Gå til innhold

Hvilket hovedkort? Asus A7V8X eller Abit AT7-MAX2?

Torstein1989

Anbefalte innlegg

Hvilket hovedkort lønner det seg å kjøpe?

Jeg skal kjøpe ny maskin, og lurer på hvilket av disse hk.ene som er best. Jeg har hørt om at man kan slippe opplåsing av prosessoren med A7V8X, eller noe sånt. Jeg aner ikke hvilket jeg burde kjøpe.

Jeg har også lagt merke til at A7V8X har 3 minnesokler, mens MAX2 har 4.

Hvilket kort burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, si det.. Jeg har et Abit AT7 MAX2, og er veldig fornøyd med det. Hele 10USB porter blant annet! Dessuten er jo Abit kjent for å lage svært gode kort. Men så er MAX2 en del dyrere også.. Ytelsesmessig er det ikke stor forskjell mellom disse kortene, du bør nok velge etter hvilke fungsjoner som er viktig for deg. MAX2 mangler f.eks. LPT og COM -porter (noe ikke jeg har bruk for uansett). Du gjør nok ikke noe galt uansett hvilket kort du velger! :smile:

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har Asus Asus A7V8X og er meget fornøyd med det.

Du skriver: "Jeg har også lagt merke til at A7V8X har 3 minnesokler, mens MAX2 har 4".Det som er viktig å merke seg her når det gjelder Asus sitt kort,er at hvis du kjører pc2700 mine kan du kun bruke 2 sokler og med pc3200 kun 1 sokkel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 12:23, skrev Malice:

Hei

Jeg har Asus Asus A7V8X og er meget fornøyd med det.

Du skriver: "Jeg har også lagt merke til at A7V8X har 3 minnesokler, mens MAX2 har 4".Det som er viktig å merke seg her når det gjelder Asus sitt kort,er at hvis du kjører pc2700 mine kan du kun bruke 2 sokler og med pc3200 kun 1 sokkel.

Det gjelder så vidt jeg vet for alle KT400 hovedkort. DDR400 i 1 minneslot, DDR333 i 2 minneslotter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...