Gå til innhold

486 laptop - kan den bruke PCMCIA?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å skaffe meg en 486 laptop, for å bruke den som server (lavt strømforbruk :) )

Så spørsmålet er: Har 486 maskiner PCMCIA porter e.l.? Når ble PCMCIA introdusert, og er nyere PCMCIA kort bakoverkompatible (regner med at det har vært oppgraderinger av standarden siden 486'en var "hot").

Saken er at jeg trenger nettverkskort på den :/

Takker for innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste PCMCIA kort som selges nå (dvs. de som passer i samme slot) er av typen Cardbus. Dette er en 32-bit-versjon av PCMCIA som ble pakket inn i maskinene iløpet av tiden Pentium eksisterte, med andre ord finner man ikke en Cardbus-slot i en 486-maskin. Cardbus er ikke bakoverkompatibel.

Lenke til kommentar
De fleste PCMCIA kort som selges nå (dvs. de som passer i samme slot) er av typen Cardbus. Dette er en 32-bit-versjon av PCMCIA som ble pakket inn i maskinene iløpet av tiden Pentium eksisterte, med andre ord finner man ikke en Cardbus-slot i en 486-maskin. Cardbus er ikke bakoverkompatibel.

7399965[/snapback]

Jeg har lest litt, og ser hva du mener med at cardbus ikke passer i en 486. Men en 32bit PCMCIA type II skulle fungere, eller hva? Slik jeg ser det er det du referer til som cardbus en versjon senere enn type II... eller må jeg holde meg til 16bit type I eller II?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...