Gå til innhold

Synes dere virkelig Wii er så billig?

[c]hassum

Anbefalte innlegg

@Troner87: Premium XBOX 360 kosta 2795,- på Elkjøp når den blei lansert.

7399055[/snapback]

Nå er det såklart butikker som kjører kampanjetilbud. Det jeg vil vite er markedsprisen. Wii sin markedspris er vel 2499,-. Syns å huske at 360 sin er 3399,-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii er for dyr for meg. Derfor kjøpte jeg meg en brukt gamecube til en billig penge, siden Zelda-spillet kommer til den også... Var det dumt av meg? :p Twilight Princess var jo i utgangspunktet laga for gamecube uansett, så det skal vel fungere vel så bra med vanlig gamepad? :hmm:

Lenke til kommentar

Wii er altof dyrt for meg, mye utdatert HW som ligger i konsollen, for den høye prisen. Ikke mange spill som frister meg heller. Har aldri vært noe Zelda fan, og ikke ble jeg noe mer eivrig i å få konsollen etter å ha lest anmeldelsen av Zelda på Gamespot. Mye gammel her altså i følge anmeldelsen.

Men Wii skal jeg dog ha, ikke ved release, men satser på et tidlig Januarsalg hvis noen har konsollen inne da.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på siden vi er så nærme release.

Hørte at norge fikk svært få maskiner, noe som kan be/avkrefte hvor mange konsoller norge får?

hvis det er snakk om såpass få konsoller er det faktisk en liten kjangs for at det ikke er nødvendig for de store kjedene å kjøre en hard konkurranse mellom hverandre

Lenke til kommentar

Tilbehøret er latterlig dyrt. At man må ut med ca. 1000 kr. for ett fullstendig kontrollsett (wiimote, nunchuck og classic) sier det meste.

Prisen på selve konsollen er heller ikke noe å juble for, men etterspørselen nå i starten er såpass stor at det ville vært dumt av Nintendo å prise den noe særlig lavere. Personlig holder jeg meg til GC+Zelda foreløpig. Tipper jeg ender opp med en Wii til våren/sommeren.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Eg føler kansje Wii kommer til å ende opp med mange jalla titler,ihvertfall i starten. Håper på noen godbiter innimellom der alt fungerer i forhold til historie,lyd,grafikk og velimplementerte kontrollere. Ikkje slik enten/eller opplegg.

Kommer mest sansynlig til å bruke mest antal timer på 360`en min kontra Wii, mye pga. online spilling. Men at Zelda kommer til å rive mange timer bort fra hverdagen, det tør eg ikkje nekte for for å si det slik :p

Lenke til kommentar

Et av Wiis store salgsargument siden første avduking var nettopp prisen. Nå ser jeg liten grunn til å anskaffe Wii i utgangspunktet, og forstår meg heller ei på den enorme hypen.

Har testet wii for en stund siden og jeg ble sterkt skuffet. Jeg gidder ikk engang å diskutere med fanboi-kidsa som hyler "OMG Wii pwner.. Gameplay>all !!1!!". Når sannheten er at Wii er for meg en prototyp konsoll som ikke burde vært på markedet i det hele tatt. Folk eier jo ikke kritisk sans, Nintendo kan jo selge hestemøkk bare man klistrer et Nintendo-merke på posen.

Den tekniske gjennomføringen av selve konsollen, motioncontrollers og utviklingen av spillene og deres utførelse er langt dårligere enn hva en konsoll som produseres i dagens marked burde være.

Wii kunne blitt solgt for MAX 1999,- og da følger alt av utstyr med. Alt annet er ripoff.

Men man har jo hypet denne "geniale revulosjonerende" maskinen til himmels, så man har blitt blendet og mistet all fornuftig kritisk sans.

Wii er et morsomt konsept og gleder meg til neste "Wii" typ maskin kommer. Men slik jeg ser det så er det høl i huet å betale dagens priser.

Lenke til kommentar
@Troner87: Premium XBOX 360 kosta 2795,- på Elkjøp når den blei lansert.

7399055[/snapback]

Nå er det såklart butikker som kjører kampanjetilbud. Det jeg vil vite er markedsprisen. Wii sin markedspris er vel 2499,-. Syns å huske at 360 sin er 3399,-.

