Gå til innhold

Synes dere virkelig Wii er så billig?


[c]hassum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg synes det er synd at Wii skal ha enerett på gameplay og "fun"

 

jeg og 360'n min som har hatt det så moro:/

7405413[/snapback]

 

Har ikke enerett, er nok flere her som skal ha Wii i tilleg til enten PS3 eller Xbox360. Ihvertfall vet jeg jeg skal ha det, kommer ann på hvem som har best titler ute når det er Sommerferie.

Lenke til kommentar
Når en da tenker på at Nintedo tjener på hver eneste maskin imotsetning til sine konkurrenter, så vil jeg også si meg enig i at den er KRAFTIG overpriset. Ihvertfall om en også tenker på hva en har inni. Og igjen alt ekstra en trenger..

7403035[/snapback]

 

Ja, faen ta alle som selger med fortjeneste. Fuk ze wørld! :thumbdown:

7403225[/snapback]

Det er ikke poenget; poenget er at den er overpriset!

Lenke til kommentar
Må ikke glemme at det er gratis online da, slipper å betale 499kr der i året.

 

Og det med grafikk.. har prøvd flere av xbox 360 spillene.. jeg er ikke imponert over de.. eneste spillet med bra grafikk er Gears of war, de fleste andre var jo verre enn PS2 til og med synes jeg. Og har du ikke sett zelda? dritkonge grafikk synes jeg=)

7403119[/snapback]

 

Mulig du sitter med ein annen PS2 enn alle oss andre her, men det går ikkje ein dag uten om at noen kommer med eit så vanvittig bak mål utsag som du gjør her. Gratulerer til deg for den altså :wee:

Lenke til kommentar

kan ikke noen ta dette regnestykket som tråstarter obvously ber om. finn tak i tilsvarende ekstrautstyr til xbox, og regn ut? og bruk veil. priser. ikke kampanjepriser.

 

Er veldig enig i han som f.eks posta om ekstra kontroller... det er jo bare 1 kontroller med i xbox'en også

 

Og til xboxen må vi legge med et eller annet spill også.

 

Skal dere diskutere og krige om dette gjør det i det minste rettferdig, hvis ikke så taper dere bare ansikt. Er ikke serlig overbevisende når man dreier fakta i sin retning.

 

Jeg for min del holder meg utenfor denne diskusjonen fra nå av, Jeg har bestemt meg for wii, og ble helt totalt overbevist etter å ha prøvekjørt den litt. Nå venter jeg bare på fredagen. For meg er wii'en rimelig, og mye mere vert prislappen sin enn 360 og ps3 (Nå hører det med til historien at jeg har vert lei av konsoll spilling siden 64'en ble avlegs, men wii gir meg gleden tilbake.)

 

Jeg sier som jeg altid har sagt i denne "konsollkrigen" hvis du er fornøyd med konsoll spill slik de er nå, og ikke ser mulighetene for nyskapning og ikke synes wii kontrollen er spennende, er ikke wii noe for deg. Hvis du derimot er litt lei av konsollspill, synes det er mye det samma, så er det kanskje vert det å prøve ut wii'en.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
jeg mener man får mye flere muligheter (og en bedre konsoll) om man kjøper X360 fremfor Wii.

Dessverre sitter man med 360 igjen med en utdatert kontrollmetode, hvilket er veldig ødeleggende for 360 som en helhet. Dessuten bråker 360 noe ekstremt, noe som gjør den uskikket til å være i dagligstuen.

 

Wii er en artig liten partyspillkonsoll, sikkert kjempegøy den første timen eller to, ellers blir det bare innimellom med venner man synes det er gøy, så tar man den bare fram en gang i måned etterhvert.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver om konsollen her. Det er jo spillene som gjelder, og Zelda har jo noe slikt som 70 timers spilletid uten at man tar sidequests. Så kommer jo Metroid, Mario, osv. Det er mye bra på gang.

 

Den er såpass begrenset at jeg synes prisen er uakseptabel.

Wii gir jo mye større frihet når det gjelder kontrollmuligheter, og du må også huske på at dette kun er lanseringsprisen. Jeg vil tro at Nintendo kutter prisene så snart det er mulig, siden de ønsker å selge dette til "alle". Men nå som det er begrenset med konsoller samt at jula er nær, så er det klart man har en god mulighet for å selge dyrere enn det blir til neste år.

 

 

Wii er altof dyrt for meg, mye utdatert HW som ligger i konsollen, for den høye prisen.

Hardwaren er faktisk ikke utdatert i det hele tatt. Jeg skjønner ikke hvorfor folk fortsetter å spre denne løgnen.

 

CPU og GPU ble bygget opp fra grunnen av, og Wii bruker kun 1/3 av strømmen GC bruker. Istedenfor å slenge på unødvendig mye kraft har Nintendo strømlinjeformet arkitekturen og laget en konsoll som er kompakt og stillegående.

