Gå til innhold

Hva skal regnes som informasjon man skal spoile?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp lest gjennom nattens innlegg i en "Heia Tufte"-tråd, hvor noen sa hva resultatet ble. Dette var etter kampen var spilt og ferdig vist på TV.

Når en rekke aviser skriver om dette og det snakkes om det på TV og radio i etterkant, da må man vel kunne skrive ett resultat på lik linje med journalister, som ikke trenger å spoile resultatet, så lenge det er blitt vist til alle.

Og når man går inn i en tuftetråd nå og man ikke har sett kampen, da sier det jo seg selv at man tar en ganske stor sjanse på å få det røpet for seg selv.

På den annen side skulle vel emnetittelen vært en annen for å hindre misforståelser, men også her kommer logikken inn, for når man ser at det er 6 eller fler sider i en slik tråd, må man da forstå at serien blir diskutert.

Så hva skal man spoile og hva skulle man gjort i det tilfelle?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=475469&hl=

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det er akkurat det og nå har ikke jeg sjekket, men det skulle ikke forundre meg om noen nevnte resultatet i SO6 i går og det er jo ikke en gang en tråd om Tufte. I en slik tråd kunne man muligens satt foten ned. Men når det er en tråd hvor Tufte IL blir diskutert ser hvertfall ikke jeg noe problem.

Forøvrig fikk jeg selv vite resultatet gjennom forumet forrige gang (Tufte - Vålerenga) når det ikke var direktesendt og enda ikke vist på TV, da ble jeg en smule irritert. Den gang ville det vært riktig om den personen hadde hatt det i spoiler, men ikke denne gang.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...