Gå til innhold

Nytt lydkort - hvilket bør jeg satse på?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er egentlig ute etter omtrent det samme som trådstarter her. Jeg sitter på et Grado SR 325i og synes lydkortet mitt (audigy 2 ZS) blir en flaskehals. Jeg kunnde dermed tenke meg et mer audiofilt lydkort.

 

Det er jo ikke nødvendig med EAX og lignende, selv om det ikke hadde gjort noe. Jeg spiller jo tross alt en god del.

 

Noen tips?

 

Mvh Audun Hagen

7473324[/snapback]

 

Grado :love:

 

Anbefaler å kjøpe deg en hodetelefonforsterker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg fått Onkyokortet.  Har testet det litt i løpet av helgen.

Det er absolutt INGEN tvil om at dette låter bedre enn X-Fi.

Skarpe S-lyder,susing og tikkelyder er helt borte.

Kontrollpanelet er helt enkelt. Ingen fancy (og ubrukelige) innstillinger.

Her er det bare å spille musikk og nyte.  :yes:

Er det mulig med dette kortet og sende samme lyden ut til flere høyttalere.

Alså kan jeg koble det slik som jeg har nå.

En utgang til PC-høyttalere, en til Plasma TV og en til CRT TV?

Har noe Realtek greier hvor når jeg plugger i ettellerannet kommer det opp ett vindu hvor jeg kan velge hva jeg plugget i. Feks.: line out, speakers, rear speakers osv.

Lenke til kommentar

Hei har dette hovedkoret her http://www.startit.no/index.asp med et helt greit innebygd lydkort. Kan kun spille bf2 på høy med software kvalitet.

 

Men kunne tenkt meg et nytt lydkort som gjorde at jeg kunne spille bf2, call og duty 2 og andre nye spill på absolutt full lydgrafikk uten problemer og det må være bra til musikk og.

 

Har dere en link til en siden som har et slik lydkort?

Lenke til kommentar

Har du kjøpt kort ennå?

 

Til Cerwin Vega trenger du desto mer et lydkort som gir tydlig signal, særlig på lavt volum kan det lett bli grøtete. Jeg anbefaler ESI Juli@ eller E-MU 1212M hvis du er omtrent på X-fi- budsjett (ingen vits i å kjøpe surroundlydkort til stereohøyttalere uansett), men du vil sikekrt bli happy med Onkyo Wavio også virker det som (men jeg har ikke prøvd det selv).

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er egentlig ute etter omtrent det samme som trådstarter her. Jeg sitter på et Grado SR 325i og synes lydkortet mitt (audigy 2 ZS) blir en flaskehals. Jeg kunnde dermed tenke meg et mer audiofilt lydkort.

 

7473324[/snapback]

 

Den sida du linket til overpriser da særs grovt. SR325i selges f. eks. til $300 borte i statene (headphone.com), som jo ikke er mer enn rundt 2000 kroner oversatt til norske priser.

Samme med GS1000, koster $1000 fra headphone.com, som vel er noe slikt som 6500 kroner. Egentlig er alle prisene på Grado-headset på den sida omtrent det dobbelte av hva de koster i USA. Greit nok at det er inkl. 25% moms, men det var da uansett veldig drøyt.

 

Edit: Aha, Grado lar deg ikke bestille hodetelefoner fra headphone.com, om du er fra Europa... Jaja, de vil vel ha egne europeiske priser, da.

Endret av Vicar
Lenke til kommentar
Hmm, en switch ja. Ikke dumt. Da kunne jeg ha gått for SE-90PCI.

Blir vel til at jeg bestiller i romjula eller noe da. :)

7547749[/snapback]

Jeg skulle egentlig ha SE-90 selv.

Siden det ikke er på lager fikk jeg SE-150 til samme pris som SE-90. :)

7547910[/snapback]

Når jeg tenker meg litt mer om må jeg kansje gå for SE-150. Jeg trenger mikrofoninngang.

Kan ikke se at det er det på SE-90.

 

Disse valga....... :hmm:

 

Der kom hjernen min online. :blush:

Jeg kan jo selfølgelig bruke onboard lydkortet til mikrofonen.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...