Gå til innhold

Nokia E61 tråden - spørsmål og erfaringer

Anbefalte innlegg

Har erfart at det er en del etterlysning av erfaringer med Nokia E61 samt at det stadig foreligger ymse spørsmål ang denne. Prøver meg derfor på en E61 tråd. Savner du info i førstepost? Send en request som post eller pm!

---

Nyeste FW per siste post-oppdatering

3.0633.09.04

20-11-06

RM-89

Forrige FW

2.0618.06.05

14-07-06

RM-89

tast *#0000# i ventemodus for å sjekke din FW versjon!

Oppdater selv: info!

---

Selv erfarer jeg plutselig et problem jeg tidligere kun har hatt på N80. Når jeg avslutter en samtale fryser skjermbildet i ca 15 sek. Har ikke installert annet enn sms_accelerator fra Nokia samt et par småapps, men har ringt mye etter det uten at problemet forekom. Kom bare sånn helt ut av det blå i dag tidlig, og nå gjør det det ved hver samtale. Nappet ut batteriet, startet på nytt, avinstallerte ymse apps, men fryser fremdeles ved avslutning av anrop.

Andre som har liknende erfaringer og/eller løsning?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd soft eller hard reset?

Og hvilken firmware har du?

Jeg sliter med minnekorter; applikasjoner som ligger der vil ikke starte, men hvis jeg gjør en "Remove mem. card" er alt ok igjenn.

1GB Kingston-kort som ikke har andre problemer, ser ikke ut til å være et kontaktproblem.

Thomas

Lenke til kommentar

Har resat som en gal uten hell. :p Har siste FW (2.618.06.05).

Prøvde imidlertid å avinstallere sms_accelerator som jeg lastet ned fra Nokia. Det ser ut til å funke. Enten så har jeg blitt vant til freezen etter anrop, eller så er den borte nå. :hmm:

Apropos Kingston kortet har jeg ikke hørt om liknende problemer før. Er dette applikasjoner som er kopiert over fra det originale minnekortet?

Lenke til kommentar
Min fryser i alle fall ikke etter anrop. Den innebygde webleseren avslutter seg selv etter 1-2 minutter på nett. Bare jeg som sliter med dette?

7418356[/snapback]

hendte en gang eller to før jeg oppdaterte husker jeg, men ikke etterpå. Har du prøvd å slette cookies og tømme buffer (under "avanserte valg" i web-browseren)?

Lenke til kommentar

Tømte buffere og slettet cookies, men det holdt bare til 20sekunder med surfing :ermm: Hva bør jeg gjøre da?

Hadde vært stas om du kunne ha skrevet i første post, hva som var nye FW versjon, samt hvordan man sjekker hvilken versjon man har, dersom du orker :yes:

Lenke til kommentar
Tømte buffere og slettet cookies, men det holdt bare til 20sekunder med surfing  :ermm: Hva bør jeg gjøre da?

Hadde vært stas om du kunne ha skrevet i første post, hva som var nye FW versjon, samt hvordan man sjekker hvilken versjon man har, dersom du orker :yes:

7418511[/snapback]

Hvilken versjon har du? Godt tips ang førstepost btw! Keep'em coming! :thumbup:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Klart vi bidrar :)

1.0610.04.04, hørtes ikke helt bra ut nei :ermm:

7418785[/snapback]

Nei, det finnes da som sagt nyere.. :hmm: Den er fra juni, er den ikke? Er den telefonen min ble levert med også.

Da er spørsmålet: Har telefonen din operatørsperre? Har den hatt operatørsperre noen gang (er den låst opp)?

Om du kan svare "ja" på en eller flere av de to spørsmålene er jeg redd jeg har dårlige nyheter.. :(

Det er et kjent problem at det pga en nåværende eller tidligere operatørsperre kan være umulig for deg å oppdatere telefonen selv. Dette er av uviss grunn, og om Nokia eller operatøren har skylden er hitil usikkert. Det er også erfart at det kan by på problemer å få et "enkelt" verksted til å gjøre oppdateringsjobben (f.eks. dagsoppdateringsverksteder som verkstedet på Telehuset osv). Telefonen må da trolig sendes inn for oppdatering til et annet verksted.

