Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor adsl oppgradering.?

Anbefalte innlegg

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:09:40

Modulation: G.992.1 Annex B

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 4.864

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00

7417748[/snapback]

Ja, det var dette jeg mente. Dette er bruttohastigheter, reell hastighet skal ligge 10-20% lavere. Stusser litt på at du har 640 kbps opp, burde det ikke vært 4864/512 kbps? Noen her som har 4 MB linje fra Telenor som kan skjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det vil si at jeg ligger utenom den 10-20% på nedlastingshastigheten.

Er linja mi på 1157meter maksa den da med andre ord... Så evt høyere hastigheter i fremtiden er ikke noe poeng i hos meg?

(Tenker da også på BW up 640 som gir meg tap til 440-480 kbit/s)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Så det vil si at jeg ligger utenom den 10-20% på nedlastingshastigheten.

Er linja mi på 1157meter maksa den da med andre ord... Så evt høyere hastigheter i fremtiden er ikke noe poeng i hos meg?

(Tenker da også på BW up 640 som gir meg tap til 440-480 kbit/s)

7421199[/snapback]

En linjelengde på 1157 meter bør klare langt høyere hastigheter enn dette. Tror du at du kan prøve å få lånt brukernavn/pass av en venn som bruker en annen ADSL-leverandør? På den måten får du iallefall utelukket at det er Telenors kapasitet som skranter.

Lenke til kommentar
En linjelengde på 1157 meter bør klare langt høyere hastigheter enn dette. Tror du at du kan prøve å få lånt brukernavn/pass av en venn som bruker en annen ADSL-leverandør? På den måten får du iallefall utelukket at det er Telenors kapasitet som skranter.

Er dette lov ?

Lenke til kommentar

( er du her da hiper ;) )

Nei tror det kan bli vanskelig å lånet user og passw. for å teste det ja. Da jeg ikke har noen "varmt bekjent/venner" som har T-N. (de har neas *grøøøøss*)

Heller ikke famile som har T-N, så det stopper seg av seg selv det.

Blir like trasig med modem "låning" også la7dfa-com. (Egentlig synd, da jeg har drevet å varma min fru til å øke til 6mbit, men nå er jeg veldig i tvil om det!)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Kanskje en ide å klage til Telenor alikevel? De reklamerer jo med nettohastighet på 4Mbit og da bør de også levere. Send de en mail med måleresultater fra http://www.tptest.se/ og de vanlige speedometrene.

Jeg tror ikke du behøver å være så skeptisk til 6Mbit, men får du ikke ADSL2+ på Averøya da? ;) Vi gutta i byn har jo hatt det snart ett år. :)

Lenke til kommentar

7421337[/snapback]

Låne bnavn og po som er hos en annen leverandør tror jeg nok fungerer dårlig...

Nye hastigheter er ikke ute på alle Telenor kunder før til nyttår synst jeg å huske de la ut info om... Så er nå ikke sikkert du har fått ny hastighet... Du får prøve å kjøre test på nytt...

--

Jaja, så var jeg visst dårlig til å lese, så det jeg har skrivi her stemmer ikke så bra lell :)

Endret av mysteq
Lenke til kommentar
Kanskje en ide å klage til Telenor alikevel?  De reklamerer jo med nettohastighet på 4Mbit og da bør de også levere.  Send de en mail med måleresultater fra http://www.tptest.se/ og de vanlige speedometrene.

Jeg tror ikke du behøver å være så skeptisk til 6Mbit, men får du ikke ADSL2+ på Averøya da? ;)  Vi gutta i byn har jo hatt det snart ett år.  :)

7421705[/snapback]

Tok tp test igår rett på modemet. Men ok skal ta å klage litt jeg å se hva jeg får til svar.

Ingen adsl2+ her nei vi er på landet vi vet du la7dfa-com ;) Er faktisk ikke lenge sia det ble utbygd hvor jeg er kobla opp. er også flere plasser på øya det ikke utbygd enda.

skal vi fikse en rå wds eller :whistle: hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...