Wintel Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hva er den kjappeste CPU som er kompatibel med hovedkortet Asus P4800E-deluxe - socket 478? Er det P4 3.2Ghz med hyperthreading? Har en P4 2.8, men blir litt snaut til å kjøre Vista... Hvor får man i så fall tak i raskere? Wintel Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hva er den kjappeste CPU som er kompatibel med hovedkortet Asus P4800E-deluxe - socket 478? Er det P4 3.2Ghz med hyperthreading? Har en P4 2.8, men blir litt snaut til å kjøre Vista... Hvor får man i så fall tak i raskere? Wintel 7399126[/snapback] Etter min mening har det lite for seg å oppgradere den der. Det HK'et vil klare alle s478 CPU'er med en liten biosoppgradering, men ytelsesøkningen blir marginal. Beste mulighet er vel å se på bruktmarkedet i såfall. Forskjellen på en 3,2GHz og en 2,8GHz vil du nok ikke merke engang. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Pentium 4 Extreme Edition 3.4 GHz er det beste. (Men fortsatt sikkert dyr, t.o.m brukt). Ellers kan man jo også skaffe seg en Asus S479-konverter og putte i en Pentium M. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ikke kjøp en ny overprisa P4 Noe slikt kunne passa deg tror jeg: https://prisguiden.no/product.php?productId=45525 https://prisguiden.no/product.php?productId=46004 Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Pentium 4 Extreme Edition 3.4 GHz er det beste. (Men fortsatt sikkert dyr, t.o.m brukt). Ellers kan man jo også skaffe seg en Asus S479-konverter og putte i en Pentium M. 7399513[/snapback] Enig med deg der, tør man overklokke er p-m det uten tvil beste kjøpet til denne platformen, kald og rask, i stedet for varm og treg med p4. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Pentium 4 Extreme Edition 3.4 GHz er det beste. (Men fortsatt sikkert dyr, t.o.m brukt). Ellers kan man jo også skaffe seg en Asus S479-konverter og putte i en Pentium M. 7399513[/snapback] Enig med deg der, tør man overklokke er p-m det uten tvil beste kjøpet til denne platformen, kald og rask, i stedet for varm og treg med p4. 7399621[/snapback] Du mener vel ikke i fullt alvor å kjøpe et mobilCPU til en slik maskin? De prisene jeg har sett på slike CPU'er tilsier vel egentlig nytt HK, CPU og RAM av typen c2d. En P-M 760 koster 2895 og yter SVAKT i forhold til en ekte P4. Selv med en dugelig klokking, vil den ikke prestrere noe i nærheten av det den koster. + at konverteren heller ikke er gratis. Edit: mitjmannen har forøvrig en god løsning synes jeg. Du kan bruke opp igjen ram og skjermkort, og du kan oppgradere til PCI-e skjermkort senere. Får du solgt unna HK og CPU i tillegg, prøv bruktmarkedet, kommer du rimelig og bra ut av det. Endret 1. desember 2006 av peiper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå