Gå til innhold

to SLI or not to SLI


medlem-40751

Anbefalte innlegg

Driver og skal kjøpe meg en ny pc, og ser at de fleste av de hovedkortene i den prisklassen jeg kunne tenke meg, og med de spesifikasjonene jeg ønsker..har støtte for SLI (altså 2x pci-e porter)

 

Men tingen er, at jeg kommer mest sannsynlig ikke til å kjøpe 2x skjermkort, men heller 1x kraftig et. Mest sannsynlig av typen XFX 8800 GTS eller noe liknende, og vil derfor ikke trenge denne ekstra porten.

 

Men har det noe særlig å si om den er der? Er det vanlig å kjøpe et hovedkort med sli-støtte, og kun benytte seg av en av de?

 

Noen gi meg litt tips her, vær så snill ;)

 

På forhånd, tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

d har nokk ingenting å si på ytelsen om d er en ekstra PCI-E slot eller ikke...

vis du kun skal ha et grafikkort så er d egentlig unødvendig å betale for SLI...

vis du ikke skal kjøpe et til i senere tid...

 

jeg mener nå ivertfall d er lurt å vente til ATI kommer med sine DX10 kort for å se va dem har å by på (og så selfølgelig kjøpe d som er best)+ at d blir mer konkurranse og dermed billigere...

ATI kommer med sitt/sine kort før jul...

Lenke til kommentar

Tsja... det beste toppkortene har som regel SLI mulighet (ihvertfalll uoffisiellt, i at de har 2xPCI-e porter), men dersom du ikek nødvendigvis skal ha et top-line kort, så ville jeg jo ikek annbefalt å kjøpe SLI kort uten at du trenger det.

 

Det eneste du oppnår da er jo å betale unødvendig mye for kortet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323228

 

Dette et bra kort?

 

og har det støtte for S-ata2? Fant ikke noe i beskrivelsen, sto bare S-ATA300 ( godt mulig det er betegnelsen for s-ata2, hva vet jeg? ^^)

7397591[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare et P5B eller P5W istedet? Det er jo de kortene som glatt over får de beste kommentarene rundt om på forumet her. Tror nok ikke du slipper unna SLI/Crossfire i den prisklassen du er ute etter, men det burde heller ikke ha noe å si for ytelsen på kortet. Eneste er at du kanskje får en PCI-port mindre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...