Gå til innhold

Et bra treningsprogramm for meg?

Anbefalte innlegg

Hei

Er en gutt på 18 år som har tenkt å prøve å bygge opp pinglemusklene. Har relativt liten erfaring med styrketrening, men eier noen manualer. Vil helst begynne å trene litt hjemme, og så kanskje gå over til treningsstudio senere.

Er det noen som har noen tips på hva som er bra trening, eller som kan hjelpe meg å sette opp et passende treningsprogramm?

Er takknemlig for alle svar....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vill anbefale deg å holde deg til baseøvelser som knebøy benkpress, skulderpress, markløft, roing.

vill også anbefale å alltid spise reint mat, da mener jeg råvarer som biff, kylling, tunfisk, egg, laks, ris, havregryn, grønnsaker etc

kostilskudd skal være et tilskudd, noe som du tar på toppen av alt dette. kan anbefale protein, karbo,vitamin og mineraler, Glutamin, fettsyrer

Lenke til kommentar

Siden du bare har manualer så er det vel 2 øvelser jeg kan anbefale deg som jeg tar selv.

Skuldre, armer: Sitt på en sengekant, sofa eller lignende. Støtt manualene på skuldrene og skyv dem opp mot taket gjentatte ganger til du kjenner det godt.

Biceps: Stå oppreist og løft manualene litt foran deg med biceps. Slipp dem _rolig_ ned igjen.

Bryst kan jeg ingen øvelser man ikke trenger benk på desverre

Lenke til kommentar
Skuldre, armer: Sitt på en sengekant, sofa eller lignende. Støtt manualene på skuldrene og skyv dem opp mot taket gjentatte ganger til du kjenner det godt.

7397533[/snapback]

Tja, eller bare front- og sidehev.

Hantelroing:DBBentoverRow.gif

Skulderrullinger: DBShrug.gif

Fronthev: DBFrontRaise.gif

Skulderpress: DBShoulderPress.gif

Sidehev: DBLateralRaise.gif

I tillegg fins det jo flere biceps- og tricepsøvelser som er lette å ta med manualer.

Redigert: Flere øveler finnes her.

Endret av Redline
Lenke til kommentar

Låner denne tråden ettersom jeg driver å trener hjemme også.

Driver med armhevinger, crunches, forskjellige benøvelser og biceps/triceps. Men har ikke kommet på noen bra måte å trene ryggen på. Har dere noen ideer til ryggtrening hjemme? Har manualer jeg bruker til det meste.

Edit: Leif was here...

Endret av Pangaea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...