Gå til innhold

Ny effektiv 120mm vifte - Kriterier

2die4

Anbefalte innlegg

Jeg har en vifteløs strømforsyning, og trenger derfor en kabinettvifte (120mm) som skal være veldig effektiv og blåse mye luft ut av kabinettet på fullt turtall, men være så stillegående som mulig på lavest turtall. Den skal kobles til en viftestyring. Hvem vifte skal jeg gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay.

Ja, om du har èn vifte som kjører på under 1000rpm så er den nokså stillegående, men har man 3 vifter som kjører på under 1000rpm så vil man høre de uansett.

Grunnen til at jeg byttet ut min Mist 500W med en vifteløs forsyning er at viften alltid tar så utrolig lang tid på redusere hastigheten igjen etter at jeg har spilt osv. Greit, den er nokså lydløs når pc'en er kald ved oppstart, men slik skulle den holdt seg hele tiden. Jeg trenger ikke en forsyning med vifte som kjører kjappere når pc'en blir varm, siden jeg også bruker kabinettvifter for å få varmlufta ut. Et stort minus. Den blir plutselig ikke stillegående lenger. Men man får vel ikke forsyninger hvor vifta alltid holder seg på samme turtall? Selv ved høye temperaturer?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

jeg hadde en fra mist som vifta gikk "stillegående" på. den holdt på å ta fyr. :) (rma pga vifte som aldri gikk)

spøk til side. grunnen er jo at psuen din er varm etter spilling, og den trenger kjøling. viftene er temperaturstyrt.

klart at tre vifter bråker, men da får du kjøre de enda lavere. eller gå over til vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...