MEN!

Om du derimot svarte "nei" på begge spørsmålene er løsningen enkel:

1. Last ned Nokia Software Updater (NSU)

2. Installer og følg anvisningene

3. Start NSU - følg anvisningene

4. OPPDATER! :thumbup:

HUSK: Ha fulladet batteri på telefonen! Risikerer du å gå tom i løpet av oppdpateringsprosessen vil du ende opp med en telefon med halvferdig FW, og dermed en ubrukelig telefon. Da må den sendes inn, og mye tid er tapt.

EDIT:

Skrivefeil

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Da har jeg oppdatert. Det eneste nye jeg har merket er tykkere skfit når jeg skriver melding. Jeg blir fremdeles kastet ut av webleseren   :ermm: 

Får vel gå for opera kanskje :whistle:

7422898[/snapback]

Skjer det nå du er innom noen spesielle sider eller? Har skjedd med meg når jeg har vært innom sidene med IT-instruksjonene på høyskolen. Kan det ha noe med innhold å gjøre?

Applikasjoner installert på kortet.

Thomas

7424739[/snapback]

Var borti at noen av programmene som lå på minnekortet da jeg kjøpte telefonen ikke funka. Men har aldri vært borti noe slikt seinere, sorry.. :hmm: Var snakk om ikke-installerte applikasjoner som skulle installeres, men som ikke funka. Reinstallerte/kopierte inn på nytt, så ordna det seg, men antar du har vært igjennom det alt?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Da har jeg oppdatert. Det eneste nye jeg har merket er tykkere skfit når jeg skriver melding. Jeg blir fremdeles kastet ut av webleseren  :ermm: 

Får vel gå for opera kanskje :whistle:

7422898[/snapback]

Skjer det nå du er innom noen spesielle sider eller? Har skjedd med meg når jeg har vært innom sidene med IT-instruksjonene på høyskolen. Kan det ha noe med innhold å gjøre?

7426653[/snapback]

Muligens. Bruker mobilen mest på skolen for å sjekke its learning, en slags portal hvor lærerne legger ut leksene og slikt. Skal prøve litt andre nettsider.

Lenke til kommentar

Opplever et annet problem på E61 nå. Enten så er batteriindikatoren litt ustabil, eller så bruker den svinemye strøm på å starte/restarte!

manglet 1 strek på å ha fult batteri når jeg skrudde av telefonen, men plutselig når jeg skrudde den på igjen hadde jeg bare 3 streker igjen! 3 streker mindre enn når jeg skrudde den av 20 sek tidligere det!

Skjønner mindre.. Forklaring anyone?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Der jeg jobber er vi i gang med å teste ut Nokia Intellisync Secure Gateway for sync av mail via mobilnettet (pushmail). Denne gateway skal på sikt støtte alle typer mob.telefoner, men for å få full funksjonalitet er det kun Nokia E-serien som støttes 100%. Vi har kjøpt inn Nokia E61 og E70, og kan så langt konkludere med at telefonene har et strømforbruk av EN ANNEN VERDEN! Min E70 holder i ca 30 timer ved "normalbruk" som for meg er et par-tre samtaler pr dag og kanskje 10-20 sms'er. Jeg har oppgradert til siste software-versjon uten at det hjalp, og har ikke på hverken Bluetooth, wlan eller noe annet. Bruker du wifi-biten på mobilen holder den kun i knappe 30 minutter! Har en dialog m Nokia nå på hvorvidt det skal være slik. Vet det kommer en versjon 8.0 av Secure Gateway første kvartal neste år, men det har jo ikke noe med selve telefonen å gjøre..

Noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...