Gå til innhold

Nokia E61 tråden - spørsmål og erfaringer

Anbefalte innlegg

Har et problem vedr. programmet Mail for Exchange jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Iflg. it-ansvarlig på jobb er Exchange-serveren satt opp for Mobile Access. Jeg har i tillegg fått opplyst serveradresse, samt brukernavn, passord og domene.

Når jeg skal synkronisere med Exchange-serveren får jeg feilmeldingen:

"Kan ikke koble til server. Kontroller tilkoblingsinnstillingene eller prøv på nytt senere."

Dersom jeg går ut i fra at disse opplysningene er korrekte, hva kan da være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan finner jeg ut mobilen min sin ip-adresse. Må vite denne for å få tilgang til netttverket på skolen.

7456301[/snapback]

Mobilen har vel ikke egen ip adresse? Den får vel IP ut fra hvilken router du logger deg på eller?

7477014[/snapback]

De IT-folka på skolen vil i alle fall vite hva min ip-adresse er, slik at de kan fjerne sperren som de har lagt på mobilen min sin ip adresse.

Lenke til kommentar
De IT-folka på skolen vil i alle fall vite hva min ip-adresse er, slik at de kan fjerne sperren som de har lagt på mobilen min sin ip adresse.

7479341[/snapback]

Er det IP adresse, eller MAC adresse de trenger? :hmm: Kan vel ikke sperre IP adressen din så vidt meg bekjent (blir vel tildelt ny hver gang du kobler til), men er mange som opererer med et system hvor man må godkjenne den enkeltes MAC adresse for å få koblet til nettverket?

Mulig jeg er helt på jordet her. :roll:

Lenke til kommentar
Har et problem vedr. programmet Mail for Exchange jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Iflg. it-ansvarlig på jobb er Exchange-serveren satt opp for Mobile Access. Jeg har i tillegg fått opplyst serveradresse, samt brukernavn, passord og domene.

"Kan ikke koble til server. Kontroller tilkoblingsinnstillingene eller prøv på nytt senere."

Dersom jeg går ut i fra at disse opplysningene er korrekte, hva kan da være galt?

7478324[/snapback]

Eneste jeg kan komme på må vel være "port" instilling under "tilkobling". Hva standardport vil si aner jeg lite om, men om dere ikke bruker "standardport" blir det vel trolig umulig å koble opp uten å velge "nei" her.

Eneste grunn til at jeg tenker på dette er at jeg hadde et helvete med å koble til jobb mailen selv ("vanlig" imap server bare) fordi "port" instillingen ikke var rett.

Lenke til kommentar

7478324[/snapback]

Eneste jeg kan komme på må vel være "port" instilling under "tilkobling". Hva standardport vil si aner jeg lite om, men om dere ikke bruker "standardport" blir det vel trolig umulig å koble opp uten å velge "nei" her.

Eneste grunn til at jeg tenker på dette er at jeg hadde et helvete med å koble til jobb mailen selv ("vanlig" imap server bare) fordi "port" instillingen ikke var rett.

7479455[/snapback]

Jeg har testet med port 443 og port 80 (fant de under valg -> hjelp), men det funket heller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har testet med port 443 og port 80 (fant de under valg -> hjelp), men det funket heller ikke.

7479621[/snapback]

Ja, men om jobben din vil sikre seg ekstra velger de en port som folk ikke kan finne i hjelpefunksjonen til exchange-programmene rundt om kring. :thumbup:

Om du ikke har fått noe oppgitt ville jeg spurt om ikke annet.

Lenke til kommentar
Han fyren sa klart og tydelig at det var IP ADRESSEN han trengte. :ermm:  :ermm:

7479442[/snapback]

hm.. :ermm:

Får du kobla til nettverket på skolen i det hele tatt da? For det er uansett ført da du kan finne IP adressen din. Telefonen er satt til å motta IP automatisk når du kobler til en ruter.

Aner ikke hvordan men finner IP, men skal snuse litt rundt..

*sniff, sniff* :tease:

I'll be back..

Lenke til kommentar

Jeg inrømmer at jeg ikke har så stor peiling på denne telefonen... enda...

Men om du får kobla til og ikke får internett, virker det som om du ikke har riktig krypteringskode.... kan jo ikke være så alltfor stor forskjell på Wifi på mobil kontra PC.

Men som sagt jeg har ikke peiling....

Lenke til kommentar
Opplever et annet problem på E61 nå. Enten så er batteriindikatoren litt ustabil, eller så bruker den svinemye strøm på å starte/restarte!

manglet 1 strek på å ha fult batteri når jeg skrudde av telefonen, men plutselig når jeg skrudde den på igjen hadde jeg bare 3 streker igjen! 3 streker mindre enn når jeg skrudde den av 20 sek tidligere det!

Skjønner mindre.. Forklaring anyone?

7476653[/snapback]

Dette er et kjent problem som jeg trodde kun gjaldt firmware 1.x:

Telefonen bruker ikke voldsomt mye strøm når du slår den av/på -batteriindikatoren er unøyaktig helt til du slår telefonen av/på!

Thomas

Lenke til kommentar
Hvilke Programmer er å anbefale til e61 da?

Untatt MSN

7482788[/snapback]

- ConvertMovie (til pc)

- Google maps

- autokeylock

- VNCviewer

en hel drøss.. ;)

Dette er et kjent problem som jeg trodde kun gjaldt firmware 1.x:

Telefonen bruker ikke voldsomt mye strøm når du slår den av/på -batteriindikatoren er unøyaktig helt til du slår telefonen av/på!

Thomas

7483513[/snapback]

Ja, stemmer tydeligvis det, for skrur den av og på flere ganger etterhverandre og batteriet er det samme! Men når den har stått på i 5 min får jeg plutselig en strek ekstra.. :thumbup: rare greier.. Håper det blir bedre i neste FW.

Noen som har tips til gode themes til E61 eller? Vanskelig å finne gode themes til denne telefonen føler jeg.

Lenke til kommentar

7478324[/snapback]

Problemet løst. :)

Men et nytt problem. Noen som har satt opp hotmail-konto på mobilen?

Har hørt at det skal gå an dersom man har hotmail plus abonnement, og det har jeg. Men sliter med å finne ut av inngående og utgående server.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
:blush:  :blush:  dere kunne ikke forklart meg hvordan man legger in themes og programmer? jeg finner ikke themet eller msn programmet jeg la inn :(

Får bare opp meldingen: sertifikatfeil

7499253[/snapback]

Gå inn på Verktøy -> Prog.behandling -> Valg -> Innstillinger -> Prog.vareinnst. ALLE og Tilkoblet sert.sjekk AV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...