Alastor Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Sitter her og vurderer kjøp av LG sin 37LB1R, men har fått høre at snart kommer LB2R også. Men sliter litt med å finne ut hva som EGENTLIG er forskjellen..ikke bare at responstiden er 6ms (har de brukt ny regnemetode), og at kontrasten nå er økt fra 1600:1 til hele 5000:1 (lukter samsung-metode her..). Så om noen har noe vettugt å si ang disse tvene blir jeg glad . Trenger forøvrig ikke å komme med anbefalinger av andre tver. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) LB1 har S-IPS panel med EEFL baklys, usikker på om LB2R også har dette, det står ikke på LGs nettside. Merkelig hvis de skulle gått bort fra dette ... LB2R har iallefall 2xHDMI og 1xComponent. LB2R er oppgitt til å ta 170W, 30W mer enn forgjengern! Bortsett fra dette virker de nokså like spesifikasjonsmessig. 2xHDMI og det at LB2R er helt svart (ikke hvit nederst) trekker min interesse. Fortsatt ingen butikker som har fått inn denne, og den ventes priset på 12000-15000kr. Edit: Glemte å nevne at LB2R har fått et par nye "teknologier"; 100Hz "Perfect Motion-technology" og "Pure Black-technology". (Prisen samt watt er myntet på 32"-utgaven.) Endret 5. desember 2006 av Capo Crimini Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg gikk nå hen og kjøpte meg LB1R jeg - kom til samme konklusjon som deg at den eneste forskjellen var disse nye teknologiene. Og tror faktisk at de går bort fra EEFL til fordel for et nytt 100hz panel. Er uansett SUPERFORNØYD med lb1r Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) de har gått bort fra 100 hz funksjonen også. kjipt ihvertfall på den nye versjonen LB2RF. F'en står for full HD 1080P Endret 5. desember 2006 av Samojed Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 LB2R (Ikke F) har 100hz-panel. Er vel kun 47LB2R(F) som har full HD av de nye. Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Stemmer vel det ja at det er 47" som er 1080P. men de har gått bort fra 100 Hz. det var mye styr om det på minhembio.com. prøvde å finne igjen tråden men fant den ikke Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har du mulighet til å ta et par bilder av TVen i sin helhet (påslått)? Får ikke helt et komplett inntrykk av en TV når man ser på de statiske bildene fra produsentene. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Stemmer vel det ja at det er 47" som er 1080P. men de har gått bort fra 100 Hz. det var mye styr om det på minhembio.com. prøvde å finne igjen tråden men fant den ikke 7434729[/snapback] Det forklarer kanskje hvorfor TVene enda ikke er tilgjengelige her i Norge. Etter planen, så vidt jeg fikk med meg, skulle de vært i butikkene i slutten av november, eller starten av desember. Men hvis de har gått bort fra 100 Hz så blir jo den eneste virkelige nyheten enda en HDMI-kontakt. Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Å sorry jeg så feil. LB2R har 100 Hz. 47" LB2RF har ikke. Men 42" LB2RF har. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Har du mulighet til å ta et par bilder av TVen i sin helhet (påslått)? Får ikke helt et komplett inntrykk av en TV når man ser på de statiske bildene fra produsentene. 7434741[/snapback] Tven skal være utstillt i de aller fleste elkjøpbutikker, da den er svært populær der. Har dessverre ikke noe kamera som lar meg ta gode nok bilder dessverre... Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ah, okei. Jeg sjekket elkjop.no samt lefdal.com forleden dag, og siden LB2R ikke var tilgjengelig på nett antok jeg de ikke hadde fått den i butikk enda. Da skal jeg i så fall ta turen til min lokale Elkjøp i morgen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg snakker om LB1R - jeg kjøpte LB1R, ikke LB2R. Mulig vi misforsto hverandre noe sted? De er jo uansett ca klin like designmessig. LB2R ser ikke ut til å komme før tidligst i januar. Lenke til kommentar
HippiKiller Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Blir dette å regne for den beste TV`en til rundt 10.000? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hvis du vil ha bra film kvalitet, velger du Toshiba 37WL66Z.. Den skal være minst like god på alle de andre områdene også, og har fått bare 6`ere i testene.... den koster bare 10600kr nå! helt sykt=D Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Verdt å merke seg at LG er en av få produsenter med 1:1 pixelmapping både digitalt og analogt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Hvis du vil ha bra film kvalitet, velger du Toshiba 37WL66Z.. Den skal være minst like god på alle de andre områdene også, og har fått bare 6`ere i testene.... den koster bare 10600kr nå! helt sykt=D 7444085[/snapback] Billigste som har varen på lager tar 13000,- . Uansett - den har vunnet 1 test, lyd og bilde sin. Lyd og bilde sine tester blir bare mindre og mindre troverdige - og jeg har valgt å se bort fra denne ved kjøp. Støtter heller ikke 1:1 pixelmapping - og da blir det litt kjedelig. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Lyd og bilde sine tester blir bare mindre og mindre troverdige - og jeg har valgt å se bort fra denne ved kjøp. 7445664[/snapback] Har en kamerat i Elprice som har blitt fortalt fra flere i den bransjen at enkelte tester fra Lyd og Bilde må tas med en stor klype salt. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Heisann, bestefar min har kjøpt seg en LB1R i 37-tommersutgaven, og har hengt den på veggen. Under TVen henger det nå en kloss, som er meningen skal skille mellom bordstativet og selve TVen, men problemet er at den klossen ikke er videre pen, spesielt ikke i sølvgrått, når ramma rundt resten av TVen er blank svart. Noen som vet hvordan man tar den av? Sto ingenting i manualen, men på tegningene er den tatt av... På forhånd takk PS: "Stjeler" denne tråden siden trådstarter har kjøpt seg TV, og det omhandler akkurat samme modell. Håpoer ikke dette gjør noe. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ser at SHG selger LG 37LB2R til 12235,-. Noen som vet om noen butikk i trondheims området som har denne inne til en fornuftig pris? Lenke til kommentar
8ball Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Noen som vet hvordan man tar den av? Sto ingenting i manualen, men på tegningene er den tatt av... 7551687[/snapback] Kanskje dette bilde hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå