Gå til innhold

Finne igjen adressebok i win98SE

mungo

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte en pc m et litt nyere HK, cpu, RAM, skjermkort, harddisk, dvdrom og brenner. I den nyere harddisken installerte jeg winXP og på den gamle harddisken ligger win98SE. Jeg glemte å ta backup av den gamle adresseboka fra Outlook Express. Er det mulig å finne igjen den fila som inneholder adressene og i så tilfelle, hva heter den og hva er stien til den fila? Jeg har tatt vare på hardwaren som ble byttet ut. Hadde det gått an og bare byttet om på IDE 1 og 2 kontaktene på HK, startet win98 og eksportert adresseboka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik ser systemet ut nå:

IDE1 Master: Nyere harddisk m winXP pro, C:

IDE1 Slave: DVD-rom, F:

IDE2 Master: Gammel harddisk m win98SE, D: og E:

IDE2 Slave: CD-brenner, G:

Har prøvd å kjøre wab.exe fra D:ProgramfilerOutlook Express men da finner den bare adresseboka på C:... som er nyinstallert og tom :sad: Stien til adresseboka ligger vel lagret i registeret eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Har du vært inne på D: osv. og sett etter om den gamle waben ligg der. Hvis du finn igjen den høyreklikk på den og velg kopier, gå tilbake til den nye disken C: finn mappa der den nye (tomme) waben ligg, høyreklikk en gang til og velg lim inn. Da får du vel beskjed om at fila finnes fra før og om du vil erstatte den med den nye. Vet ikke om dette funker fra disk til disk men til meg går det har et eksemplar liggende på D: i tilfelle C må formateres.

Hilsen O.I.

KT 4 Ultra. Amd XP 2100+

Gainward Ti 4200 650 XP Golden Sample

2*256 Mb Twin Mos PC 3200

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: oddivato på 2002-11-18 23:24 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: oddivato på 2002-11-18 23:25 ]

Lenke til kommentar

Takk for tipset.

Har tenkt på det samme selv, men etter at jeg installerte XP på nyere harddisken så virket ikke søkefunksjonen. Den starter bare opp noe "søke på internett" og så prøver den å ringe opp ISP osv... Lurer på om jeg skal re-installere XP på den.

Vet du den eksakte banen til wab-fila? I win98SE?

På forhånd takk.

Hilsen Ståle

Lenke til kommentar

Det er jo bare å søke etter *.wab (start|søk|søk etter filer og mapper)..

Så finner du den og kan se plasseringen.

Så åpner du den nye (og tomme) adresseboken din og importerer fra den gamle plasseringen. (prøv litt så får du det til) :smile:

mvh

Joar

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg bør installere XP på ny på den maskinen. Følger jeg Joars oppskrift så kommer jeg bare til start|search| så starter den internett og søk på nettet og noen greier. Kanskje den ikke likte norsk Office XP på engelsk WinXP? Jaja... Ingen skjede skadd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...