xlpuma Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Halloen. Har fått en ny ekstern harddisk på 300 gigabyte som er blitt brukt til å ta backup av videofiler og diverse dvd-image. Problemet er at når jeg skulle føre over en avi-fil på 7 gig, så sa windows at disken var full. Det er nissetøys, fordi det er over 200 gig ledig på disken. Jeg har ført over image på 4,4 gig uten problem tidligere. Jeg bruker windows xp, har NTFS, og kobler ekstern hd-en via firewire. Noen som har en god forklaring og løsning på dette? Lenke til kommentar
starks Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) jepp! NTFS støtter ikke så store filer, du må omformattere til FAT32.. eller var det omvendt? Endret 1. desember 2006 av starks Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 jepp! NTFS støtter ikke så store filer, du må omformattere til FAT32 7398639[/snapback] mener du ikke motsatt? Lenke til kommentar
starks Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 jepp! NTFS støtter ikke så store filer, du må omformattere til FAT32 7398639[/snapback] mener du ikke motsatt? 7398657[/snapback] Jo jeg gjør vel egentlig det.. litt tidlig for meg enda! Lenke til kommentar
persistent Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 FAT 32 støtter i utgangspunktet filstørrelser inntil 4GB, så ettersom du har flyttet filer større enn dette allerede har du ikke FAT32. Et enkelt startspørsmål, har du sjekket i utforskeren at du får opp 300GB størrelse på den eksterne disken ? Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 "Feilen" er som de andre her antyder. Den eksterne disken din er formatert med FAT32 filsystem. SKal du kunne flytte en så stor fil må du enten benytte det av et program for å splitte den opp i mindre fragmenter, eller formatere den eksterne disken til NTFS. Har samme problemet som deg, bare at jeg skal flytte VMWare imager på 8GB. (utviklingsmiljøene våre) Lenke til kommentar
starks Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 trådstarter skriver jo i første post at han har NTFS Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ja, og det er da høyst sannsynlig kun på den eksterne disken... Virker som den eksterne disken er formatert i FAT32, og da ligger problemet der. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Trådstarter skriver i første innlegg at han allerede har flyttet filer til den eksterne med størrelse 4,4GB, dette tyder etter min mening på at han må ha NTFS på den eksterne. FAT32 har vel en grense på 4 og da burde han ikke fått flyttet filer på 4,4... Så jeg vil gjerne tilbake til grunnspørsmålet mitt, kan du se den eksterne disken i utforskeren som en 300 disk ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå