Boffeloff Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Heisann! Jeg er ny bruker her på forumet, og nybegynner på vannkjøling. For en tid tilbake kjøpte jeg meg et TT BigWater 745 kit. Er igrunn fornøyd med settet. Til syvende og sist fikk jeg plass til én 1x120mm og én 2x120mm radiator internt i et midikabinett... Litt saging og flytting av psu måtte til men... Som sagt settet fungerer utmerket og virker som alle koplinger er av noenlunde kvalitet, men... Pumpa den bråker jo som et lomotiv. Viftene kan jeg veksle mellom 5 og 12 V, så de kan jeg få lydløse. Men bråker pumpa usedvanlig mye pga prisen på settet, er det noe gæli med den eller er det noen som har tips om hva jeg bør bytte den ut med? Jeg kjøpte vannkjøling for å få PC'n mer eller mindre lydløs (Ser bort fra HDD'er o.l. Er musiker, så det er begrensa hva som slipper inn i øra ) Har ingen planer om å klokke, slev om SpeedFan skjeldent viser mer en 30 grader på CPU. MVH Henning Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Er det vibrasjonslyd? I så fall kan du prøve å sette den på noe vibrasjonsdempende, evt. feste den med vibrasjonsdempende skruer. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det finnes også dyre pumper som rister litt på rompa også Du kan prøve å bruke asfalt til å dempe kabinettettgulvet og sette pumpen på noe skumgummi eller lignende. Dette vil isolere fra vibrasjonsstøy. En annen kilde til støy kan være luft i systemet. Sørg for at det er nok vann i tanken til enhver tid! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Du kan også henge opp pumpen i tykke gummiringer. Det gjorden jeg med min pumpe. Da forsvant alle lydene Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har også bigwater 745, pumpa bråkte som bare det, men den stod intil barbinet døra, tok litt boleplast mellom metallet og pumpa, og nå er den lydløs. Lenke til kommentar
Boffeloff Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Takker for alle tips. Skal forske litt på de. MVH Henning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå