Gå til innhold

www.databutikken.com/no betaler ikke tilbake 5500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke butikken som trekker beløpet direkte, det er det selskapet butikken har avtale med som gjør. Og etter ca 5-7 virkedager blir pengene sendt fra selskapet til butikken. Da er det også trukket provisjon på dette beløpet, så når det blir avbestillt som i dette tilfellet og butikken skal tilbakebetal beløpet til kjøper har butikken allerede tapt penger bådr fysisk og i administrative utgifter. Så at du ikke for noe plaster på såret er ikke så veldig rart i grunn.

7399088[/snapback]

 

Her var det mye feil.... JO, det er butikken som trekker beløpet. Selvfølgelig er det ikke "fysisk" de som trekker beløpet, men det er systemet til butikken, som foretar reservasjonen, og belastningen. Butikken får ikke automatisk pengene etter 5-7 dager - dette avhenger av hvilken avtale de har med kortselskap, men er heller tvilsomt at dette blir gjort oftere enn hver 14 dag. Det er ingen utgifter på reservasjon.

 

Ang at det ikke er lov til å belaste før varen er sendt: Det står vel ikke skrevet i loven at dette er forbudt - men kortselskapene har i alle fall en policy på dette. Dersom butikken trekker før sending, kan det være en ide å informere kortselskapet, som da sikkert vil be butikken skjerpe seg - evt si opp avtalen med butikken.

 

At Databutikken.com trekker pengene før varen sendes er i grunnen litt merkelig, da de må betale gebyrene til kortselskapene i slike tilfeller som dette. Dette hadde de unngått hvis de bare reserverte.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
INGEN beklagelse, INTET tilbud om plaster på såret.

 

Jeg vil trekke fram www.shg.no i den sammenheng som tilbød gratis frakt etter at tollen stoppet en vare fra dem og den ble en uke forsinket.

 

Og takk til Netshop for enestående service, alltid. Beste nettbutikk jeg noensinne har kommet over!

7398638[/snapback]

Hørt andre klage over Databutikken.

 

Hos SHG fikk jeg gratis frakt og rabatt etter at de gjorde en tabbe en gang. NetShop ga meg en gang litt rabatt fordi de var hyggelige.

 

Når Databutikken i tillegg er overpriset i forhold til andre nettbutikker på det meste de selger, så ser jeg ingen grunn til å handle der. Bedre å handle hos rimeligere butikker, som i tillegg har langt bedre service.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte også hos databutikken. Da jeg kom til kassen og hadde betalt fikk jeg opp en "kvittering" hvor det stod at de hadde trukket ca 1200 i frakt. Avbetillte med en gang, var snakk om minutter. Men de jævlene hadde jammen trekt allerede! Sendte mail, og joda de skulle fikse det. De hadde gitt beskjed til økonomi avdelingen, hørtes kjent ut..... Blir forbanna hvis de ikke tilbakebetaler snart. Fikk beskjed om at det kunne ta 2-3 virkedager. Burde blitt politianmeldt slike sjapper, forbrukerrådet har alt for lite makt til å gjøre noe med det. Har for mange dårlige erfaringer med alt for mange butikker :hrm:

Bestilte det samme en gang til, men tok med postoppkrav denne gang ;)

7398136[/snapback]

Hvorfor skal de bli politianmeldt? Du syntes jo det var greit å bli behandlet slik siden du alikevel bestiller fra dem. Den beste måten å kvitte seg med useriøse butikker, er å ikke handle hos dem. Ingen kunder, ingen butikk.

 

Er vel bare for de innvolverte å samle seg og finne frem baseball kølla...

7398147[/snapback]

 

Får gi dem noen dager til, men uansett dropper jeg baseball kølla. Er så forbanna på dem at de ikke får det overstått så fort ;) Ei tang og en blowtorch skulle gjøre susen :D

 

Men HW.no burde seriøst gått mer aktivt ut på forsida osv. hvor de advarer mot dårlige/useriøse nettbutikker.

7398168[/snapback]

Men likevel så handler du der. Forstå det den som kan...

:shrug:

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Jeg bestilte også hos databutikken. Da jeg kom til kassen og hadde betalt fikk jeg opp en "kvittering" hvor det stod at de hadde trukket ca 1200 i frakt. Avbetillte med en gang, var snakk om minutter. Men de jævlene hadde jammen trekt allerede! Sendte mail, og joda de skulle fikse det. De hadde gitt beskjed til økonomi avdelingen, hørtes kjent ut..... Blir forbanna hvis de ikke tilbakebetaler snart. Fikk beskjed om at det kunne ta 2-3 virkedager. Burde blitt politianmeldt slike sjapper, forbrukerrådet har alt for lite makt til å gjøre noe med det. Har for mange dårlige erfaringer med alt for mange butikker :hrm:

Bestilte det samme en gang til, men tok med postoppkrav denne gang ;)

7398136[/snapback]

Hvorfor skal de bli politianmeldt? Du syntes jo det var greit å bli behandlet slik siden du alikevel bestiller fra dem. Den beste måten å kvitte seg med useriøse butikker, er å ikke handle hos dem. Ingen kunder, ingen butikk.

 

Er vel bare for de innvolverte å samle seg og finne frem baseball kølla...

7398147[/snapback]

 

Får gi dem noen dager til, men uansett dropper jeg baseball kølla. Er så forbanna på dem at de ikke får det overstått så fort ;) Ei tang og en blowtorch skulle gjøre susen :D

 

Men HW.no burde seriøst gått mer aktivt ut på forsida osv. hvor de advarer mot dårlige/useriøse nettbutikker.

7398168[/snapback]

Men likevel så handler du der. Forstå det den som kan...

:shrug:

 

Ørjan...

7453656[/snapback]

 

Har ikke hatt noe negativt før med dem, kommer ikke til å handle der mer nå hvis ikke de er de eneste som har det jeg skal kjøpe. Det som var saken nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...