Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Canal Digital modem

Anbefalte innlegg

Hepp! Bare lurte på om det er flere der ute som sliter med ping problemer fra Canal Digital ?

Har 5000/1000 linje.

Nettet fungerer helt greit til vanlig og har enda ikke opplevd nedetid. Men hvis jeg får lyst å spille f.eks. battlefield 2, så fyker pingen i taket, og jeg blir kasta ut av serverne.

Tror modemet at BF2 er skummelt, og dermed struper trafikken, eller hva kan være årsaken? Hadde nett fra NGT før og det var aldri noe problemer.

Er det i såfall noe jeg kan gjøre med det selv? Gå inn i modemet og mekke på porter eller hva gjør jeg?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke merket noe selv. Hatt noen problemer med WoW for et par uker siden, men det var Telia sin feil og ikke CD. Etter at telia fikk orden på ruterne sine har alt fungert fint igjen.

Og modemet til CD er kun et modem. Ingen ruter eller noe, så er ikke noe å endre på der.

Lenke til kommentar
Hepp! Bare lurte på om det er flere der ute som sliter med ping problemer fra Canal Digital ?

Har 5000/1000 linje.

Nettet fungerer helt greit til vanlig og har enda ikke opplevd nedetid. Men hvis jeg får lyst å spille f.eks. battlefield 2, så fyker pingen i taket, og jeg blir kasta ut av serverne.

Tror modemet at BF2 er skummelt, og dermed struper trafikken, eller hva kan være årsaken? Hadde nett fra NGT før og det var aldri noe problemer.

Er det i såfall noe jeg kan gjøre med det selv? Gå inn i modemet og mekke på porter eller hva gjør jeg?

Håper på svar.

7397189[/snapback]

Hei, har aldri hatt problemer med ping. Jeg får mellom 5-15ms i ping på bf2 servere. Har du prøvd å gå "inn" på selve modemet? Husker ikke helt ip addressen til modemet, men du kan jo ringe CD å høre.. Husker det var en del info og innstillinger i modemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...