mflp Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 lurte på om det går an å få tak i Intel PROSet/wireless til linux baserte systemer, evt. en klone... Om linux hadde klart i hvertfall å lese profilene som blir laget av det... får bare disse profilene til å koble opp på skolen.. Ikke noe passord eller noe som blir delt ut... De mener det er vårt ansvar å skaffe "rett" utstyr, og driter i de som ikke har intel.... jeg har riktig nok windows å greier, så jeg klarer fint å koble meg på nett, men det hadde vert kjekt å kunne bruke ubuntu også på nett.. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det finner du nok ikke for linux. Hvorfor ikke finne ut hva som trengs av nettverksparametre for å få opp trådløst på din skole? Noen ganger er det ikke verre enn at du vet nettverksnavnet for å kunne koble deg opp. Andre ganger må du finne ut av type kryptering og en nøkkel. Det er ikke verre enn å spørre om hvordan det trådløse nettverket er satt opp. Er helt sikkert noen med litt ansvar på din skole som kan svare på det. Tipper at du kan bruke network-manager i ubuntu for å sette opp wlan. Angående Intels trådløse kort, så har de utmerket støtte i linux. I ubuntu trenger du bare å kopiere over riktig firmware til rett katalog, og kortet burde være oppe og kjøre. Jeg har ikke link til en how-to her og nå, men: - Kjør lspci for å finne ut hva slags kort du har, f.eks. ipw2100/ipw2200/ipw3945 - Søk på ubuntuforums.org og du bør få opp til flere tråder som tar for seg emnet. Du må regne med å lese litt samt finne inrofmasjon på egenhånd når det kommer til linux, men du får også mer igjen for det. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 ipw3945 er genialt. Jeg kjører den sammen med Archlinux og det funker fett. Bare skriv "iwlist scan" Så får du opp hvilken nett som er i nærheten og om de er kryptert. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Om du trenger nøkkelen og skolen nekter å gi deg den, så kjør aircrack. Men ikke bruk det programmet til ting du ikke har lov til å bruke det til. Endret 1. desember 2006 av HavarN Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Om du trenger nøkkelen og skolen nekter å gi deg den, så kjør aircrack. Men ikke bruk det programmet til ting du ikke har lov til å bruke det til. 7402964[/snapback] aircrack er stress å bruke, først må du lage en .cap fil med airodump. Også bruke aireplay for å øke pakkeantallet på kortere tid, man tviner aksesspunkte til revalidering av id, ved å gjøre noen pakker korrupte eller noe sånt. Da får man utrolig mange pakker av det man trenger på kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå