Thmas Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Har problemer når det gjelder klokking av min C2D E6600, alt går fint opptil en FSB på ca 340, ønsker å kjøre med DRAM:FSB 1:1, og da har jeg forstådt det slik at jeg må ha 400 FSB. Problemet er det at over ca 340 FSB blir skjermen sort, maskinen kjører og går som vanlig men skjermen blir altså svart, hva kan være problemet? Specs: se sign. Dette har jeg prøvd/gjort fra før: - PCI-E = 100 mhz - PCI = 33 mhz - Volt på CPU: til og med 1.55V - Volt på RAM: til og med 2.0V - Sørger for at RAMen kjører på 800MHz eller under Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Det er ikke skjermen men pcen. Dette er ganske vanelig ved overklokking. Slå av pcen, dra ut ledningen og trykk på "på" knappen et par ganger for å få vekk all strøm så er igjen. Ta ut batteriet på hovedkortet og tell til 10 sent. Ta den inn igjen og start pcen. Nå er BIOSen restarta og du må stille klokka og begynne på ny med klokkinga. Det går og å flytte på noen jumpere men synes det er lettere med batteriet Endret 2. desember 2006 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Det er ikke skjermen men pcen.Dette er ganske vanelig ved overklokking. Slå av pcen, dra ut ledningen og trykk på "på" knappen et par ganger for å få vekk all strøm så er igjen. Ta ut batteriet på hovedkortet og tell til 10 sent. Ta den inn igjen og start pcen. Nå er BIOSen restarta og du må stille klokka og begynne på ny med klokkinga. Det går og å flytte på noen jumpere men synes det er lettere med batteriet 7406710[/snapback] Problemet var ikke at jeg ikke får "liv" i skjermen igjenn, men at jeg ønsker å nå en høyere klokk uten at dette skjer... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 er mest sannsynlig hovedkortet som ikke klarer mer.. hadde selv et lignende problem med tidligere hovedkort. kom jeg over en viss fsb maatte bios reset til (derfor jeg lagde meg bios-resetteren se link i sig) men med mitt naavaerende hovedkort har jeg gaatt fra aa klokke min 165 fra maks 2600 (gamle HK) til 3000 (naavaerende HK) men det trenger ikk vaere tilfelle Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Hmm, mente at p5w DH Deluxe skulle klare vel så det, må si jeg er enormt skuffet om dette er tilfellet Lenke til kommentar
Changis Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 tja, kan vaere kortet, kan vaere bios... Har et Sapphire kort, flashet med en lekket ATi Engineering bios som er MYE bedre en den originale medfoelgende kanskje du finner en nyere bios med bedre stoette for OC eller kanskje en Modifisert Bios? Google er din venn Lenke til kommentar
Thmas Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) tja, kan vaere kortet, kan vaere bios...Har et Sapphire kort, flashet med en lekket ATi Engineering bios som er MYE bedre en den originale medfoelgende kanskje du finner en nyere bios med bedre stoette for OC eller kanskje en Modifisert Bios? Google er din venn 7427887[/snapback] Tjaa, har den nest siste biosen som er gitt ut mener jeg, v.1503. Har ikke hørt om noen som har klaget på denne i motsetning til den siste: v.1602, som noen har nevnt har tull med multiplier instillinger Endret 5. desember 2006 av Thmas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå