Gå til innhold

Anbefaling av satelittmottaker (canal-digital)

Anbefalte innlegg

Leier en leilighet der utleier har parabol og fra denne lagt opp en kabel ned i leiligheten. Det eneste vi trenger er mottaker pluss abonnement. Noen anbefalinger av tuner? Tenker på Canal-digital familie-pakken.

Jeg har også en kraftig pc med tv-kort, hva trenger jeg dersom jeg også ønsker tilgang til de samme kanalene der, eventuelt til min bærbare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canal Digital kan være en smule vrange, de vil nemlig tjene penger på å selge deg noe ræl som de hevder er "godkjent" enda det ikke finnes en eneste god teknisk begrunnelse for hvorfor du ikke skal kunne bruke andre enheter enn de som er "godkjent".

De skryter av HD men kan ikke tilby en eneste ekte HD dekoder som takler 1080p!

Det blir som om Audi Norge skulle nekte noen å bruke andre dekkpå bilen enn dem de solgte fordi de andre ikke var "godkjente". Bullcrap!

Det finnes ikke HD dekodere med harddisk, du kan jo ta opp i mer enn DVD kvalitet og det får filmselskapene til å skjelve i buksa, her er det ikke lagt føringer for noen enhetlig standard ennå.

Men hvorfor nekte på dette, HT PC fikser det meste, en kan sannelig lure...

Kontakt CD først om hva de anser for å være godkjente dekodere.

Ta deretter kontakt med TVECO, der har de peiling. Plukk opp luren og ring så vil jeg tro du får en meget informativ samtale :)

OT:

REV ruler, hehe :cool:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Hvilken prisklasse tenkte du på?

Skal du ha en med harddisk?

Skal den være HD-klar?

Den trenger ikke være så altfor avansert, og dermed ikke skrekkelig dyr. Når det gjelder opptak har vi vurdert dvd/hd-opptaker, og tv'en er ikke den mest avanserte. Vil en pakke med antenne og alt være billigere enn å kjøpe tuner og abonnement separat?

Endret av JonH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...