Tore Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Storyen... I dag kom det telefon.. fra Lindorf, siste sjans til å betale regningen fra telenor... Hæ.? Regning.? Jeg har ikke hatt noesomhelst å gjøre med telenor på 3-4år nå... Å aldri fått en eneste regning eller inkassokrav i posten... Joda, det viser seg at telenor, uten at jeg i det heletatt har vært i kontakt med de eller godkjent noe som helst har opprettet et abonemang i mitt navn som sto åpent i 8dager.. å på de 8 dagene har abonemanget blitt brukt i sverrige, til den nette sum av 1280kroner.! Ikke har jeg vært i kontakt med telenor å ikke har jeg vært i sverrige i år.... De nekter å gjøre opp å inkassokravet står... Inkassobyråene vet at telenor er grasal på dette med å sende ut tåpelige regninger folk ikke skjønner noe av, men ikke tørr annet en å betale, men ingen kan gjøre noe med det sier de... Forbrukerådet.? Jeg skal ringe telenor i morgen, å få skriftelig bekreftelse på at jeg ikke står som bruker eller eier eller har noesomhelst med telenor å gjøre.... De må gjerne blokere meg som mulig kunde å nekte meg tjenester om de ønsker det i samme slengen, telenor kommer ALDRI til å bli aktuell igjen.... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Sikkert noen som har åpnet abonnement i ditt navn. Sånne ting skjer dessverre. Du har ikke mistet noe id kort, bankkort, pass eller noe sånt i det siste? Bare ta kontakt med Telenor, så går det nok i orden etter hvert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Enkleste er å bestride kravet skriftlig, til både lindorff og telenor - SÅ ringer du de og ber de anskaffe dokumentasjon på at du har opprettet dette aboet. Det klarer de ikke - og således burde de slette kravet. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Ikke mistet noe idkort nei... Jeg prøvde på å finne ut hvordan jeg helt magisk kunne ha startet et abonemang, når alt skal gå skriftelig som det heter.... jeg prøvde en runde på det i dag.. men kravet skulle stå mente de... I morgen skal jeg kreve dokumentasjon på papirer angående dette abonemanget, for skal det være gyldig MÅ vel min underskrift være på et papir...? Noe de garantert ikke klarer å oppdrive... Alle gangene jeg har hatt noesomhelst med telenor å gjøre, mens jeg faktisk var kunde der for mange år siden også var BARE feil å krangler å påstander.... Merkelig nok aldri hatt NOEN problemer med mit nåværende abo enda jeg har vært i kontakt med kundeservice mange ganger... alltid fått info eller blitt ordnet opp... Men telenor er jo den eneste bedriften som klarer å takke skriftelig for en hyggelig telefonsamtale med en død person, for så å stjele abonemanget tilbake fra konkurenten uten den døde personens underskrift.... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 3 liknende historier med telenor: 1. Ei jeg kjenner fikk en regning på noen hundre fra telenor. Hun stusset litt over dette og ringte dem og sa hun ikke helt forstod denne regningen. Kundeservice sa alt var i orden og at hun skulle betale. Da hun sa hun aldri hadde vært kunde hos telenor endret de pluteslig mening og beklaget. 2. Ei annen vennine fikk regning for telenor frifiks (som bare var månedsavgift, ikke noe forbruk) som hun aldri hadde bestilt, hadde hatt noextras i et og et halvt år, og før det hadde hun heller ikke hatt telenor. Hun ringte telenor og de beklaget det hele. 3. Min far fikk gladmelding om at de hadee ogverfakturert han for over 500,-. og han skulle få tilbake pengene. Han oppgav tlf-nummer og ventet på pengene. Men de kom ikke. Etter 2 måneder ringte han og da sa de bare at de ikke tilbakebetalte så små beløp (hvor mye må de da skylde deg før de betaler ut?!?). Han truet dem til slutt med advokat og da tok det et par dager før pengene var inne på kontoen. Det hører med til historien at fast-tlf og internett ble byttet til tele 2, og alle telenorabonnement ble til chess like etter dette Ring telenor du og forklar saken som den er, forhåpentligvis ordner det seg da. Det virker for meg som telenor nesten leter i tlf-katalogen etter potensielle kunder og oppretter abonnement i deres navn for å tjene mest mulig. Jeg har ihvertfall ikke noe til overs for dem, selv om jeg har noen i familien som jobber for dem. Lenke til kommentar
Dr Gork Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 En gang registrerte nettbanken min dobbel betaling til Telenor på en regning. Helt magisk, og uten at jeg hadde gjort noe som helst fikk jeg de pengene kreditert på neste regning. Lenke til kommentar
NCIMEI200 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Ja det virker rart at de ikke utbetaler så små beløp. Jeg har fått småbeløp fra 100-500 kr refundert fra Netcom flere ganger (jeg er dårlig til å betale reginger ) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Som skrevet over, ta kontakt med telenor, og forklar dem saken på en ryddig og fornuftig måte, så bør saken løses der og da. Telenor skal gjøre en innmari god jobb for å bevise at du faktisk har opprettet abonnement hos dem. Lenke til kommentar
arnesef Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Og send gjerne med en mot-regning for all tid du har måttet bruke på å "ordne" opp i deres rot. Tapt arbeidstid, utgifter til telefonsamtaler, brev, frimerker etc. Vet ikke om det fungerer men har lest om andre som har gjort dette. Personlig synes jeg de skal dekke absolutt alle utgifter du måtte ha i forbindelse med å hjelpe dem med å löse sine egne problemer. Det burde egentlig värt en lov som beskrev våre rettigheter rundt dette med å motta falske/ugyldige krav så kanskje de hadde ryddet opp på egenhånd. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Saken ble løst sånn at jeg fikk kontakt med personen som sto som bruker på abonemanget, for det var faktisk riktig navn........ Så denne personen har nå betalt inkassokravet, enda denne personen hadde kontantkort i den perioden... telenor betalte tilbake de kronene personen brukte fra kontantkort i den perioden.... Så her har det ikke vært bare en feil, de har faktisk tatt dobbelt betalt også... Men de gav ikke slipp på noen krav, å at jeg st som eier var fordi ?NOEN? hadde ringt og sagt det skulle være sånn en gang i høst... jeg spurte etter papirer mendet hadde de ikke å det sto ikke noe lov om det (sa de)... Jeg ba om et papir hvor det står jeg ikke er kunde hos telenor å ikke eiere på dette abonemanget (som nå vistnok er kontantkort) å det skulle jeg få, men har ikke fått noe enda..... Måtte telenor brenne... evig... Lenke til kommentar
tigergutt1 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Saken ble løst sånn at jeg fikk kontakt med personen som sto som bruker på abonemanget, for det var faktisk riktig navn........ Så denne personen har nå betalt inkassokravet, enda denne personen hadde kontantkort i den perioden... telenor betalte tilbake de kronene personen brukte fra kontantkort i den perioden....Så her har det ikke vært bare en feil, de har faktisk tatt dobbelt betalt også... Men de gav ikke slipp på noen krav, å at jeg st som eier var fordi ?NOEN? hadde ringt og sagt det skulle være sånn en gang i høst... jeg spurte etter papirer mendet hadde de ikke å det sto ikke noe lov om det (sa de)... Jeg ba om et papir hvor det står jeg ikke er kunde hos telenor å ikke eiere på dette abonemanget (som nå vistnok er kontantkort) å det skulle jeg få, men har ikke fått noe enda..... Måtte telenor brenne... evig... 7491745[/snapback] Da tenker jeg du en gang i tiden har opprettet et abo for en venn, fordi han/hun ikke var kredittverdig - og glemt det siden du fakturaene har gått til denne personen helt til nå. Inkassovarsel og inkasso går alltid til eier. Det er iallefall det som er svaret på 99,8% av disse henvendelsene til selskapet jeg jobber i... :-) Lenke til kommentar
Tore Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Nope... denne personen bor i et helt annet fylke langt unna å jeg kjenner henne ikke... Men det samme sa lindorf, var ofte sånn... men ikke her... Heldigvis påtok personen seg å betale, kanskje samvittigheten.? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Oppdaget noe annet merkelig med Telenor. De kjører jo sånn Friday-kampanje med ringe så mye du vil på fredager mellom 18 og 24 for Djuice-regning-abonnementer. Så jeg ringte en "lang" samtale forrige fredag til et vanlig privat nummer rundt klokka 10 på kvelden. Overraskelsen ble derfor stor da jeg oppdaget at de hadde tatt seg betalt for samtalen likevel. Derfor sendte jeg de en epost, lurte på hva som foregikk, henviste til siden der tilbudet stod osv. Fikk da til svar at tilbudet kun gjaldt til andre norske mobilnummer, og ikke privatnumre. Det rare er jo at dette ikke er nevnt med et eneste ord i reklama, kun at det er gratis å ringe på kvelden! De sendte saken videre til infoavdelingen, og skulle kreditere meg for 300 kroner som takk for hjelpen. Hyggelig det, for all del, venter jo spent på om de holder det de lover! Men det er jo fremgangsmåten deres som er kritikkverdig. De lyver jo i reklamene sine, og det burde Telenor holde seg for god til! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) hadde samme problemet med netcom sin fastpris på internett med mobil... jeg koblet til med GSM, men tilbudet gjaldt kun GPRS/EDGE.. Jeg ble også kreditert de mange hundrekronene jeg hadde brukt som minuttpris på internett.. det hadde blitt dyrt om ikke... hehe slike storslåtte reklamer som forteller halvesannheten er irriterende men bra de ordner opp i slikt, skulle bare mangle, men vet jo aldri... Beklager 200leifer i innlegget, ser ikke tastaturet... Endret 13. desember 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Nå er saken løst... Telenor har slettet kravet å beklaget feilen, så da er jeg fornøyd... Bare synd det skal være så vanskelig å komme gjennom å bli trodd... *case closed* Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 De sendte saken videre til infoavdelingen, og skulle kreditere meg for 300 kroner som takk for hjelpen.De har trukket mye fra regningen min også, blant annet en gang FriFamilie opphørte pga feil som delvis var min egen feil (misforståelse mellom meg og en kundebehandler). Har fått slettet tilsammen 1000 kr på to år. *case closed* Bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå