Syn-Sam Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg bestilte et Geforce 8800 GTX til 5500kr 8 november, og avbestilte dagen etter, da jeg angret og ordren var åpen. Pengen kom ikke inn på konto igjen, og jeg mailet. Fikk svar raskt om at det skulle ordnes. Det gikk en uke. Intet skjedde. Mailet igjen, fikk svar om at joda, det skulle de ordne. Ble lovet pengene tilbake senest 24 november. Vel, er det en uke siden, tro?? Jeg er lei, forbannet og frustrert. Hva kan jeg gjøre? ps. ikke tar de telefonen før etter 4 desember igjen, heller... Endret 1. desember 2006 av Syn-Sam Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 De har jo ikek lov til å trekke pengene fra kontoen din før de har sendt varen - så mest sannsynlig er pengene bare reservert fra kontoen din. Isåfall kan du ringe banken din og be de slette reservasjonen. EDIT: Dette gjelder om du betalte med visa/mastercard o.l. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 En reservasjon skal vel holdes vel max en uke, gjør det ikke? Eller må butikken oppheve reservasjonen? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Er det noe feil med sida til databutikken.no? Prøvde å sjekke den men får bare opp masse reklame? Var den slik når du bestilte? Lenke til kommentar
bernini Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Samme her. Bestilte en del varer, betalte med VISA, men slettet rett etterpå noen av varene siden de ikke var på lager. Slettet de mens ordren var åpen og det forsatt kun var en reservasjon, men de trakk hele beløpet uansett. Har nå ventet i over 3 uker på mine 1700 kroner, er ikke akkurat verdens undergang, men begynner å irritere meg over at de ikke har greid å gi meg tilbake pengene mine, Har sendt de mail, men det eneste svaret jeg får er at de har videresendt det til økonomiavdelingen. Kan ikke huske jeg har opplevd noe liknende hos andre nettbutikker. - gordito Endret 1. desember 2006 av gordito Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 minner om en skikklig svindel dette? Eksisterer denne skappa egentig? finner kunn; www.databutikken.com/no/ Lenke til kommentar
1ar Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg bestilte også hos databutikken. Da jeg kom til kassen og hadde betalt fikk jeg opp en "kvittering" hvor det stod at de hadde trukket ca 1200 i frakt. Avbetillte med en gang, var snakk om minutter. Men de jævlene hadde jammen trekt allerede! Sendte mail, og joda de skulle fikse det. De hadde gitt beskjed til økonomi avdelingen, hørtes kjent ut..... Blir forbanna hvis de ikke tilbakebetaler snart. Fikk beskjed om at det kunne ta 2-3 virkedager. Burde blitt politianmeldt slike sjapper, forbrukerrådet har alt for lite makt til å gjøre noe med det. Har for mange dårlige erfaringer med alt for mange butikker Bestilte det samme en gang til, men tok med postoppkrav denne gang Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Er vel bare for de innvolverte å samle seg og finne frem baseball kølla... Lenke til kommentar
1ar Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Er vel bare for de innvolverte å samle seg og finne frem baseball kølla... 7398147[/snapback] Får gi dem noen dager til, men uansett dropper jeg baseball kølla. Er så forbanna på dem at de ikke får det overstått så fort Ei tang og en blowtorch skulle gjøre susen Men HW.no burde seriøst gått mer aktivt ut på forsida osv. hvor de advarer mot dårlige/useriøse nettbutikker. Endret 1. desember 2006 av 1ar Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Beklager, oppgav feil adresse, men riktig navn, dog. http://www.databutikken.com/no er rett. Det er ikke en svindel-butikk. Jeg har handlet med dem før og det har gått bra med mindre jeg skulle avbestille noe. Jeg fikk nettopp mail fra kundeavdelingen nå, der de sier at mine penger ble tilbakebetalt idag, og at det ville ta noen bank-dager. INGEN beklagelse, INTET tilbud om plaster på såret. Jeg vil trekke fram www.shg.no i den sammenheng som tilbød gratis frakt etter at tollen stoppet en vare fra dem og den ble en uke forsinket. Og takk til Netshop for enestående service, alltid. Beste nettbutikk jeg noensinne har kommet over! Endret 1. desember 2006 av Syn-Sam Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Reservasjonen vil ikke være der lenger enn 72timer, om den så er der så er det Teller og BBS som har annsvaret for det systemet. Ring Teller og si at du har problemer med en reservasjon som ikke vil bort. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 En reservasjon varer opptil 28 dager - så hvis dette er en reservasjon som må ventes ut så kan det sa såpass lang tid. Jeg burde finne en link noe sted der dette står, men dere får bare ta meg på ordet at dette er noe jeg jobber med daglig. Av og til er det vanskelig for butikken å få opphevet reservasjoner - pga menneskelig svikt, det vil si at den som skal opphave reservasjonen ikke vet hvilken knapp en trykker på. Ikke at det er en holdbar unnskyldning for nettbutikker. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Da har jeg snakket med banken, dvs kortavdelingen. Beløpet er ikke reservert, det er trukket, fra Mastercard. Det moderator sier her, er ikke riktig, det er lov å trekke beløpet. Reservasjonen sjekker kun dekning, opplyser banken. DnbNor kort har nå laget en reklamasjonssak. Om det Richard på kundeservice hos databutikken sier er riktig, at pengene er tilbake om noen få dager, spiller fint liten rolle. De fortjener å bli kjørt med en formell sak etter slikt rot, og ikke engang beklage. Det synes jeg er stusselig kundebehandling. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er ikke feil det moderator sier, selger får ikke belaste kontoen før varen er sendt/levert. Så tydelig noe feil i dette tilfellet. Kalkulatoren: 28dager? snakket med Teller sist og de opplyste om en 72timers reservasjon... syns 28dager høres lenge ut. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Mulig moderator har rett! Snakket med kundeservice på bankens kort-avdeling og antok at de visste best. Men det kan hende de ikke gjør! De hevder ihvertfall at reservasjonen bare er en kredittsjekk, og at butikken kan trekke etter det. Lenke til kommentar
Vikingboss Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er ikke butikken som trekker beløpet direkte, det er det selskapet butikken har avtale med som gjør. Og etter ca 5-7 virkedager blir pengene sendt fra selskapet til butikken. Da er det også trukket provisjon på dette beløpet, så når det blir avbestillt som i dette tilfellet og butikken skal tilbakebetal beløpet til kjøper har butikken allerede tapt penger bådr fysisk og i administrative utgifter. Så at du ikke for noe plaster på såret er ikke så veldig rart i grunn. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Nei, det er sikkert greit nok, men en beklagelse for at de lover noe tre ganger og ikke holder det, hadde jeg tatt imot. Lenke til kommentar
Vikingboss Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ja, det er greit men det er jo normal folke/ forettningskikk og gjøre Lenke til kommentar
starks Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Da har jeg snakket med banken, dvs kortavdelingen. Beløpet er ikke reservert, det er trukket, fra Mastercard. Det moderator sier her, er ikke riktig, det er lov å trekke beløpet. Reservasjonen sjekker kun dekning, opplyser banken. DnbNor kort har nå laget en reklamasjonssak. Om det Richard på kundeservice hos databutikken sier er riktig, at pengene er tilbake om noen få dager, spiller fint liten rolle. De fortjener å bli kjørt med en formell sak etter slikt rot, og ikke engang beklage. Det synes jeg er stusselig kundebehandling. 7398718[/snapback] Correct me if im wrong, men Mastercard er da vitterlig et kredittkort og ikke et debetkort? Mitt mastercard fungerer i allefall slik at jeg bestiller en vare, og får regning en mnd senere cirka. Dersom jeg har blitt utsatt for svindel kan jeg nekte å betale regningen, og da trekker Mastercard tilbake pengene til firmaet.. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Samme her. Bestilte en del varer, betalte med VISA, men slettet rett etterpå noen av varene siden de ikke var på lager. Slettet de mens ordren var åpen og det forsatt kun var en reservasjon, men de trakk hele beløpet uansett. Har nå ventet i over 3 uker på mine 1700 kroner, er ikke akkurat verdens undergang, men begynner å irritere meg over at de ikke har greid å gi meg tilbake pengene mine, Har sendt de mail, men det eneste svaret jeg får er at de har videresendt det til økonomiavdelingen. Kan ikke huske jeg har opplevd noe liknende hos andre nettbutikker. - gordito 7397940[/snapback] Kan nå opplyse om at jeg har fått pengene, ca. en måned etter jeg avbestillte.... Så hvis likviditeten din ikke er helt på topp, bør du tenke deg godt om før du trykker på "Bestill"-knappen hos databutikken.com -gordito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå