Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL - treghet

Anbefalte innlegg

Har et utrolig irriterende problem med vårt Telenor ADSL abbo. Så det jeg lurer på er om andre har opplevd det samme og eventuelt om noen vet hva jeg bør gjøre får å fikse dette? (Tips om at jeg bør kutte ut Telenor og benytte andre aktører trengs ikke)

Har 4 PC'er koblet sammen via en hub, bruker rasppoe for internett-deling, og alt fungerer forsåvidt greit.. problemet er at uansett hvilken maskin vi bruker når vi er på internett så går hastigheten ned sakte men sikkert hele tiden, til slutt stopper det nesten opp. Hvis vi kobler oss av, og så på internett igjen, så får vi igjen "maks" hastighet en periode før det går tregere og tregere igjen.. noen ganger kan det ta så kort tid som 10 minutter før all hastigheten er borte! Utrolig irriterende!

Noen som har vært borti lignende?

Vennlig hilsen,

Coyote

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke opplevd dette. Har selv Telenor ADSL. Kan nesten høre ut som det er noen utenfra som utnytter linjen din. Har du testet maskinene for virus og trojanere? Du kan eventuelt bruke denne online scanneren.

Edit: Hvis du ikke har brannmur, så bør du installere dette ASAP.

[ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-11-17 16:13 ]

Lenke til kommentar

Har dette vart i lengre tid eller bare i dag?

Grunnen til at eg spørr er at eg har hatt store problemer med telenor adsl linja mi fra i ettermiddag av.

Det er liksom av og på heile tiden,skikkelig irriterende.

Har snakket med 2 stk som bur i nærheten av meg som sliter med samme problemet...så det virker som det kansje er noe lokalt på vestlandet :grin: .

Lenke til kommentar

Har hatt lignende problem i et par uker nå.

Testet med flere pc,er for å være sikker på at det var telenor som var den skyldige.

Sitter og spiller så stiger plutselig pingen i taket (1-2000), det er veldig irreterende. Dette skjer i alle spill på begge pcene.

Når jeg bruker edonkey synker ID en i perioder.

Prøvde å snakke med telenor, forklarte hele greia opp og ned, sa at jeg hadde prøvd med flere pcer til og med. I svar fikk jeg:

Har de satt opp din pc for bredbånd?

Det kan du teste med bredbånds spidometeret elller nedlastning fra våre ftp servere.

Slakk service, de tror vist jeg er helt idiot.

Nei går ikke firstmile i boks går jeg over til NGT.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Last ned Norton Internet Security, installer på alle PCene (denne er inkl i ADSL-abb).

Last ned Schlabbe??? sin RASPPPoE-protokoll, som kan tunes for bruk med en maskin som internettoppkobling for hjemmenett.

Lenke til kommentar

Ok, tusen takk for svar.. bare for å oppklare litt:

Jeg kjører allerede Norton Internet Security, og har sjekket maskinen for virus og trojaner..

Og problemet har vart en god stund nå ja.. jeg har veldig bra hastighet med en gang jeg logger på internett.. men etter en stund så blir det jævlig treigt.. prøver å pinge telenor (www.online.no f.eks) så får jeg en responstid på 3000 og sånt!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 09:19, skrev Coyote:

Ok, tusen takk for svar.. bare for å oppklare litt:

Jeg kjører allerede Norton Internet Security, og har sjekket maskinen for virus og trojaner..

Og problemet har vart en god stund nå ja.. jeg har veldig bra hastighet med en gang jeg logger på internett.. men etter en stund så blir det jævlig treigt.. prøver å pinge telenor (www.online.no f.eks) så får jeg en responstid på 3000 og sånt!

Men denne må konfes riktig. Skru opp rapporteringsnivå til max (PARANOID) :grin: og bruk eventloggen (Under options) flittig til du blir kjent med den. Sjekk hvilke koblinger som går osv under more stastistics i internett status. Er du usikker på noen kan du sjekke ipadressen på http://www.checkdomain.com/

[ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-20 00:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...