Gå til innhold

DDR / DDR-DIMM - går overens? Anbefalninger?

Leo_

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt forvirra her. Tenkte jeg skulle kjøpe mer ram til maskinen til dama og satte meg ned med prisguiden her. "Plankekjør" tenkte jeg, det er snakk om vanlig DDR PC3200. HK er forøvrig et 939 som pr. i dag vansmektes med 1 gig PC2700 ram.

MEN... Halvparten av brikkene jeg får opp er DDR-DIMM. Mulig jeg er litt dum nå, men går disse om værandre?

En annen rar ting fra prisguiden er at den ikke finner noen 2gig pakke fra Geil.

Kan noen anbefale meg noe kurant ram som ikke koster skjorta? Jeg ser for meg 2-1gig cas 2,5.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle SDR, DDR1 og DDR2 SDRAM-brikkker går under betegnelsen DIMM, dvs Dual Inline Memory Module.

Den øverste linken viser helt vanlig DDR1. De passer til ditt hovedkort.

Brikkene i den nederste linken er SO-DIMM, selv om det ikke kommer så tydelig frem. Disse brukes nesten utelukkende i laptops, og passer altså ikke til socket 939.

Lenke til kommentar

Ah, takker, da fikk jeg bekreftet min antagelse her. Huff, nå er det for lenge siden jeg har bygd og klokka. Tror jeg begynner å bli gammel... :p Forresten helt greit at du også syntes det ikke kom så godt fram at det var SO-DIMM, holdt på å gå på en smell og kjøpe det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...