 

Under panseret og ikke minst i wiimoten er det ia aller høyeste grad moderne teknologi.

 

 

Når sannheten er at Wii er for meg en prototyp konsoll som ikke burde vært på markedet i det hele tatt.

På hvilken måte da?

 

Folk eier jo ikke kritisk sans, Nintendo kan jo selge hestemøkk bare man klistrer et Nintendo-merke på posen.

Hva er det som er "hestemøkk"? På hvilken måte?

 

Den tekniske gjennomføringen av selve konsollen, motioncontrollers  og utviklingen av spillene og deres utførelse er langt dårligere enn hva en konsoll som produseres i dagens marked burde være.

Begrunn dette, er du snill. Eller troller du bare?

 

 

Når en da tenker på at Nintedo tjener på hver eneste maskin imotsetning til sine konkurrenter, så vil jeg også si meg enig i at den er KRAFTIG overpriset.

Det stemmer ikke, da Wii er billigere enn konkurrentene (og Nintendo går akkurat i null ved launch - de tjener eller taper ikke noe).

 

Ihvertfall om en også tenker på hva en har inni.

Det som er inni er jo moderne teknologi som tar sikte på å redusere strømforbruk (den bruker 1/3 av det GC gjør), og optimalisere systemet for spill. Man har altså en fokus på spill istedenfor å bli en slags mediesentergreie som ikke henger sammen, eller som blir stående i et hjørne og høres ut som en støvsuger på speed.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

360 har, og får stadig flere kanonbra spill.

 

Wii har minst ett kanonbra spill, og flere kommer.

 

PS3 har minst ett kanonbra spill, og flere kommer.

 

Akkurat dette burde enhver gamer kunne være enige om.

 

Hva den enkelte foretrekker har kun med personlig smak og preferanse å gjøre.

Lenke til kommentar
Må ikke glemme at det er gratis online da, slipper å betale 499kr der i året.

 

Og det med grafikk.. har prøvd flere av xbox 360 spillene.. jeg er ikke imponert over de.. eneste spillet med bra grafikk er Gears of war, de fleste andre var jo verre enn PS2 til og med synes jeg. Og har du ikke sett zelda? dritkonge grafikk synes jeg=)

7403119[/snapback]

 

Mulig du sitter med ein annen PS2 enn alle oss andre her, men det går ikkje ein dag uten om at noen kommer med eit så vanvittig bak mål utsag som du gjør her. Gratulerer til deg for den altså :wee:

7407908[/snapback]

 

hehe.. Av de jeg prøvde så synes jeg det=) har jo ramsa opp hvilken jeg prøvde tidligere=). Så er ikke imponert over det som har kommet hittil på den, men er jo selvfølgelig min personlige mening=) og føler ikke jeg driver med fanboy snakk når jeg sier det=). Vi har nok blitt født med 2 forskjellige øyne når det kommer til det:p :!:

Lenke til kommentar

Mitt største ankepunkt mot Wii slik den selges nå er at det utelates komponent kabel. Det betyr at jeg må legge på 329 kr for akseptabelt bildekvalitet.

 

http://absoluttspill.no/component/page,sho...emart/Itemid,1/

 

Har ikke brukt kompositt siden psx og har ikke tenkt meg tilbake i den fuzzy fargeutglidende verdenen der!

 

(Men enda verre er det at ikke Sony legger med HDTV kapabel kabel i esken sin ...)

 

Når det er sagt så gleder jeg meg til å spille zelda :dribble:

Og det er ikke på grunn av gfx, men gameplay. Må bare spille rainbow six litt mere ...

 

Litt off topic, men jeg lurer på om noen har lest at det blir progresiv output på de europeiske Wiiene.

Lenke til kommentar
Hva er de som følger med i Wii  pakka som er på Elkjøp??

Er den Remote og Nunchuck kontrollen med??

Eller component kabel??

7408488[/snapback]

 

Pakken inneholder Wiimote og Nunchuk, ja. Men komponentkabel må kjøpes separat. I pakken får du med en komposittkabel, som gir deg en del dårligere bildekvalitet i forhold til komponentkabelen.

Lenke til kommentar
Klipp klipp

7408549[/snapback]

 

Er det noe annet enn bare Wii pakken man trenger for å spille? Wii Component Video Cable, hvilken nytte gjør det? Nødvendig for å spille?

7408585[/snapback]

 

For å spille Wii trenger du bare å kjøpe den standard Wii-pakningen (som ser lik ut overat og inneholder det samme). Den inneholder alt som trengs for å koble Wii opp mot TV`en din og spille :thumbup: .

 

Wii component cabel er ikke nødvendig for å spille. Men den gir deg veldig mye bedre bildekvalitet i forhold til den standard komposittkabelen, noe som gjør at et innkjøp av komponentkabler ikke ville vært så dumt. Det er egentlig opp til deg selv om du bør kjøpe komponentkabler eller ei, men det er ingen som helst nødvendighet for å kunne spille Wii. :)

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...