Gå til innhold

Lei av Rumenske tiggere

Anbefalte innlegg

Henviser til følgende sak;

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...0438/1099/NYHET

Disse tiggerne er vel kjent både fra Oslo, Sandvika, Asker og Drammen nå. Var det NRK som dokumenterte at de bor samme plass, og at pengene blir samlet inn av en person? Jeg skjønner ærlig talt ikke at politiet ikke får tatt et skikkelig oppgjør med disse. Har selv sett at de med skjelvene bein og kropper kan være helt normale så fort de går rundt gatehjørnet. Og så har vi disse personene som sitter på gata og er så trist i trynet at de når som helst kan bryte ut i en kondolanse, eller de som står å ikke kan spille musikk men likevel gjør det. Må få uttrykke at jeg ikke er rasist eller noe, men hvorfor går det ikke å få stoppet disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, først og fremst kan man takke de idiotene som lar seg lure til å gi penger for at det i det hele tatt eksisterer et slikt marked.  :thumbdown:

7399481[/snapback]

Sist sommer var jeg borti ei kvinnelig tigger i Trondheim. Hun så ut til å tro at jeg var en turist, og hun virket litt "falsk" :hmm: Jeg gir uansett aldri penger til tiggere, du vet aldri hvor pengene ender eller hva de bruker dem på. Hvis jeg vil hjelpe fattige gir jeg heller penger til veledige organisasjoner som arbeider for å hjelpe dem, da vet jeg at de bruker penger på et fornuftig vis. Hvis bare alle hadde tenkt som meg hadde det neppe vært "marked" for organisert tigging :nei:

Lenke til kommentar
Er det egentlig noen som ikke vet at dette er lureri da? Så hvorfor gi? Skulle heller sparka dem i leggen!

7399704[/snapback]

Syns ikke at vi skal sparke alle tiggere i leggen,

Jeg gir aldri penger til tiggere selvom jeg faktisk syns synd på de.

Jeg greier ikke å irriterende meg over alle uteliggere som er,heldigvis.

Lenke til kommentar

for en utrolig arrogant holdning du har.

For en naiv og tåpelig holdning du har.

Det finnes ingen reelle tiggere i norge. De er enten knarkere eller fakere. De fortjener et spark i leggen.

Forøvrig: De av dere som gir penger til utenlandske tiggere er med på å krenke barns rettigheter og bedrive traficking. Tenk på DET neste gang.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Det finnes ingen reelle tiggere i norge. De er enten knarkere eller fakere. De fortjener et spark i leggen.

7399704[/snapback]

Ja, for alle har jo samme utgangspunkt som deg her i livet. Jeg kan ikke fordra mennesker som hever seg over andre mennesker, spesielt når det snakkes om "knarkere" i denne sammenheng. Det er til å bli dårlig av!

Men, når det gjelder rumenerne, skal man selvfølgelig ikke bidra til deres virksomhet og vekst.

Endret av password
Lenke til kommentar

7399704[/snapback]

Ja, for alle har jo samme utgangspunkt som deg her i livet. Jeg kan ikke fordra mennesker som hever seg over andre mennesker, spesielt når det snakkes om "knarkere" i denne sammenheng. Det er til å bli dårlig av!

Men, når det gjelder rumenerne, skal man selvfølgelig ikke bidra til deres virksomhet og vekst.

7404936[/snapback]

Rumenere er mennesker de også... Tro det eller ei

Lenke til kommentar

Når begynte politiet å karakterisere folk som friske eller syke? Selv legene har store problemer med det, det er derfor vi har et prinsipp i helsevesenet om at pasienten er syk hvis han selv sier han er syk. At en person er tilsynelatende frisk i et øyeblikk kan ha andre forklaringer.

Lenke til kommentar
Vel, først og fremst kan man takke de idiotene som lar seg lure til å gi penger for at det i det hele tatt eksisterer et slikt marked.  :thumbdown:

7399481[/snapback]

Helt enig. Jeg er møkk lei av både disse tiggerne og 'snille' folk som gir dem penger. På min korte vei fra trikk til arbeidsplass passerer jeg minst 2-3 hver eneste dag.

Jobber sentralt i Oslo og hvis man er tidlig ute en dag så ser man faktisk at flere av disse blir utplassert fra en minibuss, så det er i høyeste grad en organisert virksomhet. Jeg snakker her altså om de utenlandske/rumenske tiggerne.

Alkiser/narkiser som tigger (til tross for at de alle har både sosialstønad og tilbud om tak over hodet og koster samfunnet en betydelig sum i året uten å yte en dritt tilbake) har jeg dog litt sympati for - alle kan kommer skjevt ut her i livet og bør ikke tråkkes på unødvendig og det er tross alt bedre å tigge enn å begå forbrytelser for å finansiere dop. 'Turistene' som kommer hit bare for å tjene penger på tigging derimot og sannsynligvis lever et fett liv i sitt hjemland som følge av dette (i den grad eventuelle bakmenn ikke forsyner seg grovt da...) : :thumbdown:

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Husker en gang bruttern min tok buss fra Trondheim til Oslo i nettopp sommeren, han traff en rumensk turist(En helt normal mann, ingen funksjonhemmed eller noe sånt).. Han var utrolig pratsom og spurte om alt mulig, han sa at Norge er et vakkert land osv. De pratet sammen i engelsk naturligvis, så spurte mannen om han kunne sove hos brutteren min. Han sa at han ville betale, men brutteren min sa nei for han var "opptatt" med noe.

En uke senere traff jeg og brutteren min mannen på gata i Karl Johan gate, mannen spilte funksjonhemmed noe som han ikke var!

Den tøsa!

Lenke til kommentar

Ja, for alle har jo samme utgangspunkt som deg her i livet.

Vært syk halve livet jeg, terminal diagnose. Kjempet hele veien. Har mindre å rutte med i enden av måneden enn flyktninger, asylsøkere, narkiser og rumenske tiggere. Men så har jeg også stolthet, verdighet og integritet.

Jeg kan ikke fordra mennesker som hever seg over andre mennesker, spesielt når det snakkes om "knarkere" i denne sammenheng. Det er til å bli dårlig av!

Personlig blir jeg dårlig av folk som på død og liv skal forstå seg ihjel på folk som har gjort sine valg i likhet med alle oss andre og nå alikevel nekter å ta ansvar for det. Virkelig syke mennesker, som meg, sitter ikke ute i kulda mange timer om dagen og tigger.

At en person er tilsynelatende frisk i et øyeblikk kan ha andre forklaringer.

Kan ha. Det virker alikevel overveldende sansynelig at dette ikke er tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...