Xpi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Tenkte vi kunne ha en tråd om hva akkurat DU bruker Opera Mini til. Opera Mini er som kjent en gratis nettleser for mobilen. Du kan lese mer og laste ned fra www.operamini.com Kunne vært kult og se hva dere andre bruker den til, hvilke tjenester dere bruker og om dere har noen tips til oss andre om tjenester dere bruker Opera Mini til vanligvis. Kom med idèer og forslag?! For min del blir det litt nyhetssurfing og telefonsøk når jeg bruker Mini. Er også fint å ha med Google i lomma. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Prøver å finne nakne damer!!! Neida, for å være litt mer seriøs, prøver jeg alltid å logge meg inn på diskusjon.no når jeg sitter på toget og kjeder meg. Funker aldri, er vel sikkert noen sikkerhetsteknologier som ikke støttes eller noe. Endret 30. november 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Er for det meste enig med deg, men blir litt forum surfing også. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Har postet en del på forumet via Opera mini på telefonen min. Når jeg har lagt meg og ikke får sove, så logger jeg på med tlf... kunne egentlig stått opp, gått 5 meter og sittet ved pcn istedet. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Med Opera Mini i siste versjon, 3.0, nyter jeg RSS-leseren som holder meg oppdatert med nyheter, tester og artikler fra rundt 30 forskjellige websider. Videre besøker jeg forumet her på diskusjon.no og et par andre forum om bl.a. mobiler, audio/video. Ellers bruker jeg selvfølgelig den til Google og søk i telefonkatalogen og gule sider, og en gang i blant Wikipedia. Kan ikke si annet enn takk til Opera for å ha skapt en såpass genial løsning og atpåtil er det hele gratis (utenom datakostnadene). Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 hehe kjenner til den der. Lettere å ta opp telefonen enn å stå opp og logge seg på en PC. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 hehe kjenner til den der. Lettere å ta opp telefonen enn å stå opp og logge seg på en PC. 7397820[/snapback] Bruker vanligvis Nokia sin nettleser, men bruker OM primært til å lese RSS feeds. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Med Opera Mini følger jeg ni-ti newsfeeds, gjør nummersøk i Telefonkatalogen (genialt siden mobilen min har klipp/lim ), logger på nettbanken og besøker Diskusjon.no. I tillegg er det jo svært praktisk å ha alle nettsider rett i lomma. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Har en kamerat som bruker det til å jukse på prøver. Skriver notater, sender de på mail til seg selv, og bruker Opera Mini til å lese notatene under prøva. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 JEG bruker de til å lese startsiden.no (økonomi og IT-nyheter), og bruker de også til Lordsofpain.net (WWE-nyheter). Det er de to mest brukte sidene. Tror ikke JEG har så stor nytte av RSS, JEG. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 JEG bruker de til å lese startsiden.no (økonomi og IT-nyheter), og bruker de også til Lordsofpain.net (WWE-nyheter). Det er de to mest brukte sidene. Tror ikke JEG har så stor nytte av RSS, JEG. 7402153[/snapback] Mulig jeg testet den på en "dårlig dag" for nettverket mitt, men jeg syns OperaMini var mye tregere en Nokia sin. ?? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg bruker OM ofte til pakke sporing og av og til litt forum Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Mulig jeg testet den på en "dårlig dag" for nettverket mitt, men jeg syns OperaMini var mye tregere en Nokia sin. ??Det var garantert en dårlig dag. Opera Mini gjør en nettside 70/90 % mindre før den i det hele tatt sendes til mobilen. Dette blir gjort på servere hos Opera før den sendes til tynn-klienten på mobilen. Alt nettleseren til Nokia gjør blir derimot gjort på mobilen. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg bruker Opera Mini for det meste til å surfe på nettet. Er i forum, leser nyheter og sjekker eBay RSS feeds har jeg aldri hatt særlig stor nytte av, og når jeg syns mobiltelefonen min ordner det bedre selv, så jeg bruker ikke Opera Mini til det. At Opera Mini forminsker en nettside er noe jeg setter stor pris på. Jeg har Opera på mobiltelefonen, og den har jo mange flere funksjoner og er i grunn mye bedre, men Opera Mini er billigere og det tar ikke så lang tid å laste nettsider. Men etter at jeg oppdaterte til versjon 3 syns jeg det tar lengre tid å "oversette" sidene. Er det bare jeg og tulling03 som har dette "problemet"? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Bruker ikke Opera Mini så ofte. Men de gangene jeg gjør det blir det litt forum surfing ja. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 driver litt diskusjon.no i kjedelige norsk timer litt google og litt andre søk rundt om kring. men er litt redd for kostnadene selv om det ikke er så dyrt pga. lite nedlastet data... lastet ned OM 3 i går så har ikke helt utforsket rss feed etc. men det kommer vel det og. også selvfølgelig når jeg sitter uten data og skal finne ut av et eller annet... er det noen som vet hva f.eks. gå inn på mine innlegg, gå inn på en tråd og svare på den koster. (diskusjon.no) kunne tenkt meg å vite ca. kostnad. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Men etter at jeg oppdaterte til versjon 3 syns jeg det tar lengre tid å "oversette" sidene. Er det bare jeg og tulling03 som har dette "problemet"? 7405893[/snapback] Det var vel det jeg mente med at det går tregere ja... Den oversettingen tar tid, og når man bruker WLAN er det ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har jeg ikke tilgang på pc og internett, bruker jeg mobilen. Bruker Opera Mini for det meste til surfing på sider i HW-nettverket, Google, IMDb, Wikipedia, diskusjon.no og for å sjekke epost. Sjekker også nettbank med mobilen, men det kan jeg ikke bruke Opera Mini til. For jeg som er i førstegangstjeneste, er det genialt å ha internett på mobilen når man har fyringsvakt og er ute i felt Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 ... Sjekker også nettbank med mobilen, men det kan jeg ikke bruke Opera Mini til. 7407221[/snapback] Hvorfor ikke, og hva bruker du da? Opera std eller Nokia sin? Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 nettbank [...] kan jeg ikke bruke Opera Mini til.Hvorfor ikke? Opera Mini 3.0 støtter sikker browsing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå