Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk - DLink WG311T

Anbefalte innlegg

Har en Dlink Netgear WG311T i nettverket hjemme, med tre PC'r tilkoblet trådløst, og XBox 360 med kabel. "Mister nettet" regelmessig i perioder, men det kommer tilbake igjen etter 10-15 sek. I løpet av en time kan jeg dette ut 5-10 ganger i blandt, så mine MSN-kontakter merker at jeg logger inn og ut hele tiden, som gjør at jeg ikke kan motta store filer fra andre uten om at jeg pinger ut f.eks. Samme problem med kablet (xbox), men det er noe mer stabilt enn trådløst (xbox fungerer bra i skrivende stund, men det trådløse har falt ut flere ganger). Har sjekket, og det er _ikke_ modemet eller internettlinja som er problemet. Det er forholdet router - PC / Xbox, som ikke mottar signaler hele tiden.

Har sett at signalene forsvinner fra routeren, og jeg detter da ut og for beskjed om at en nettverksbro er frakoblet, men den kobles jo til etter få secs.

Sinnsykt irriterende, og det er samme problem med alle PCer og Xboxen (denne er litt mer stabil enn PC'ne).

Noen som aner hva det kan være? Har faktisk lagt merke til at jeg detter lettere ut om jeg f.eks skriver fort eller mye på msn, så detter jeg lettere ut. Det er ganske merkelig ?

Så er det noen som vet hva som er problemet? Om det er noen innstillinger i router jeg kan endre, eller om det er noen andre måter jeg kan gjøre dette på?

Vegard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...