firmware 1.x:

Telefonen bruker ikke voldsomt mye strøm når du slår den av/på -batteriindikatoren er unøyaktig helt til du slår telefonen av/på!

Thomas

7483513[/snapback]

Dette problemet ser ut til å være fikset FW v3.x! Batterinivået ser nå ut til å synke jevnt og får ingen plutselige dropp når jeg restarter. :)

Lenke til kommentar
Hvor på mobilen skal doom.wad-fila legges for at spillet skal fungere?

7540213[/snapback]

e:\wads\

fila må hete doom1.wad, dvs om du har fullversjonen må du rename den. Fikk bare feilmelding når jeg prøvde fullversjon-.waden min.

7541317[/snapback]

Først overfører jeg doom1.wad til mobilen via blåtann, da havner fila i innboksen. Hvordan flytter jeg .wad-fila fra innboksen til e:\wads\ ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...