7399389[/snapback]

Marknadspris har ingenting å seie for oss forbrukarar.

Det er antall høvdingar som blir lagt over disken som tel for oss.

Lenke til kommentar
Et av Wiis store salgsargument siden første avduking var nettopp prisen. Nå ser jeg liten grunn til å anskaffe Wii i utgangspunktet, og forstår meg heller ei på den enorme hypen.

Har testet wii for en stund siden og jeg ble sterkt skuffet. Jeg gidder ikk engang å diskutere med fanboi-kidsa som hyler "OMG Wii pwner.. Gameplay>all !!1!!". Når sannheten er at Wii er for meg en prototyp konsoll som ikke burde vært på markedet i det hele tatt. Folk eier jo ikke kritisk sans, Nintendo kan jo selge hestemøkk bare man klistrer et Nintendo-merke på posen.

Den tekniske gjennomføringen av selve konsollen, motioncontrollers  og utviklingen av spillene og deres utførelse er langt dårligere enn hva en konsoll som produseres i dagens marked burde være.

Wii kunne blitt solgt for MAX 1999,- og da følger alt av utstyr med. Alt annet er ripoff.

Men man har jo hypet denne "geniale revulosjonerende" maskinen til himmels, så man har blitt blendet og mistet all fornuftig kritisk sans.

Wii er et morsomt konsept og gleder meg til neste "Wii" typ maskin kommer. Men slik jeg ser det så er det høl i huet å betale dagens priser.

7399684[/snapback]

Nå er vel prisen ennå et godt salgsargument. Den er fremdeles den billigste nye konsollen.

Vet ikke hvordan du kan si at Wii er en prototype i det hele tatt. Ingen av dem jeg har lest som har testet den har blitt annet enn imponert. Aldri hørt noen rapporter om at folk ikke har likt Wii etter dem har testet den. Men nå vet jeg ikke hvilke forventninger du hadde om konsollen. Mulig du tar det fra et grafisk ståsted, hva vet jeg.

Virker som du har et problem med at en konsoll er populær, som du selv ikke liker. Du får bare leve med det at folk har annen smak enn deg. Måten du poster på er litt usmakelig.

Marknadspris har ingenting å seie for oss forbrukarar.

Det er antall høvdingar som blir lagt over disken som tel for oss.

7399736[/snapback]

Nå er vel ikke akkurat hva som var poenget heller. Jeg spurte om hva markedsprisen er. Ingen vits å sammenligne priser på kampanjetilbud.

Lenke til kommentar

Hvis dere vil sammenligne prisene på elkjøp, kan man jo tenke på at de planlegger å selge Wii for 1995,- hvis jeg husker rett. Og selv om man sammenligner markedsprisen til Wii og kampanjetilbud til 360, er likevel Wii den billigste konsollen. Og det var jo det Nintendo lovte, at den skulle være billigst. Selvfølgelig er Core utgaven billigere, men der mangler man trådløs kontroll, lagringsmedium (da må man kjøpe minnekort eller harddisk for å lagre) og det andre som jeg ikke husker. Wii har alt man faktisk trenger inkludert. Ingen tvinger deg til å kjøpe fire ekstra kontrollere til konsollen din. Man kan ikke si at Wii er dyr fordi at med alt tilbehøret koster den mye. Da kan jo jeg like så godt si at 360 egentlig koster flere tusen kroner mer enn den egentlig gjør, fordi man ikke kan ha det gøy uten absolutt alt tilbehøret, selv om konsollen virker i sine fulle fem uten.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt i andre tråder, ja, jeg mener det er dyrt, jeg mener man får mye flere muligheter (og en bedre konsoll) om man kjøper X360 fremfor Wii. Wii er en artig liten partyspillkonsoll, sikkert kjempegøy den første timen eller to, ellers blir det bare innimellom med venner man synes det er gøy, så tar man den bare fram en gang i måned etterhvert. Den er såpass begrenset at jeg synes prisen er uakseptabel. Det er tross alt nesten en helt rein spillkonsoll og ikke en særlig kraftig en heller. X360 er en veldig kraftig spillkonsoll + et multimediesenter. Jeg har tidligere sagt mer enn nok om dette, inkludert en stor liste over hvilke muligheter X360 har i forhold til Wii, så jeg gidder ikke ta det igjen. Ikke diskusjonen heller.

