Nitrius Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 BODY { height: 8.5in } /* Required for percentage heights below */ header { position: absolute; width: 100%; height: 150px; top: 0; right: 0; bottom: auto; left: 0; background-color: #000000; } header span { background: url(images/header.jpg) no-repeat; position: absolute; width: 100%; height: 100%; } sidebar { position: absolute; width: 10em; height: auto; top: 150px; right: auto; bottom: 50px; left: 0; background-color: #009933; } main { position: absolute; width: auto; height: auto; top: 150px; right: 0; bottom: 50px; left: 10em; margin-left: 20px; background-color: #FFFFFF; } footer { position: absolute; width: 100%; height: 50px; top: auto; right: 0; bottom: 0; left: 0; background-color: #000000; } Her er koden og i følge validatoren sier den at: WarningsURI : file://localhost/style.css * Line : 10 (Level : 1) You have no color with your background-color : header * Line : 26 (Level : 1) You have no color with your background-color : sidebar * Line : 37 (Level : 1) You have no color with your background-color : main * Line : 47 (Level : 1) You have no color with your background-color : footer Men jeg har en farge der, så jeg skjønner ikke gelt hva probemet er. Så noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
pakke Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Problemet er at du ikke har satt color i tillegg til background-color. I klasser der du definerer en bakgrunnsfarge vil altså validatoren aller helst at du også definerer tekstfarge/forgrunnsfarge. F.eks; background-color: #000; color: #fff; Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Edit: Glem det, det funket, takker så mye. Endret 1. desember 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 jeg har det samme problemet bare omvendt og at jeg har et bilde i bakrunnen og vist jeg sitter : color: #fff feks. så kommer det jo en hvit boks Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 color = tekstfarge background-color = bakgrunnsfarge Advarselen er der kun for å fortelle at du kun har spesifisert en plass. Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 <div id="bakgrunn"> <-- den diven har en bilde som bakrunn <div class="uten"> HER er litt tekst </div> <--den diven har farge på skriften men ingen bakgrunnsfarge pågrunn av det bilde i den ande diven </div> er det noen farge som er "gjennomsiktig" husker før gikk det ann å bruke trasparent. noe lignende? Lenke til kommentar
eigan Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg skjønner ikke helt hva du mener... Vil du ha en gjennomsiktig farge på teksten? Hvorfor ha tekst i det hele tatt? Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 vil ha gjennom siktig farge på bakgrunnen:P Lenke til kommentar
eigan Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 blir vel noe slikt i css: .uten { background-color: transparent; } Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 problemet er at det ikke funker. validatoren sier forsatt at jeg må sitte en farge. får vel bare leve med de 4 warningene Lenke til kommentar
eigan Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Prøv å bare bruk background: farge; Kan hende det funker da... Det hender det ikke funker når man bruker background-image, men må da bruke bare background Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Warnings trenger du sjeldent å bry deg om. Errors bør du som regel rette opp. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Om du har kopiert/limt inn koden du har her, så hugs gjerne på at "header" og "footer" ikkje er navn på element. Det eg vil fram til er at du må legge til . (punktum) eller # foran "header" og "footer" i stilarket ditt for at det skal gi meining - alt etter om det er snakk om ein klasse eller ein ID. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Ja det var # foran først, men jeg greide å fjerne det og da gikk alt skjeis og det tok litt tid før jeg skjønte hva som var galt men det var at jeg hadde fjernet disse # som du nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå