Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nett på bærbar

Anbefalte innlegg

Har kryptert, trådløst nett, og dette har funket bra på min bærbare Dell, helt til for noen uker siden. Jeg skulle hjelpe noen med å installere en trådløs router, og tok da med bærbare for å teste om den funka som den skulle. Også dette nettverket ble kryptert. Dette funket altså helt fint, det var når jeg kom hjem problemene startet.

Å koble meg til nettverket gikk fint, men noen websider eller lignende fikk jeg ikke vist. Verken msn eller andre programmet fikk heller ikke koblet seg til nettet. Det merkelige er at det rett som det er funker bra, det holder at den går inn og ut av dvalemodus eller jeg skrur av og på pc'en. Men nå har det vært en stund siden jeg har fått tilgang. Jeg har prøvd å deaktivere virusprogram/brannmur, uten å få noe merkbart resultat. Har pratet med noen som har litt greie på slikt, og han sa det ofte var mye kødd med krypterte nett, men han visste ikke hvordan jeg skulle få fiksa det.

Vet ikke hvordan kryptering jeg har, bredbåndspatruljen tok seg av det, men hvis det er viktig kan jeg sikkert finne det ut. Bare å spørre hvis det er noe annet av info som trengs ;]

Btw, det funker helt perfekt på alle de andre pc'ene i huset, både bærbare og stasjonære. Det er altså Dell'en som tuller..

Håper det er noen der ut som vet hvordan jeg skal få fikset dette, ville vært UTROLIG takknemlig! :)

Endret av madompa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er Bredbåndspatruljen som har satt opp den trådløse routeren, vil det være WEP-kryptering med mindre kunden spesifikt ber om noe annet. Da jeg ikke har peiling på hva selve problemet kan være, har jeg heller ingen gode tips, men bare det å høyreklikke på nettverktilkoblingen og velge reparer, har løst de merkeligste problemer for meg tidligere. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Er det et intel pro wireless kort i den? Har vært borti at de kortene ikke takler WPA med AES kryptering på visse rutere.

7397875[/snapback]

Ja, det virker som om det er det. Men hvis det er wep-kryptering, er det det samme problemet? Og er det ikke da merkelig at jeg ikke merket noe som helst problem før jeg koblet meg til et annet kryptert nettverk? (Kan nevne at krypteringskoden til det andre nettverket besto av hexadesimale tall, ikke siffer slik mitt gjør. Hvis dette betyr at det er to forskjellige krypteringsmetoder, og at dette har blitt et problem?)

Hvis jeg lar datamaskinen stå på noen timer, så er det ofte den plutselig klarer å koble seg til nettet. Dette er jo også ganske merkelig?

"Reparer" funket ikke, men takk for tipset! Virker som det er en funksjon jeg helt sikkert kommer til å få bruk for en eller annen gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...