7398349[/snapback]

Det er det som er.. det er din mening. Vi andre føler vi får mer ut av en wii enn xbox 360, siden vi liker wii bedre. uansett om xbox 360 hadde bare kosta 1000kr og tilbudt månen, så hadde jeg valgt wii, siden jeg foretrekker spillene der, og liker ikke måten xboxen er i det hele tatt. Alle har sin egen smak, og man velger hvilken man vil kjøpe=) og jeg synes ikke prisen på wii er helt på jordet.. 1995kr som startpris er meget bra, iforhold til 5500kr sånn ca på PS3, og hva var startprisen på xbox 360 når den kom?

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Det er vel bare det at jeg ikke helt skjønner at du synes 1995kr for wii er helt crazy. Jeg vet ikke hva startprisen på xbox 360 var, men den var mye dyrere ihvertfall ?.. Hva kan man forvente i disse dager når alle priser stiger for hvert år? Etter det jeg ser av prisøkninger på alle fronter, så er jeg kjempe happy for at nintendo wii blir solgt for en så billig penge. Hvis det er folk som ikke kjøper den for at den er så dyr, så synes jeg at de bare er gjerrige egentlig.. menmen..jeg skal kose meg med den.=) hehe

Lenke til kommentar

Svar på Topic: Nei.

Men hvorfor skulle noe som ser ut til å gi så mye glede være billig? Det er ikke billig å spille poker ( aff jeg har spilt alt for mye poker i det siste :S ) men det gir utrolig mye underholdning for penga. Om man liker poker da. Så om man liker å veive med arma er jo Wii perfekt. Og hvem i all verden tar ikke litt glede i å være bajas?

Lenke til kommentar
Jeg har for lenge siden forklart hvorfor jeg mener Wii er overpriset, det er bare å lese mine gamle poster.

7400529[/snapback]

Har ikke lest dem alle desverre, men regner vel det er pågrunn av innholdet og hva wii maskinen tilbyr iforhold til de andre.

Men det er jo sånn at vi alle sammen her i verden finner mer glede i en ting mer enn en annen. Wii maskinen er mer verdt i mine øyne enn xboxen er, siden jeg føler xboxen ikke burde bi lagd engang. Den er 0 verdt i mine øyne pågrunn av mine interesser er anderledes iforhold til det den tilbyr.

Så man kan aldri komme til enighet om wii er verdt 1995kr, siden du liker xbox og da synes du selvfølgelig wii er for dyr siden den tilbyr mindre enn din xbox og har nesten samme pris nå, mens jeg fks liker wii og føler xboxen er ikke verdt 1 kr pågrunn av at jeg ikke finner noe glede i xbox i det hele tatt.

Men føler det er mest riktig at de som er intressert i nintendo wii, skal få lov til å diskutere prisen til nintendo wii alene, siden de som liker PS3 og xbox 360 får et skeivt syn på prisen og hva den verdt.

Lenke til kommentar

Nei er ikke "billig", men ikke dyrt heller. Du betaler for en helt ny måte å spille på som jeg liker. Jeg trenger ikke en multimedia konsol eller en konsol med "best" grafikk siden Pc'en knuser disse konsolen på alle måter uten om en Blu-Ray spiller som jeg ikke trenger.

De som trodde at den kom til å koste 1500 er vel de samme som tror Duke nuke'em Forever kommer ut i år :p. Og alle disse Pris diskusjonene er ganske meningsløse folk har veldig forskjellige meninger hva som er en bra pris. Og det enner med at de samme fanboy's fra begge sider kommer med de samme "Sakelige" argumentene igjen og igjen.

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Jeg har for lenge siden forklart hvorfor jeg mener Wii er overpriset, det er bare å lese mine gamle poster.

7400529[/snapback]

siden jeg føler xboxen ikke burde bi lagd engang. Den er 0 verdt i mine øyne pågrunn av mine interesser er anderledes iforhold til det den tilbyr.

7400654[/snapback]

Hei Rocky,

Jøss.. Har du solgt 360en din nå da? I et annet forum så brukte du jo nesten 2 sider bare på å skryte hvor bra 360en var.

Du endrer jammen fort mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...