Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

logge på som admin

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste hatt et problem i win xp professional, med å få tak i filer som hører til en bruker som ikke fins. Jeg kan flytte på mappen som tidligere het Mine Dokumenter rundt på harddisken, og jeg kan åpne den for å se første nivå undermapper, men det er alt. Jeg kan ikke åpne disse undermappene videre, og har ikke tilgang til noen filer.

Først prøvde jeg å endre eierrettighetene fra en bruker med administratorrettigheter, men uten hell. Deretter fikk jeg høre at sperringen hadde med filsystemet å gjøre, og prøvde å få tak i filene i linux som ikke bruker ntfs. Her får jeg åpne undermapper og filer, men linux kan ikke kopiere eller flytte filene, så jeg er like langt. :hmm:

Det siste jeg har prøvd er å kjøre et recoveryprogram, pc inspector 3,0. Jeg har fått kopiert en del av filene, men merkelig nok så er det én undermappe ett sted, med alt av filmer og musikk, osv, som ser ut til å være tom! Jeg har sjekket i linux at den ikke er det.

Nå har jeg kommet på at det kanskje går an å logge på som admin i win xp, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg går ut ifra at noen vet det her, eller kanskje har en annen løsning på problemet :D ?

På forhånd takk for alle svar!

Dalheim

Endret av dalheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv følgende:

* Logg på konto som har administrator rettigheter.

* Start utforsker, høgreklikk på mappen du vil endre og velg egenskaper

* Velg arkfanen Security(sikkerhet)

* Trykk på advanced og gå til arkfanen Owner

* Marker navnet på innlogget bruker og kryss av for: Replace owner on subcontainers and objects

* Trykk apply og ok.

Slik er det iallefall på mitt oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...