Gå til innhold

Intel PROSet/Wireless i ubuntu?

mflp

Anbefalte innlegg

lurte på om det går an å få tak i Intel PROSet/wireless til linux baserte systemer, evt. en klone...

Om linux hadde klart i hvertfall å lese profilene som blir laget av det...

får bare disse profilene til å koble opp på skolen.. Ikke noe passord eller noe som blir delt ut... De mener det er vårt ansvar å skaffe "rett" utstyr, og driter i de som ikke har intel.... :dontgetit:

jeg har riktig nok windows å greier, så jeg klarer fint å koble meg på nett, men det hadde vert kjekt å kunne bruke ubuntu også på nett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finner du nok ikke for linux. Hvorfor ikke finne ut hva som trengs av nettverksparametre for å få opp trådløst på din skole? Noen ganger er det ikke verre enn at du vet nettverksnavnet for å kunne koble deg opp. Andre ganger må du finne ut av type kryptering og en nøkkel.

Det er ikke verre enn å spørre om hvordan det trådløse nettverket er satt opp. Er helt sikkert noen med litt ansvar på din skole som kan svare på det. Tipper at du kan bruke network-manager i ubuntu for å sette opp wlan.

Angående Intels trådløse kort, så har de utmerket støtte i linux. I ubuntu trenger du bare å kopiere over riktig firmware til rett katalog, og kortet burde være oppe og kjøre. Jeg har ikke link til en how-to her og nå, men:

- Kjør lspci for å finne ut hva slags kort du har, f.eks. ipw2100/ipw2200/ipw3945

- Søk på ubuntuforums.org og du bør få opp til flere tråder som tar for seg emnet.

Du må regne med å lese litt samt finne inrofmasjon på egenhånd når det kommer til linux, men du får også mer igjen for det.

Lenke til kommentar
Om du trenger nøkkelen og skolen nekter å gi deg den, så kjør aircrack. Men ikke bruk det programmet til ting du ikke har lov til å bruke det til.

7402964[/snapback]

aircrack er stress å bruke, først må du lage en .cap fil med airodump.

Også bruke aireplay for å øke pakkeantallet på kortere tid, man tviner aksesspunkte til revalidering av id, ved å gjøre noen pakker korrupte eller noe sånt.

Da får man utrolig mange pakker av det man trenger på kort tid. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...